Lian

Onderwerp:

Lian

Berichtdoor JJG » ma jan 19 2015 1:11 am

Vandaag in een waterkoude oude fabriek aan de slag gegaan.

Ik hou ervan om stoere vrouwen te fotograferen. Qua model ben ik daar denk ik wel in geslaagd om die te vinden. Ook een visagiste geregeld. Achteraf vind ik haar 'smokey eyes' net wat te donker. De kleuren en het licht zijn naar mijn idee goed. De twee flitsers op de achtergrond twijfel ik over. Ik wilde graag een 'stervorming' krijgen voor een 'Hollywood' look. Iets anders kan ik het even niet noemen. Helaas kwam ik niet uit met m'n statieven waardoor ik een oude mee moest nemen.

Hoor graag op/aanmerkingen.

AfbeeldingLian-6797 by JelmerGremmen, on Flickr

EDIT

Hier de nieuwe versie na de opmerkingen op de eerste foto. Uiteindelijk bleef alleen het ijzeren rek rechts op de foto over. Heb er voor gekozen deze ook weg te halen waardoor het geheel wat rustiger wordt maar nog steeds stoer.

AfbeeldingLian-6797_2 by JelmerGremmen, on Flickr
Laatst gewijzigd door JJG op ma jan 19 2015 5:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
https://www.jelmergremmen.nl

Nikon F3 (en Olympus)
Gebruikersavatar
JJG

Forumlid
Berichten: 1404


Locatie: Deventer.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lian

Berichtdoor Frank Roelofs » ma jan 19 2015 9:55 am

Fraaie plaat, stoere vrouw zeker gelukt.
Maar zoals de flitsers nu staan voegen ze wat mij betreft niets toe, niks stoers aan. Statieven storen zelf beetje in het beeld. Wellicht was het mogelijk geweest de flitsers op of aan de stalen balken in de achtergrond te monteren. Met een stereffect filter hadden de lichtbronnen punten gekregen, dat is misschien ook nog wel achteraf te doen.
Welk objectief heb je hier gebruikt?
Wat leuk Fuji spul (X-T1 14, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.
Gebruikersavatar
Frank Roelofs

Forumlid
Berichten: 1161


Locatie: Oss
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Lian

Berichtdoor JJG » ma jan 19 2015 10:06 am

Klopt, was beter geweest de flitsers aan of op het staal te leggen. Heb ook een foto met de flitsers uit beeld, maar daar was haar pose niet goed. Dus die viel helaas af. Wist ook niet dat er zo'n stereffect filter bestond.

Deze foto is met een 35mm 1.8 gemaakt.

Dank voor je reactie.
https://www.jelmergremmen.nl

Nikon F3 (en Olympus)
Gebruikersavatar
JJG

Forumlid
Berichten: 1404


Locatie: Deventer.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lian

Berichtdoor Frank Roelofs » ma jan 19 2015 10:14 am

Deze foto is met een 35mm 1.8 gemaakt.

Dat vermoeden had ik al. Naar mijn idee zou je 50 of 85 meer geschikt zijn. Nu komen de benen beetje groot over ten opzichte van haar lijf en hoofd, terwijl het volgens mij toch een slank model is.
Wat leuk Fuji spul (X-T1 14, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.
Gebruikersavatar
Frank Roelofs

Forumlid
Berichten: 1161


Locatie: Oss
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Lian

Berichtdoor JJG » ma jan 19 2015 10:18 am

Dan moet die ruimte er wel zijn :)
https://www.jelmergremmen.nl

Nikon F3 (en Olympus)
Gebruikersavatar
JJG

Forumlid
Berichten: 1404


Locatie: Deventer.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lian

Berichtdoor JJG » ma jan 19 2015 10:19 am

Maar snap je punt.
https://www.jelmergremmen.nl

Nikon F3 (en Olympus)
Gebruikersavatar
JJG

Forumlid
Berichten: 1404


Locatie: Deventer.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lian

Berichtdoor Léon Obers » ma jan 19 2015 12:51 pm

Mooie plaat, mooi lichtgebruik op het model. Alleen hoeven die statieven met flitslampjes er voor mij ook niet bij.
Links en rechts het beeld eraf croppen, net buiten de punten van het tafeltje (dat de punten nog net vrij staan van het kader), zou ik een veel beter beeld vinden. Dan heb je nog net wel een randje statief in beeld, maar dat is in Photoshop makkelijk met de "content aware" functie met de omgeving in te vullen (weg te poetsen). Geeft IMO ook een betere lay-out als formaat, en mooie indeling van de donkere verticale banen achter in de ruimte. De aandacht gaat dan ook volledig uit naar het model, zonder storende elementen. Is IMO dan een veel evenwichtiger beeld met meer zeggingskracht.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Lian

Berichtdoor Johan v. V. » ma jan 19 2015 1:20 pm

Mooie foto en ik doe het je niet na. Maar ligt het nu aan mij dat ik val over die halfgesloten ogen? Het komt bij mij nu wat 'lodderig' over.
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen


Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Gebruikersavatar
Johan v. V.

Clublid
Berichten: 3815


Locatie: Amersfoort
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Lian

Berichtdoor JJG » ma jan 19 2015 4:16 pm

Léon Obers schreef:Mooie plaat, mooi lichtgebruik op het model. Alleen hoeven die statieven met flitslampjes er voor mij ook niet bij.
Links en rechts het beeld eraf croppen, net buiten de punten van het tafeltje (dat de punten nog net vrij staan van het kader), zou ik een veel beter beeld vinden. Dan heb je nog net wel een randje statief in beeld, maar dat is in Photoshop makkelijk met de "content aware" functie met de omgeving in te vullen (weg te poetsen). Geeft IMO ook een betere lay-out als formaat, en mooie indeling van de donkere verticale banen achter in de ruimte. De aandacht gaat dan ook volledig uit naar het model, zonder storende elementen. Is IMO dan een veel evenwichtiger beeld met meer zeggingskracht.


Mee eens hoor. Heb net een uur zitten pielen met die functie. Het statief rechts op de foto krijg ik makkelijk weg. Links daarentegen is een heel ander verhaal. Ik doe nu meer kwaad dan goed.

Johan v. V. schreef:Mooie foto en ik doe het je niet na. Maar ligt het nu aan mij dat ik val over die halfgesloten ogen? Het komt bij mij nu wat 'lodderig' over.


Door die zware make-up kwamen we tijdens het fotograferen erachter dat ze haar ogen wat verder open dan normaal moest doen. Op deze foto zitten haar ogen weer iets te ver dicht, maar ik vind het nog acceptabel.
https://www.jelmergremmen.nl

Nikon F3 (en Olympus)
Gebruikersavatar
JJG

Forumlid
Berichten: 1404


Locatie: Deventer.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lian

Berichtdoor JJG » ma jan 19 2015 5:13 pm

Nieuwe versie geplaatst in de openingspost.
https://www.jelmergremmen.nl

Nikon F3 (en Olympus)
Gebruikersavatar
JJG

Forumlid
Berichten: 1404


Locatie: Deventer.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lian

Berichtdoor Frank Roelofs » di jan 20 2015 12:02 am

Hmmm, lastig. Wordt er niet sterker van, mis nu het staalwerk op de achtergrond.
Wat leuk Fuji spul (X-T1 14, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.
Gebruikersavatar
Frank Roelofs

Forumlid
Berichten: 1161


Locatie: Oss
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Lian

Berichtdoor Peut » di jan 20 2015 12:15 pm

Fraaie plaat Jelmer! Ik hou er van om flitsspullen op locatie te gebruiken :D
Net als Frank al aangeeft mis ik ook het staal in de achtergrond. Wellicht had je de tafel iets op kunnen schuiven zodat deze precies in het midden van de twee stalen kolommen stond. Iets voor de volgende keer ;)

Grtz,
Robert
Peut

Forumlid
Berichten: 116


Locatie: Wijk en Aalburg
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lian

Berichtdoor Léon Obers » di jan 20 2015 12:31 pm

Peut schreef:Wellicht had je de tafel iets op kunnen schuiven zodat deze precies in het midden van de twee stalen kolommen stond.

Tafel juist niet opschuiven, krijg je met die stalen kolommen een dooie symmetrische indeling.
Juist de asymmetrische indeling vind ik aardig, alleen crop van de oorspronkelijke plaat echt precies links en rechts langs de punten van de tafel.
Slechts een fractie vrij ruimte geven zodat de punten niet het kader doorsnijden (circa 2,5-3 mm links en rechts ruimte op de afmeting van de webplaat).
Krijg je bovendien een mooie verhouding als verticale opname ook.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Lian

Berichtdoor ATOR » di jan 20 2015 5:53 pm

Het shot is veel sterker met het metaal erbij. Je zou om 'Hollywood' te gaan gewoon wat dikke flares over je lichten kunnen photoshoppen. Om all the way te gaan met wat kleurcorrectie en rook :D

Om te laten zien wat ik bedoel kan ik wel een voorbeeldbewerking plaatsen of mailen.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lian

Berichtdoor Frank Roelofs » di jan 20 2015 6:29 pm

Eens met Ator. De flitsers verdwijnen dan wel in de "lichtbron". Statieven een old look geven.

Overigens ben helemaal niet zo van de vele bewerkingen maar ben wel benieuwd waar het met deze foto naar toen gaat. :D
En gezien wat Ator heeft gemaakt. Laat maar proefje doen! :lol:
Wat leuk Fuji spul (X-T1 14, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.
Gebruikersavatar
Frank Roelofs

Forumlid
Berichten: 1161


Locatie: Oss
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Portret, studio en mode”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten