Huisspin

Onderwerp:

Huisspin

Berichtdoor gverhoef » vr jan 24 2014 8:56 pm

Hij heeft zich in een cactus genesteld. Gemaakt met D7000, Nikkor micro 60 mm 1:2.8 G ED en Speedlight SB-700.
Foto bij weinig licht op iso 2500, f/16.0 en 1/60. Ben nog maar net met macro fotografie begonnen, ook al omdat de D7000 sinds een reparatie bij Beverwijk nu wel scherpe plaatjes maakt. Tips natuurlijk altijd welkom.

Afbeelding
gverhoef

Forumlid
Berichten: 103


Locatie: Almere
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Huisspin

Berichtdoor jdgraaf » vr jan 24 2014 9:47 pm

Voor een beginnend macro fotograaf best een aardige foto zo.
Tripje naar beverwijk heeft geholpen want de foto is inderdaad scherp. :)
Een berg Nikon spullen....
Gebruikersavatar
jdgraaf

Forumlid
Berichten: 821


Locatie: Hoofddorp
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Huisspin

Berichtdoor bart78 » za jan 25 2014 10:08 am

Wat een lelijk monster. Wel heel goed gelukt hoor! Top
Nikon D700 - Nikon 85mm F1.8G - Nikon 50mm F1.4G - Tamron SP 70-200 F2.8
bart78

Forumlid
Berichten: 290


Locatie: Heemskerk
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Huisspin

Berichtdoor weimaraner » za jan 25 2014 12:31 pm

Scary shit ... :shock:
Netjes gedaan, heel mooi op de plaat gezet.
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2294


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Huisspin

Berichtdoor drumsix » za jan 25 2014 12:35 pm

G,

heb zelf ook een D7000. En "verdenk" mijn D7000 ook van onscherpe platen.
Waaruit bleek bij jou dat jij je D7000 voor reparatie aan moest bieden?
En wat waren bij jou de kosten (als je dat wilt vertellen).

Bas
Die ene foto............
D7000 | 17-50 2.8 | 70-300 | 35 1.8 | 90 2.8
Flickr
Gebruikersavatar
drumsix

Forumlid
Berichten: 208


Locatie: Oosterhout
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Huisspin

Berichtdoor gverhoef » za jan 25 2014 2:17 pm

drumsix schreef:G,

heb zelf ook een D7000. En "verdenk" mijn D7000 ook van onscherpe platen.
Waaruit bleek bij jou dat jij je D7000 voor reparatie aan moest bieden?
En wat waren bij jou de kosten (als je dat wilt vertellen).

Bas

Ik kocht mijn D7000 in mei 2011.Was redelijk tevreden over de scherpte, maar was ook druk in de weer te leren werken met de toch complexe AF. Op een gegeven moment heb ik het toestel gestoten, maar er leek niks kapot. Achteraf denk ik dat de AF daarna toch veel slechter was geworden. Ik ben toen tests over front focus en backfocus gaan lezen en ook uitgevoerd, maar dat gaf geen duidelijkheid. Soms leek het alsof ik flink naar + moest bijstellen en een moment later juist naar min. Ook bij verschillende zoominstellingen (brandpuntsafstanden) was het verschillend. Heb m ook op een NCN dag eens meegenomen, maar ook daar zei niemand dat het echt duidelijk mis was. Ik heb ook wel door gefotografeerd, en leuke kiekjes, maar telkens met het gevoel dat een dure NIKON toch duidelijk beter moest kunnen.

Uiteindelijk twee weken geleden: ik had een ochtend vrij, toch naar Beverwijk. Ook daar werd het beeld bevestigd: geen duidelijke front- of backfocus, maar toch maar even openmaken en de spiegel/objectieven uitlijnen. Twee dagen later opgehaald.

Omdat het buiten de garantie was voor de D7000 en de kitlens, heb ik daarvoor 2x€45 betaald en daar kwamen nog een paar euro aan kosten bij, ik weet dat niet meer precies. In totaal ik meen €112. De macrolens hebben ze binnen de garantie uitgelijnd met de spiegel. Wat dat technisch is weet ik eerlijk gezegd niet. Ik vermoed niet dat er in de lens iets zou zijn afgesteld, maar wellicht in de communicatie tussen lens en camera.
Mijn 70-300 Nikkor lens hebben ze niet aangepast, die hoefde ik niet achter te laten werd me gezegd , maar ook die geeft nu mooiere en scherpere plaatjes.

Het is zondegeld dat ik niet eerder actie heb genomen, dan was het binnen de garantie geweest en had ik met meer plezier gefotografeerd. Ook weet ik niet wat dat stoten voor effect heeft gehad. Maar gedane zaken... Dus ik ben erg blij dat het nu in orde is en vond de service bij Beverwijk uitstekend. Bij brengen is eerst uitgebreid de tijd genomen te kijken of reparatie wenselijk was en de reparatie zelf en de berichten daarover waren snel en goed uitgevoerd.
gverhoef

Forumlid
Berichten: 103


Locatie: Almere
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Huisspin

Berichtdoor drumsix » za jan 25 2014 5:15 pm

G,

dank je voor duidelijke verhaal.
Ik heb ook een inconsistent verhaal betreffende de onscherpe foto's. Soms wel, soms niet.
Moet dan ook nog de "onkundige" fotograaf fouten uitschakelen.

Misschien niet onverstandig om een tripje beverwijk in te plannen. Laat het dan maar over aan de experts.

Bas
Die ene foto............
D7000 | 17-50 2.8 | 70-300 | 35 1.8 | 90 2.8
Flickr
Gebruikersavatar
drumsix

Forumlid
Berichten: 208


Locatie: Oosterhout
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Macro en close-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten