Wat is het trouwens super gaaf om met die lange sluitertijden te werken, het effect van het water vind ik echt zo gaaf hé. Helaas heb ik, nog, geen ND filter dus het diafragma moest naar extreme waarden om tot sluitertijden van langer dan een seconde te komen maar de scherpte valt me (na flink verscherpen in LR) niet tegen.
Ik kwam er trouwens al snel achter achter dan de AF in live view in deze situaties echt voor geen meter werkte, hij bakte er totaal niks van. Dat werd dus handmatig focussen. In eerste instantie had ik het diafragma ingesteld voordat ik naar live view ging maar dan werd het scherm erg korrelig. Ik kwam er al snel achter dat hij het diafragma instelt op de ingestelde waarde als je naar live view gaat waardoor de sensor erg weinig licht krijt. Toen ik de volgorde omdraaide, dus eerst het diafragma helemaal open, dan naar live view en pas dan het diafragma aanpassen naar de gewenste waarde dan was het beeld op het scherm gewoon goed en kan je prima handmatig focussen op het schermpje, helemaal als je op het scherm gaat inzoomen, is wel even werk maar gaat echt prima.
Ik bij de bewerking erg mijn best gedaan om de kleurenbalans binnen de serie op orde te krijgen, ik krijg daar namelijk bijna altijd , terecht trouwens

IK ben erg benieuwd wat jullie er van vinden.
Soms moest je er wel wat voor over hebben, mijn recent aangeschafte statief heeft het dan ook niet makkelijk gehad en heeft de voetjes niet droog gehouden

1.

Met onder andere dit als resultaat:
2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

En op de top hadden we dit als uitzicht, was best genieten na al dat klimmen

9.