Onderwater.

Onderwerp:

Re: Onderwater.

Berichtdoor EdvandeZilver » za jan 13 2018 8:14 pm

Vincent is komen wonen in een van de mooiste plekken van Nederland.
Er staat ons vast nog meer te wachten!
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3137


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Onderwater.

Berichtdoor Highlander » za jan 13 2018 9:09 pm

djunclesam schreef:Dank voor het kijken en de reacties. Kritische noten zijn trouwens ook van harte welkom ;-)


Naar mijn smaak is de serie te lang waardoor je in herhaling valt.
In 7 & 9 & 11 zitten ook grote donkere vlakken waardoor ik dat dromerige t.o.v de andere mis.
Ik denk als 1 & 6 & 8 & 13 naast elkaar zet als één serie je meer eenheid creëert.
En dan is het een top serie
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6480


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Onderwater.

Berichtdoor Vincent » za jan 13 2018 10:26 pm

Marten schreef:Nee. Maar wat mij betreft moet hij zich wel tot de werkelijkheid "beperken". Op zijn manier, uiteraard.
Prikkeldraad en horizonten verwijderen hoort daar dus niet bij.


Croppen mag, shoppen niet ;-) ANders was ik sowieso niet op vierkante uitsnedes uitgekomen. Daar heb ik bewust op geschoten, maar je ontkomt er dan natuurlijk niet aan om dan een deel van je beeld weg te gooien.

Ik heb bij beide wel gekeken naar wel of niet prikkeldraad/horizon. Ik vond ze persoonlijk sterker met dus vandaar die keuze.

Highlander schreef:Naar mijn smaak is de serie te lang waardoor je in herhaling valt.


Eens, maar ik kon niet kiezen... iets wat ik vaak tegen anderen adviseer om wel te doen :wink:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Onderwater.

Berichtdoor Frankie » za jan 13 2018 10:33 pm

Gaaf, de foto's maar ook het plezier dat je had in het maken ervan. 10 en 4 zijn mijn favorieten, heerlijk minimalistisch en fijne compositie.
Mocht je toch voor een kortere serie hebben gekozen, zou ik e platen met een groter aandeel grond / zwart eruit hebben gelaten.
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Onderwater.

Berichtdoor Robert » za jan 13 2018 11:08 pm

Dat was de moeite waard! Erg fraaie serie van hoge kwaliteit.
groeten Robert
Gebruikersavatar
Robert

Clublid
Berichten: 2637


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Onderwater.

Berichtdoor evelakes » zo jan 14 2018 9:03 am

@Vincent, vind het knap hoe je door de camera kijkt en dit vastlegt, had je de locaties al van te voren goed bestudeerd ?
Waarom de keuze tot rechthoekige afbeeldingen je zei dat je daar bewust voor gekozen hebt?
Heb je de composities bewust gekozen ik zie nogal naar mijn gevoel veel verschil tussen licht en donker in verhouding tot elkaar waarbij
de lichtere beelden meer mijn aandacht trekken?
Probeer meer inzicht te krijgen in deze materie.
Met een kanon lukt het ook.
https://500px.com/evelakes
Gebruikersavatar
evelakes

Forumlid
Berichten: 1794


Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Onderwater.

Berichtdoor bcvthul » zo jan 14 2018 9:38 am

Hoewel het, voor mij, twee verschillende foto's zijn vind ik foto's 1 en 6 het mooist.

Foto 10 vind ik niet mooi (te groot donker gedeelte).
Gebruikersavatar
bcvthul

Forumlid
Berichten: 1984


Locatie: Tilligte
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Onderwater.

Berichtdoor Vincent » zo jan 14 2018 11:16 am

evelakes schreef:@Vincent, vind het knap hoe je door de camera kijkt en dit vastlegt, had je de locaties al van te voren goed bestudeerd ?


Nee niet bewust. Alle foto's wel langs een stuk weg gemaakt waar ik 2x overheen gereden was. Daarna gewoon dat stuk gelopen en zien wat ik tegenkwam.

Waarom de keuze tot rechthoekige afbeeldingen je zei dat je daar bewust voor gekozen hebt?


Goede vraag. Vierkant beeld heeft mij altijd gefascineerd. Vooral met minimalistisch beeld vind ik dat goed passen. Dat is uiteraard persoonlijke smaak.

Met mijn Fuji heb ik alnge tijd ook in vierkant formaat jpg geschoten om niet te kunnen steggelen. Dit beeld is met de Nikon dus moest ik de zijkanten er zelf even afknippen. Daar heb ik rekening mee gehouden met fotograferen, ik probeer zo min mogelijk afleidende elementen in beeld te hebben, maar als het aan de randen van het beeld was dan hoefde ik daar dus geen rekening mee te houden omdat dit toch weg zou vallen.

Heb je de composities bewust gekozen ik zie nogal naar mijn gevoel veel verschil tussen licht en donker in verhouding tot elkaar waarbij
de lichtere beelden meer mijn aandacht trekken?


'Uiteraard' zijn alle composities bewust zo gekozen. Ik ben soms best lang bezig met stapjes naar voren/achteren en opzij nemen totdat het voor mij precies klopt. Symmetrie en beeldverhoudingen zijn daarmee dus geen 'toeval'. Als ik het niet zo in de zoeker krijg zoals ik het wil dan druk ik meestal gewoon niet af.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Onderwater.

Berichtdoor LoekF » zo jan 14 2018 11:47 am

6 is erg mooi!
LoekF

Forumlid
Berichten: 74


Locatie: Santpoort Noord (NH)

Onderwerp:

Re: Onderwater.

Berichtdoor evelakes » zo jan 14 2018 5:16 pm

dank voor de toelichtingen.
Met een kanon lukt het ook.
https://500px.com/evelakes
Gebruikersavatar
evelakes

Forumlid
Berichten: 1794


Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Landschappen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten