Sneak preview bruiloft

Onderwerp:

Sneak preview bruiloft

Berichtdoor Remco v/d Sanden » za mei 16 2015 10:50 pm

Gisteren weer een huwelijk geschoten. Perfect weer gehad ondanks de vooruitzichten eerder die week. En voor het eerst in de Efteling geschoten, dus een echt sprookjeshuwelijk ;)

Nou, de voorlopig eerste en enige foto die ik kan delen tot het bruidspaar natuurlijk de rest ook heeft.

Afbeelding
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden
Gebruikersavatar
Remco v/d Sanden

Forumlid
Berichten: 1259


Locatie: Tilburg
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sneak preview bruiloft

Berichtdoor Highlander » za mei 16 2015 10:55 pm

Is dat nu ook moeilijker geweest ??, doordat je meer dingen hebt die in de foto kunnen afleiden.
Ik bedoel als er rechts onderin een stel dwergen staan moet je daad wel rekening mee houden.
En had je ook last van de dat er meer mensen rond lopen dan normaal ??
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6485


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Sneak preview bruiloft

Berichtdoor Remco v/d Sanden » za mei 16 2015 11:05 pm

Het is qua organisatie wel even iets anders is mijn ervaring ja. Je hebt daar als bruidspaar 2 uur de tijd om te fotograferen maar het enigste waar je "voorrang" krijgt is bij de ingang en het parkeren van de auto. Voor de rest ben je eigenlijk gewoon bezoeker zonder speciale voorrechten. Als je ergens wil schieten moet je af en toe wel even geduld hebben als er mensen toch voor door willen lopen. Maar ik moet zeggen dat de bezoekers over het algemeen erg positief reageren op bruidsparen en het gros keurig opzij gaat om je de ruimte te geven.

Je moet gewoon duidelijk een routing maken met het bruidspaar waar ze willen schieten, van A naar B en door. En als er bijv. 4 bruidsparen rondlopen zoals wij hadden is is soms even aanpassen.
Maar al met al een prima locatie hoor, als je goed plant is 2 uur prima te doen.
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden
Gebruikersavatar
Remco v/d Sanden

Forumlid
Berichten: 1259


Locatie: Tilburg
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sneak preview bruiloft

Berichtdoor Gobert » zo mei 17 2015 12:44 pm

Heb je vooraf met het bruidspaar de locatie bezocht om een plan de campagne te maken?
Ik deed dat altijd wel toen ik nog dit soort opdrachten deed.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Gebruikersavatar
Gobert

Clublid
Berichten: 1619


Locatie: Omgeving Arnhem
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Sneak preview bruiloft

Berichtdoor a90 » zo mei 17 2015 1:01 pm

Overigens een prachtige plaat zo Remco, lekker fris en helder !
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Gebruikersavatar
a90

Clublid
Berichten: 4882


Locatie: Nieuw Vennep
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sneak preview bruiloft

Berichtdoor Remco v/d Sanden » zo mei 17 2015 6:26 pm

@ Gobert, Zowel het bruidspaar als mijn eigen gezin zijn vaste bezoekers van het park. We zijn dus van tevoren samengeweest om ideeën door te nemen. Eventueel wat voorbeeldfoto's, een route uitschrijven. Werkt gewoon een stuk fijner en vlotter als je het zo kan regelen.

@a90, bedankt. Is een beetje de stijl die ik nastreef, fris en helder, hou daar zelf van en de klanten ook gelukkig ;).
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden
Gebruikersavatar
Remco v/d Sanden

Forumlid
Berichten: 1259


Locatie: Tilburg
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sneak preview bruiloft

Berichtdoor Remco v/d Sanden » ma mei 25 2015 12:56 pm

Nog eentje omdat het kan ;)


Afbeelding
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden
Gebruikersavatar
Remco v/d Sanden

Forumlid
Berichten: 1259


Locatie: Tilburg
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sneak preview bruiloft

Berichtdoor Remco v/d Sanden » zo jun 07 2015 11:21 pm

En nog eentje van een ander huwelijk dan maar :)


Afbeelding
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden
Gebruikersavatar
Remco v/d Sanden

Forumlid
Berichten: 1259


Locatie: Tilburg
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sneak preview bruiloft

Berichtdoor Richard » ma jun 08 2015 7:57 pm

Nog niet eerder gezien, Remco bedankt voor de foto :thumbup:
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3581


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sneak preview bruiloft

Berichtdoor Remco v/d Sanden » zo jun 14 2015 8:59 pm

Bedankt voor de reacties zo ver :thumbup:

De foto's zijn inmiddels afgeleverd en nu kan ik de rest dus ook laten zien. Complimenten natuurlijk altijd welkom, maar leermomenten ook. Altijd op zoek om meer uit m'n werk te halen :)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden
Gebruikersavatar
Remco v/d Sanden

Forumlid
Berichten: 1259


Locatie: Tilburg
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sneak preview bruiloft

Berichtdoor ATOR » ma jun 15 2015 12:12 am

Ik hou het even bij de productfoto's, van bruidspaarfoto's vind ik het lastig om wat te zeggen.

Van de jurkfoto had je echt meer werk mogen maken: het is een rommelige foto van een witte jurk hangend aan een witte wc-deur met een fel groene tas in de hoek, dat is niet hoe je een trouwjurk vereeuwigt.
De ringfoto is een basic foto van ringen, technisch goed maar niets meer dan basic en dat is jammer.
Foto 3 van de manchetknoop vind ik een hele sterke foto. Die heeft verhaal, een krachtige vuist, een bosje bloemen, een nonchalant opzijschuiven van de mouw, een sterke compositie, goed lijnenspel helemaal als je hem onderaan cropt net boven de jaszak, die kan zo in een magazine.
Dat zou ik graag bij de jurk zien: een contrasterende achtergrond, mooier licht, wat accessoires erbij die wat verhaal toevoegen, even wat aanrommelen tot je een mooi stilleven hebt.

Het valt me nu op dat ik het helemaal niet over fotografie heb maar vooral over jouw kwaliteit als stylist :P

Nou ja, zo zie je maar, een goede bruiloftsfotograaf moet van alle markten thuis zijn :D
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Sneak preview bruiloft

Berichtdoor Vincent » ma jun 15 2015 7:41 am

.....
Laatst gewijzigd door Vincent op wo jun 24 2015 4:44 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sneak preview bruiloft

Berichtdoor Remco v/d Sanden » ma jun 15 2015 9:14 am

ATOR schreef:
Het valt me nu op dat ik het helemaal niet over fotografie heb maar vooral over jouw kwaliteit als stylist :P

Nou ja, zo zie je maar, een goede bruiloftsfotograaf moet van alle markten thuis zijn :D

Ja, ik moet toegeven dat ik idd geen Mari van de Ven ben :D

Ik snap wat je bedoeld over de setting en de jurk. Een kleine uitleg over mijn manier van werken is misschien ook op zijn plaats. Ik probeer de momenten vast te leggen zoals ze op de dag gebeuren, niet te gecontroleerd/gedirigeerd. Dan schiet je idd niet altijd de uitdagendste platen maar wel de platen die het bruidspaar zich herinnerd van de dag. Dus volledig met je eens dat het "uitdagender" kan. Zeker voor in de toekomst om in het achterhoofd te houden.

Ik ben tussendoor nog wel heel even naar buiten gerend met de jurk om achter in de tuin een foto te maken. Wellicht komt dit beter in de buurt van wat je bedoeld?

Afbeelding


Ringen blijf ik om de een of andere reden lastig vinden. Posities, lichtval, het blijven staan/liggen van die rotdingen ;) Of je krijgt de klassieke dooddoeners van op een boek dat ze een hart vormen etc. Iets om mee te gaan oefenen iig.
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden
Gebruikersavatar
Remco v/d Sanden

Forumlid
Berichten: 1259


Locatie: Tilburg
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Sneak preview bruiloft

Berichtdoor Vincent » ma jun 15 2015 10:59 am

.....
Laatst gewijzigd door Vincent op wo jun 24 2015 4:44 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sneak preview bruiloft

Berichtdoor ATOR » ma jun 15 2015 11:24 am

Het is al een hele vooruitgang vergeleken met de wc-deur :P

Ik begrijp jouw documenterende stijl, ik kan me aan de andere kant wel voorstellen dat de bruid zelf graag foto's van een sprookje terugziet. Je moet eigenlijk je innerlijke prinses aanboren :mryellow:

Ringen lijken me ook lastig maar gelukkig maakt elke bruidsfotograaf een ringenfoto dus er is inspiratie genoeg op het internet te vinden. Dat geldt ook voor de foto's van de taart, het couvert, just married in auto, aansnijden taart, de eerste kus, en uiteraard de jurk. Bij een bruiloft heb je nogal wat standaard momenten waarvan je van tevoren al weet dat je er een foto van zult gaan maken. Als je dan in je hoofd al wat goede ideeën en inspiratie meeneemt van de meesters op dit gebied, ook van de styling :D, dan kom je wat sneller los van de foto's, en de tenenkrommende clichés die je zelf al noemt, die iedereen maakt.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Portret, studio en mode”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten