Herfst in de Hoge Venen

Onderwerp:

Herfst in de Hoge Venen

Berichtdoor weimaraner » za nov 20 2021 9:11 pm

Een paar weken geleden anderhalve dag naar de Hoge Venen in Belgie geweest. Ik ben er de afgelopen 15 jaar al een aantal keren geweest tijdens vakanties maar met zijn boeiende geschiedenis, mooie landschappen en grillige weersomstandigheden blijft dit gebied me trekken. Twee jaar geleden heb ik hier een workshop herfstfotografie gevolgd en sindsdien wilde ik samen met een paar fotovrienden zeker nog eens in de herfst die kant op. Nadat Corona in 2020 roet in het eten gooide maar ik wel in februari 2021 nog was geweest om de winterse omstandigheden vast te leggen, konden we een paar weken geleden dan eindelijk nog eens die kant op voor de herfstkleuren.
Hieronder enkele resultaten:

De bossen bij de Mont Rigi, het hoogste deel van de Hoge Venen waar het zo'n 150 dagen per jaar mistig is:
Afbeelding
Afbeelding
De zondag hebben we de hele dag langs het riviertje de Hoegne gelopen, met bewolkt weer was het ideaal om met lange sluitertijden te werken:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bedankt voor het kijken. :)
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2292


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Herfst in de Hoge Venen

Berichtdoor Karina2 » za nov 20 2021 11:09 pm

Nou, bedankt voor het delen! Heel sfeervolle reportage met voor mij foto 5 en 6 als echte eye-catchers
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1540


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Herfst in de Hoge Venen

Berichtdoor weimaraner » zo nov 21 2021 9:51 pm

Dank je Karina2, De detailopnames van het water zijn inderdaad weer eens wat anders en wat abstracter, daar hou ik wel van en heb ik flink mee lopen testen die dag.
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2292


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Herfst in de Hoge Venen

Berichtdoor Gerard de Zwaan » ma nov 22 2021 9:44 am

Toevallig ben ik begin van de maand ook in de Hoge Venen geweest voor een workshop. Ik zat zelf bij het plaatsje Eupen. Ondanks dat er nog schade van de overstromingen van afgelopen zomer nog zichtbaar was is het een mooie omgeving om te fotograferen.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
Gebruikersavatar
Gerard de Zwaan

Clublid
Berichten: 1461


Locatie: Harderwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Herfst in de Hoge Venen

Berichtdoor Gemmageluk60 » di nov 23 2021 1:29 pm

Mooie serie en vooral met dat water. Hoewel ik de doorkijk op foto 2 ook heel mooi vind.
"Het leven draait niet om wachten tot de storm voorbij is, het gaat erom te leren dansen in de regen."-Vivian Greene
Gemmageluk60

Clublid
Berichten: 827


Locatie: Zoelen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Herfst in de Hoge Venen

Berichtdoor weimaraner » di nov 23 2021 10:45 pm

Gemmageluk60 schreef:Mooie serie en vooral met dat water. Hoewel ik de doorkijk op foto 2 ook heel mooi vind.


Dank je, was weer eens wat anders en ook wel leuk, gewoon een beetje in de mist dwars door de bossen slenteren en kijken of je wat leuke composities kan maken - ga ik zeker vaker proberen, zeker ook omdat ik bosfotografie nog steeds een flinke uitdaging vind.

@Gerard de Zwaan, klopt, ik heb ook nog veel schade gezien, ook langs de Hoegne. Veel paden die nog weggeslagen en/of afgesloten waren ook.
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2292


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Herfst in de Hoge Venen

Berichtdoor JJG » di nov 23 2021 10:57 pm

Foto 1 en 2 voor mij. Fraaie rustige beelden met mooie kleuren en composities.

Het bewegende water lijkt voor mij soms ook op rook.
https://www.jelmergremmen.nl

Nikon F3 (en Olympus)
Gebruikersavatar
JJG

Forumlid
Berichten: 1404


Locatie: Deventer.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Landschappen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten