In de vroege ochtend

Onderwerp:

Re: In de vroege ochtend

Berichtdoor Johan v. V. » za okt 06 2018 11:50 pm

Prachtig Jan Willem! Er bestaan dingen op een lijstje die je niet moet afkruizen wanneer je die gedaan hebt. Dit is er één van!
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen


Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Gebruikersavatar
Johan v. V.

Clublid
Berichten: 3815


Locatie: Amersfoort
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: In de vroege ochtend

Berichtdoor Janvis » zo okt 07 2018 7:56 am

the_cyberspace schreef:En het is herkenbaar wat betreft discipline en om zo vroeg op pad te gaan, al doe ik dit wel dagelijks voor werk.
Ik wil ook al een heeele lange tijd naar de Posbank of de Veluwe maar ook ik denk dan "dat komt wel"... En dan is het ook om even je hoofd leeg te kunnen maken zeg maar ;-)


Ik kan maar één ding zeggen, en dat is DOEN... Niet uitstellen want morgen kan het te laat zijn... En het gevoel van geluk wat het je tijdens en na de tijd oplevert is met geen geld uit te drukken.
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: In de vroege ochtend

Berichtdoor Janvis » zo okt 07 2018 8:02 am

Patrick schreef:Primes zijn niet de manier om sterkere beelden in dit genre te schieten. De goede plek met de juiste (licht)omstandigheden. Daar komt het op aan. Zoom of prime komt pas veel, veel later op het rijtje wat belangrijk is!


Daar heb je ook helemaal gelijk in hoor. Ik heb alleen dit lensje nog nooit zo lekker scherp gevonden en moet altijd enorm naverscherpen om een acceptabele scherpte te krijgen. Dat maakt het al haast onmogelijk om dit lensje te gebruiken bij hogere iso waarden want dan heb ik te weinig ruimte voor verscherping.

Heb die 10-20 destijds voor erg weinig geld gekocht, puur om te kijken of ik die extreme groothoek wel leuk zou vinden want eigenlijk werkte ik altijd veel liever met wat meer tele i.v.m. de beperktere scherptedieptes die je dan krijgt. Maar ik ben er inmiddels wel achter dat ik groothoek zoals hier echt helemaal geweldig vind, dus vandaar dat ik mezelf wel eens op een wat deftigere groothoek lens wil gaan trakteren. En sterren fotograferen staat ook op de bucket-list dus dan is wat meer lichtsterkte ook welkom.
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: In de vroege ochtend

Berichtdoor Janvis » zo okt 07 2018 8:02 am

Iedereen ontzettend bedankt voor de lieve woorden, ze doen me echt goed.
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: In de vroege ochtend

Berichtdoor Bert vD » zo okt 07 2018 10:26 am

Heerlijk sfeervolle foto’s. Wat je zegt: het kam ‘s ochtends zo mooi zijn dat je wel moet genieten. Iets anders is er dan niet. Fijn dat je dat dan nog blijkt te kunnen. Geen idee wat er speelt natuurlijk, maar dit is mooi meegenomen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groet Bert
Gebruikersavatar
Bert vD

Nieuwsbrief Redactie
Berichten: 1477


Locatie: Salland Overijssel
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Landschappen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten