Bedankt voor alle reacties - en voor het kijken natuurlijk!
@MarcoEos70D Inderdaad, echt heel knap hoe ze die pakken zelf maken. Ze zijn er super fanatiek mee bezig dus des te leuker om dat eens mooi op de foto te zetten. Daarnaast vind ik dit soort shoots steeds leuker omdat ik zelf ook een beetje over-the-top kan gaan met licht en rook.
@Ronald53 Dank je! Alle drie de flitsers waren Godox AD200's. De achterste met een Magmod filter opzet met rode filter (en op vol vermogen). De andere twee stonden op minder vermogen (hing ook van het model af, de zwarte outfit had wat meer licht nodig dan de witte outfit). De flitser links van de camera was een "kale" flitser met de normale reflector kop, de rechter flitser die te zien is had een kleine octabox. Door de wind was werken met grote softboxen sowieso niet echt een optie (en had met deze outfits ook niet echt zacht licht nodig).
De AD200's van Godox zijn wat sterker dan een reportageflitser maar ook weer niet heel erg krachtig, maar ik heb er eigenlijk altijd wel genoeg aan (en als ik meer licht nodig heb dan heb ik een zgn. dual head, waar je twee AD200's in kan klikken voor dubbel vermogen). Met de Godox trigger werkt aansturen en verstellen vanaf de camera perfect en heb daarnaast ook een afstandsbediening voor de rookmachine, dus kan eigenlijk alles vanaf afstand doen.
@Karina2 Het was een combi van omgevings- en flitslicht, met alleen flits had ik net te weinig van de achtergrond kunnen laten zien. Dus handmatig zo instellen dat het hele beeld wat onderbelicht was en dan flitslicht toevoegen. Onderstaande foto geeft een idee van hoe de belichting was omdat het overheersende rode licht ontbreekt en er alleen flitslicht op het model valt. DIt was een foutje; de rode flitser stond op maximaal vermogen (in tegenstelling tot de andere twee flitsers) en had dus net iets meer tijd nodig om op te laden voor de volgende foto - en als je dan te snel afdrukt doet ie niet mee ... Maar door de achtergrond dan helemaal naar zwart/wit om te zetten geeft het toch wel weer een aardig beeld.