some girls get the picture!

Onderwerp:

Re: some girls get the picture!

Berichtdoor Léon Obers » do mar 27 2014 12:08 pm

Rinaldo Wolvers schreef:Ik vind het oprecht jammer dat deze discussie zich weer voordoet. :(

Dat vind ik eigenlijk juist een van de interessante kanten in een discussie, praten over de meer esthetieke waarden. :D

Het issue dat een klant tevreden moet zijn, uiteraard, maar de eerste vereiste is toch dat de fotograaf zelf achter zijn werk moet staan, en de keuzes maakt die hij vindt dat goed zijn, niet de klant.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: some girls get the picture!

Berichtdoor Rinaldo Wolvers » do mar 27 2014 12:33 pm

Dat is toch ook de samenspraak?

Daarnaast gaat het om de foto. Waarvan de evt. samenspraak tussen model en fotograaf niet bevestigd is. Dus ook geen discussie zou moeten zijn.
En de discussie over de verhouding fotograaf/model.. Die mag natuurlijk best gevoerd worden, maar dan elders op het forum. :wink2:
Laatst gewijzigd door Rinaldo Wolvers op do mar 27 2014 1:01 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Het perfecte plaatje zit in m'n hoofd. Nu nog zien te verwezelijken.
Gebruikersavatar
Rinaldo Wolvers

Forumlid
Berichten: 265


Locatie: Leiden
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: some girls get the picture!

Berichtdoor Léon Obers » do mar 27 2014 12:42 pm

Misschien begrijp ik je opmerking dan niet van wat je "weer" jammer vindt in die discussie.
Hoe bedoel je die opmerking dan?
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: some girls get the picture!

Berichtdoor Rinaldo Wolvers » do mar 27 2014 1:03 pm

Dat er in een topic van dezelfde fotograaf... Zo'n beetje dezelfde discussie ontstaat... Niets meer, niets minder...
Het perfecte plaatje zit in m'n hoofd. Nu nog zien te verwezelijken.
Gebruikersavatar
Rinaldo Wolvers

Forumlid
Berichten: 265


Locatie: Leiden
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: some girls get the picture!

Berichtdoor Flandria » do mar 27 2014 1:14 pm

Die ken ik niet. Ik reageer op de getoonde foto.
Ik heb daar wat opmerkingen over. Over de manier van bewerken laat ik los.
Toch vind ik het ook wel opmerkelijk dat jij (Rinaldo) op de barricade klimt,
jouw ooit geplaatste poezenfoto verdient ook veel meer technische dan wel esthetische aandacht.
Of is dat ook smaak gebonden?
Flandria



Onderwerp:

Re: some girls get the picture!

Berichtdoor jfbat » do mar 27 2014 1:23 pm

Rinaldo Wolvers schreef:We kijken uit naar een topic waarin jij je skils toont op model gebied.... Eerder geef ik niet toe aan m'n beredenering.

Beetje flauw: geen mening mogen hebben tenzij je zelf aantoont beter te kunnen. Een goede dooddoener in elke discussie! ;)

Ik ben geen portretfotograaf. Dat betekent niet dat ik me niet interesseer in portretfoto's en er me dus ook geen mening over zou kunnen vormen. Mijn mening heb ik inmiddels gegeven. Ik snap de keuzes en het resultaat, vind het jammer dat dit momenteel de trend is. Iets meer "natuurlijk karakter" maakt een foto naar mijn mening veel sterker, terwijl de meeste klanten heus ook dan tevreden zullen zijn over hoe mooi ze er op staan.

Absoluut: we hadden geen idee wat de klant wilde en wat de fotograaf voor ogen had. Inmiddels wel, zowel fotograaf als klant zijn blijkbaar tevreden. Dat is mooi en de discussie wat mij betreft daarmee verder ook af.
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
Gebruikersavatar
jfbat

Forumlid
Berichten: 1017



Onderwerp:

Re: some girls get the picture!

Berichtdoor ATOR » do mar 27 2014 1:26 pm

Niemand hoeft Geert iets te vertellen over techniek en ik geloof niet dat er iets ‘per ongeluk’ aan zijn foto’s is. De enige discussie die er voor iemand op zijn niveau nog toe doet is die over wat een foto mooi(er) maakt.

Als ik dan zeg dat ik de belichting en bewerking van de huid niet mooi vind is het aan Geert om zijn eigen idee daarover te toetsen. Misschien denkt hij ik zal het eens anders proberen of misschien heeft hij het al anders geprobeerd en sterkt dit hem juist in zijn overtuiging dat dit is wat hij wil.
De klantendiscussie vind ik hier wat off topic. Het gaat mij om de foto.


Toen Terry Richardson begon met zijn recht voor zijn raap keihard frontaal geflitste foto’s vonden de gerenommeerde modefotografen het helemaal kut. Maar Terry had heel bewust die stilistische keuze gemaakt en heeft het tot zijn onderscheidende stijl gemaakt. Hij is nu een van de meest verdienende fotografen.



@Rinaldo
Je zegt zelf “Dat maakt natuurlijk niet dat iedere foto dan maar prima is.”
Bedoel je daar niet hetzelfde mee als ik met meer woorden uitleg: Dat er bij foto's met een perfecte fotografische techniek wel degelijk kwaliteitsverschil is. Dat dat niet alleen maar een kwestie van persoonlijke smaak is.

Dat mijn argumenten voor jou pas waarde krijgen als ik een perfecte modelfoto plaats vind ik kinderachtig.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: some girls get the picture!

Berichtdoor Rinaldo Wolvers » do mar 27 2014 1:51 pm

ATOR schreef:.Dat mijn argumenten voor jou pas waarde krijgen als ik een perfecte modelfoto plaats vind ik kinderachtig.


Persoonlijk heb ik het meeste aan de gebruikers die zelf beelden plaatsen, of een nabewerking doen. Kijk maar eens hoe ik hier in andere topics op reageer... Dit ontaard dan in een fundamenteel gesprek waarmee men (ik) iets kan.... Reacties van gebruikers die zelf weinig, of geen foto's plaatsen kan ik niet zoveel mee. Dus zegt dit iets over jou of over mij? Door zelf te plaatsen onderbouw je je eigen denkbeelden. Door hier en daar en nabewerking te doen, leg je prima uit wat je bedoeld... Edit: Ik heb trouwens niet gesproken over een perfecte modelfoto. Wel over een modelfoto. En mijn betoog gaat erover dat je elkaar beter begrijpt als je elkaars beelden kunt zien. Dus niet in de verdediging gaan :wink2:
Laatst gewijzigd door Rinaldo Wolvers op do mar 27 2014 4:49 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Het perfecte plaatje zit in m'n hoofd. Nu nog zien te verwezelijken.
Gebruikersavatar
Rinaldo Wolvers

Forumlid
Berichten: 265


Locatie: Leiden
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: some girls get the picture!

Berichtdoor Léon Obers » do mar 27 2014 1:56 pm

Rinaldo Wolvers schreef:Dus zegt dit iets over jou of over mij?

Dat zegt denkt ik iets over jezelf :wink:
Maakt mij niet uit of iemand die commentaar geeft zelf wel of geen foto's ergens heeft geplaatst. Als het commentaar maar begrijpelijk en gefundeerd is geschreven. (Ik plaats zelden foto's, toch krijg ik de indruk dat mijn commentaar dikwijls op prijs gesteld wordt).

Ten aanzien van de foto zelf ga ik mee in het commentaar van Flandria en ATOR.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: some girls get the picture!

Berichtdoor Rinaldo Wolvers » do mar 27 2014 3:09 pm

Uitgerekend jij plaatst fundamentele reacties evt. vergezeld van een voorbeeld. (op de voorgrond, of op de achtergrond. Persoonlijk heb ik daar veel aan. Dus dan zal het genoemde iets over mij zeggen. Maar hopelijk word er begrepen wat ik wil weergeven, wat in dit geval niet met een plaatje kan. :wink2:
Laatst gewijzigd door Rinaldo Wolvers op do mar 27 2014 4:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het perfecte plaatje zit in m'n hoofd. Nu nog zien te verwezelijken.
Gebruikersavatar
Rinaldo Wolvers

Forumlid
Berichten: 265


Locatie: Leiden
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: some girls get the picture!

Berichtdoor Flandria » do mar 27 2014 3:54 pm

Ik heb nog eens goed naar de getoonde foto gekeken,
de camera komt niet "los" tav de achtergrond en de reflectie in het objectief vind ik niet mooi.
Zou daar zelf nog wat meer zorg aan besteden.
Flandria



Onderwerp:

Re: some girls get the picture!

Berichtdoor Vledder » za mar 29 2014 10:56 pm

Leuk geprobeerd maar veel te "overdone" met nabewerking. Misschien nog eens dezelfde plaat iets subtieler bewerken?
Vledder



Onderwerp:

Re: some girls get the picture!

Berichtdoor paulkastelein » zo mar 30 2014 8:03 am

Erg vette foto.
Punt
paulkastelein



Onderwerp:

Re: some girls get the picture!

Berichtdoor josj » zo mar 30 2014 5:16 pm

paulkastelein schreef:Erg vette foto.
Punt

not punt
josj

Forumlid
Berichten: 216


Locatie: roermond

Onderwerp:

Re: some girls get the picture!

Berichtdoor jvdme » zo mar 30 2014 5:44 pm

Mooie foto, beetje high key, maar wat -naar mijn mening- afbreuk doet aan de foto zijn die 3 (of 4) lichtjes in de ogen.
Een lichtje is veel mooier.
jvdme

Forumlid
Berichten: 447




Terug naar “Portret, studio en mode”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten