Modelbouw

Onderwerp:

Modelbouw

Berichtdoor Braincake » di okt 20 2015 8:45 am

Hierbij een foto die ik gemaakt heb op de Scale Model Challenge in Veldhoven 2 weken geleden:

Afbeelding

Ik moet zeggen dat ik het erg lastig vond om mooie foto's te maken in dit perspectief omdat ik door weinig licht mijn diafragma niet ver genoeg kon dichtzetten zonder de ISO te hoog in te stellen (deze is gemaakt met ISO 2000, maar ik heb ook foto's gemaakt met ISO 4000). Als het diafragma te ver open staat krijg je bij dit soort schaalmodellen een rare scherptediepte, waardoor het onderwerp er helemaal niet meer als echt uit ziet (op mijn blog heb ik een artikeltje geschreven over dit fenomeen en mijn ervaring daarmee: http://www.photo-braincake.com/scale-model-photography/).

In ieder geval interessant om te zien en om te fotograferen!
Wat vinden jullie ervan?
Gebruikersavatar
Braincake

Forumlid
Berichten: 212


Locatie: Den Haag
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Modelbouw

Berichtdoor FritsS » di okt 20 2015 9:49 am

Hij is prima. Ik houd wel van poppenfoto's. Niet zo gemakkelijk als de meesten denken. :thumbup:
FritsS

Forumlid
Berichten: 384


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Modelbouw

Berichtdoor gisela » di okt 20 2015 12:53 pm

Dit heb je toch goed gemeesterd , :thumbup: als zich weer zo een gelegenheid aanbied ,zou je misschien een statief kunnen gebruiken ,je kunt dan makkelijk lange sluitertijden aanhouden ,en ook je iso op bv. 200 laten staan .Maar zo als altijd , alle begin is moeilijk ,en zeker als je je al waagt aan dat hele kleine spul !
Ik ben niet bang om langzaam voorwaarts te gaan,maar alleen bang om stil te staan.
Gisela.
Gebruikersavatar
gisela

Forumlid
Berichten: 277



Onderwerp:

Re: Modelbouw

Berichtdoor Braincake » di okt 20 2015 1:21 pm

Bedankt! :)

Een statief was zeker handig geweest!
Misschien een monopod oid. nog beter, omdat het toch behoorlijk druk was (het was een internationale modelbouw wedstrijd).
Gebruikersavatar
Braincake

Forumlid
Berichten: 212


Locatie: Den Haag
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Macro en close-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten