Strand IJmuiden

Onderwerp:

Strand IJmuiden

Berichtdoor Patrick » za feb 24 2024 12:37 am

Vandaag mijn net aangeschafte Fujifilm X-T4 geprobeerd op het strand. Hij (zij?) doet het! De omstandigheden waren voor fotografie wat mij betreft fantastisch. Later denk ik nog een setje op de pier.

1.
AfbeeldingIJmuiden strand 1 by Patrick Put, on Flickr

2.
AfbeeldingIJmuiden strand 2 by Patrick Put, on Flickr

3.
AfbeeldingIJmuiden strand 3 by Patrick Put, on Flickr

4. Belinda was ook mee. Dus er was een Nikon mee! :wink:
AfbeeldingIJmuiden strand 4 by Patrick Put, on Flickr

5.
AfbeeldingIJmuiden strand 5 by Patrick Put, on Flickr

6.
AfbeeldingIJmuiden strand 6 by Patrick Put, on Flickr
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Online
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Strand IJmuiden

Berichtdoor RGS » za feb 24 2024 9:59 am

Mooie platen Patrick. De laatste spreekt me het meeste aan qua compositie :thumbup:

De zwarten rouwranden vind ik persoonlijk teveel afleiden (net als alle andere tierlantijdranden van fotografen)
Nikon Z9 | Z 14-30 f4.0 | Z 24-70 f2.8 | Z 70-200 f2.8 | TC 2.0 | Ricoh GRIII

Hobbyfotograaf, geen perfecte plaatjes maar plaatjes die mijn herinneringen vastleggen. Flickr.
Gebruikersavatar
RGS

Clublid
Berichten: 201


Locatie: Voorburg
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Strand IJmuiden

Berichtdoor Skippy » za feb 24 2024 10:27 am

Ook voor mij nummer 6. Dat word wel keuzestress over welke camera je meeneemt :wink:
Skippy

Moderator
Berichten: 11683


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Strand IJmuiden

Berichtdoor Bert vD » za feb 24 2024 10:32 am

Stuk voor stuk mooie platen. Vooral de eerst twee. Het weer, de wolken, de zee, alles verteld mee hoe fanatiek en bevlogen deze kitesurfers zijn. Wel een vraagje maar dan net van de “andere kant”. We hebben een aardig idee welke camera’s je gebruikt. Niet de minste. Wat was nu de overweging ook deze camera aan te schaffen? Wat brengt die jou. Of gewoon NAS, waar ik overigens ook veel begrip voor op kan brengen. Want het blijft allemaal meer dan leuk spul.
Groet Bert
Gebruikersavatar
Bert vD

Nieuwsbrief Redactie
Berichten: 1479


Locatie: Salland Overijssel
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Strand IJmuiden

Berichtdoor Patrick » za feb 24 2024 10:38 am

Skippy schreef:Ook voor mij nummer 6. Dat word wel keuzestress over welke camera je meeneemt :wink:

Volgens mij heb jij meer keuzen dan ik… :lol:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Online
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Strand IJmuiden

Berichtdoor Patrick » za feb 24 2024 10:46 am

Bert vD schreef: Stuk voor stuk mooie platen. Vooral de eerst twee. Het weer, de wolken, de zee, alles verteld mee hoe fanatiek en bevlogen deze kitesurfers zijn.

Dank je. Ook voor hun was het geweldig weer volgens mij. Een constante sterke wind.

Bert vD schreef: Wel een vraagje maar dan net van de “andere kant”. We hebben een aardig idee welke camera’s je gebruikt. Niet de minste. Wat was nu de overweging ook deze camera aan te schaffen? Wat brengt die jou. Of gewoon NAS, waar ik overigens ook veel begrip voor op kan brengen. Want het blijft allemaal meer dan leuk spul.

Alleen een Leica Q3 is niet genoeg voor alles dat ik fotograferen wil. Dus ik heb er een systeem naast nodig. Ik zit al sinds 2014 heel diep in het Fujifilm X systeem (6 primes en 6 zooms!). Ik heb serieus zitten denken om het te verkopen en weer naar een Nikon Zf over te stappen, maar het is een vorm van kapitaalvernietiging waar ik niet zo voor ben. En ik vind het ook fijne camera’s waar ik graag mee werk. De logische volgende stap na de X-T3 is de X-T5, maar toen kwam deze 4, als nieuw, langs voor een prijs waar ik… simpelweg geen weerstand tegen had en nog van een ex-NCN bobo ook, dus betrouwbaar.

Voordeel: IBIS. Fijn. Nog betere sluiter. Minder handig. Scherm kantelt verkeerd en ik kan mijn accu’s niet meer gebruiken. Ik denk dat ze elkaar mooi aanvullen!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Online
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Strand IJmuiden

Berichtdoor Bert vD » za feb 24 2024 11:02 am

Prachtig die Fujifilmcamera’s. Ik dacht dat je ook nog een Z6 had en was een beetje bang voor keuzestress. Niet dat het mij wat aan gaat vanzelfsprekend. Begrijp me niet verkeerd. Op zich kunnen verschillende systemen best handig zijn. Zelf heb ik naast Nikon nog Olympus. Nikon van oudsher (jaren 70) en Olympus van iets minder oudsher (tachtiger jaren). Van Olympus drie camera’s vanwege het gewicht en formaat (van licht naar superlicht). En verhip, soms is het nog lastig kiezen ook. Maar goed, dit is jouw item. Veel plezier met je nieuwe camera en complimenten voor de foto’s.
Groet Bert
Gebruikersavatar
Bert vD

Nieuwsbrief Redactie
Berichten: 1479


Locatie: Salland Overijssel
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Strand IJmuiden

Berichtdoor Patrick » za feb 24 2024 11:11 am

De Z6 is in de tas van Belinda terecht gekomen en ik vermoed dat ik er niet meer aan mag komen als we samen ergens heen gaan. Dat was ook een beetje het plan; ze was erg gehecht aan haar D750 maar nu ze het geprobeerd heeft, is ze helemaal om. Maar ik kan hem natuurlijk gewoon meenemen als ik alleen naar een NCN uitje ga.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Online
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Strand IJmuiden

Berichtdoor Bert vD » za feb 24 2024 11:46 am

Dat hebben jullie fijn voor elkaar!
Groet Bert
Gebruikersavatar
Bert vD

Nieuwsbrief Redactie
Berichten: 1479


Locatie: Salland Overijssel
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Strand IJmuiden

Berichtdoor Karina2 » za feb 24 2024 12:17 pm

Overigens is de IBIS van de Nikon Zf ook erg fijn! (En heeft als voordeel dat deze werkt vanaf het focuspunt, waar dit zich dan ook bevindt in het beeld.)
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1579


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Landschappen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten