Mensen en portretten [verzamel]

Onderwerp:

Re: Mensen en portretten [verzamel]

Berichtdoor weimaraner » di jul 23 2019 9:58 pm

@DannySan & Gerrit, bedankt voor de complimenten. :)

@Gerrit, voor de pose moet ik ook het model complimenteren. Ik heb de afgelopen jaren al veel geshoot met Megan en ze is een super model om mee te werken. Heeft veel ervaring en ontzettend veel ideeën en dat is een goede aanvulling voor mij want hoewel ik wat techniek betreft edelijk mijn weg vind vind ik het aansturen van een model en poses verzinnen niet altijd even makkelijk. Echt teamwork dus.

Het licht was inderdaad maar 1 flitser, een Godox Ad360 in een 120cm ronde "deep octa" softbox. Die geeft echt prachtig zacht licht en is in korte tijd een van mijn favoriete lichtvormers geworden. Zoals bij alle lichtbronnen is het vinden van de goede hoek soms even zoeken (10 centimeter opschuiven kan al een heel ander resultaat geven) evenals de afstand tot de achtergrond (ik wilde hier weinig licht hebben op de achtergrond, net genoeg om de coltrui net "los te maken" van de achtergrond). Ik heb hier verder geen reflectiescherm gebruikt (wat ik overigens wel regelmatig doe voor net wat accent aan de andere kant van het model).
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2292


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mensen en portretten [verzamel]

Berichtdoor justme » di jul 23 2019 10:13 pm

Dat je geen reflectiescherm hebt gebruikt kan ik hier wel waarderen, er zit genoeg diepte in het zwart en het geheel heeft het juist voor mij een fijne sfeer en is prettig om naar te kijken.
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Mensen en portretten [verzamel]

Berichtdoor Vincent » wo jul 24 2019 2:34 pm

Fraai beeld weimaraner. Erg mooi zacht belicht icm met een krachtige blik en pose! Fraaie achtergrond ook!

Mbt reflectiescherm; witte muren (en plafonds) kunnen zich in een kleine ruimte onbedoeld (maar niet altijd ongewenst) al snel als een reflectie’scherm’ gedragen. Dat effect moet je niet onderschatten en kan bij sommige types van belichting ook tegen je werken. Lijkt hier alsof je van (camera) links wel een beetje fill hebt, maar dat kan ook je nabewerking zijn.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mensen en portretten [verzamel]

Berichtdoor weimaraner » wo jul 24 2019 9:21 pm

@Vincent, scherp gezien. Mijn "studio" is de woonkamer met inderdaad witte muren en plafond dus dat zou zeker kunnen. Donkergrijze of zwarte muren zouden beter zijn voor een studio waar je met flitslicht wil werken maar dat is voor een woonkamer weer wat minder praktisch - en niet gewenst als ik mijn vrouw zo hoor. :)
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2292


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mensen en portretten [verzamel]

Berichtdoor weimaraner » do sep 05 2019 9:29 pm

Vorige week de (laatste?) tropische dagen van de zomer benut om eens te water te gaan voor wat portretwerk. Dit is een van mijn favorieten, model Eline geschoten tijdens een middagshoot met keihard zonlicht. Dit was het moment dat er een paar wolken opdoken waardoor we enkele minuten getrakteerd werden op prachtig diffuus licht.

Afbeelding
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2292


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mensen en portretten [verzamel]

Berichtdoor Richard » do sep 05 2019 10:05 pm

Net een waterlelie blad de jurk om haar heen in het water.
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3576


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mensen en portretten [verzamel]

Berichtdoor RobbyRoos » vr sep 06 2019 11:59 am

Gewoon een kiekje van mijn 2 wolkjes!
Ik hou van die ongedwongen, ongeposeerde momenten (van de meisjes) die gewoon in hun element zijn.

Afbeelding

Groeten,

Robby Roos
RobbyRoos

Forumlid
Berichten: 225


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Mensen en portretten [verzamel]

Berichtdoor mozes » vr sep 06 2019 12:23 pm

weimaraner schreef:Vorige week de (laatste?) tropische dagen van de zomer benut om eens te water te gaan voor wat portretwerk. Dit is een van mijn favorieten, model Eline geschoten tijdens een middagshoot met keihard zonlicht. Dit was het moment dat er een paar wolken opdoken waardoor we enkele minuten getrakteerd werden op prachtig diffuus licht.

Afbeelding

Gaaf... :thumbup:
* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
Gebruikersavatar
mozes

Forumlid
Berichten: 1373


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Mensen en portretten [verzamel]

Berichtdoor weimaraner » vr sep 06 2019 11:38 pm

Dank je @mozes :)

@Richard, dat was inderdaad een beetje de bedoeling. Viel nog niet mee, de jurk goed leggen is 1 ding, het zou houden en stilstaan (zowel voor fotograaf als model) om geen rimpelingen te creeren viel ook nog best tegen.
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2292


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mensen en portretten [verzamel]

Berichtdoor mozes » ma sep 09 2019 11:24 am

* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
Gebruikersavatar
mozes

Forumlid
Berichten: 1373


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Mensen en portretten [verzamel]

Berichtdoor RobbyRoos » ma sep 09 2019 12:43 pm

Wow, wat een mooie blauwe ogen!!

Groeten,

Robby Roos
RobbyRoos

Forumlid
Berichten: 225


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Mensen en portretten [verzamel]

Berichtdoor Vincent » wo sep 11 2019 9:40 am



Leuk moment maar je bewerking zou ik nog eens naar kijken. Voor mijn smaak echt iets te ver doorgeschoten. :shh:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mensen en portretten [verzamel]

Berichtdoor Vincent » wo sep 11 2019 9:43 am

weimaraner schreef:Vorige week de (laatste?) tropische dagen van de zomer benut om eens te water te gaan voor wat portretwerk. Dit is een van mijn favorieten, model Eline geschoten tijdens een middagshoot met keihard zonlicht. Dit was het moment dat er een paar wolken opdoken waardoor we enkele minuten getrakteerd werden op prachtig diffuus licht.

Afbeelding


Heel fijn beeld deze. Fraaie belichting en toning. Top!

Is er een reden dat je het lichte stukje rechtsboven erin gelaten hebt?? Tretk voor mij onnodig de aandacht. Geeft iets meer balans als je dat eraf cropt of retoucheert. Deel linksboven hoeft voor mij dan niet helemaal weg trouwens ;-)
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mensen en portretten [verzamel]

Berichtdoor mozes » wo sep 11 2019 10:34 am

Vincent schreef:


Leuk moment maar je bewerking zou ik nog eens naar kijken. Voor mijn smaak echt iets te ver doorgeschoten. :shh:

De witballans is niet helemaal in orde.
Verder hebben alleen de ogen wat meer aandacht gekregen, verder is er eigenlijk niets aan de foto gedaan.
was een snapshot, was echt zo'n moment dat je het ziet, en de foto maakt zonder nadenken.
Ik moet mezelf toch eens gaan aanleren om de zaken rondom wat meer aandacht te geven. :oops:
* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
Gebruikersavatar
mozes

Forumlid
Berichten: 1373


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Mensen en portretten [verzamel]

Berichtdoor Vincent » wo sep 11 2019 10:39 am

mozes schreef:verder is er eigenlijk niets aan de foto gedaan.


je exif zegt iets anders...
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Portret, studio en mode”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten