Remco

Onderwerp:

Remco

Berichtdoor JJG » zo jun 14 2015 9:25 pm

Maatje van me vroeg of ik van hem een portret wilde schieten. Het was al weer even geleden dat ik iets dergelijks had gedaan dus had er wel zin in!

Op/aanmerkingen?

AfbeeldingRemco-9463 by Jelmer Gremmen, on Flickr
https://www.jelmergremmen.nl

Nikon F3 (en Olympus)
Gebruikersavatar
JJG

Forumlid
Berichten: 1404


Locatie: Deventer.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Remco

Berichtdoor jazzbassman » ma jun 15 2015 8:54 am

Op zich wel een stoere foto maar wat me opvalt zijn de twee kleuren licht op het gezicht.
Hierdoor heeft de huid in het gezicht twee tinten.
Gebruikersavatar
jazzbassman

Clublid
Berichten: 190


Locatie: Brabant
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Remco

Berichtdoor Vincent » ma jun 15 2015 9:08 am

Ik vind de voorkant van het gezicht persoonlijk wel heel erg donker... alsof de mainlight niet is afgegaan en de twee lampen aan de zijkanten wel. Wellicht de stijl die je zocht maar ik vind het nu wel iets aan de te donkere kant...

refelectie van de lamp in de glazen muur stoort mij ook een beetje trouwens
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Remco

Berichtdoor Remco v/d Sanden » ma jun 15 2015 9:18 am

Concept van de foto is erg goed, en een geweldige naam ;)
Het eerste wat me opvalt is dat het een behoorlijk contrasterend beeld is ( wat me erg aanspreekt ) maar dat ik het levenslichtje in de ogen mis. De ogen lopen zo donker dat het afbreuk doet aan het prima concept. Zal vooral de posities van de lampen zijn in deze, het zit er iig heel dicht tegenaan :)
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden
Gebruikersavatar
Remco v/d Sanden

Forumlid
Berichten: 1259


Locatie: Tilburg
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Remco

Berichtdoor JJG » ma jun 15 2015 1:52 pm

Ik snap de kritieken en kan me er wel in vinden. Achteraf vind ik m zelf ook een tikje te donker, iets wat ik altijd krijg te horen ook maar er toch steeds zelf weer 'intuin'.

Hier nog twee uit de serie.


1
AfbeeldingRemco-9508 by Jelmer Gremmen, on Flickr


2
AfbeeldingRemco-9423 by Jelmer Gremmen, on Flickr
https://www.jelmergremmen.nl

Nikon F3 (en Olympus)
Gebruikersavatar
JJG

Forumlid
Berichten: 1404


Locatie: Deventer.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Remco

Berichtdoor bcvthul » ma jun 15 2015 5:40 pm

Ik ga voor foto 3, meest naturel (alleen jammer dat hij een niet-Nikon camera in zijn handen heeft...)
Gebruikersavatar
bcvthul

Forumlid
Berichten: 1984


Locatie: Tilligte
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Remco

Berichtdoor Arend041 » ma jun 15 2015 5:44 pm

Bij de foto nr 2 zit het onderwerp naar mijn idee te veel in het midden, ik zou daarom een flink stuk links wegsnijden totdat van je naam alleen .nl over is. Zo blijft er alleen in de 'kijkrichting' ruimte en dat is naar mijn idee voldoende.
gr Arend
Gebruikersavatar
Arend041

Forumlid
Berichten: 109


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Remco

Berichtdoor Vincent » ma jun 15 2015 6:14 pm

JJG schreef:Ik snap de kritieken en kan me er wel in vinden. Achteraf vind ik m zelf ook een tikje te donker, iets wat ik altijd krijg te horen ook maar er toch steeds zelf weer 'intuin'.


Ben benieuwd hoe jouw scherm thuis ingesteld staat. Ik krijg jouw foto namelijk vrij snel en eenvoudig goed in LR... In de basis is foto 1 namelijk best bruikbaar. Donkere streep is zo weg met een brush en 1/3 stop erbij. Daarna hele foto halve stop erbij en shadows optrekken en je bent er al...
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Remco

Berichtdoor renata » di jun 16 2015 5:18 pm

Je bent goed bezig. Alleen heb je bij de eerste foto een zogenaamde tangverlichting gebruikt.Er zijn 2 lichtbronnen waarbij de verlichte gebieden elkaar niet raken of overlappen, waardoor er een donkere band ontstaat .Dat ziet er meestal niet zo vriendelijk uit. Soms wordt dat opzettelijk toegepast, zie de beroemde foto van Arnold Newman. https://iconicphotos.wordpress.com/2009 ... red-krupp/. Als je misschien iets meer over deze vorm van belichting opzoekt, begrijp je beter wanneer dat wel en niet werkt en hoe je het anders kunt doen. Succes!

groetjes,
Renata
Gebruikersavatar
renata

Clublid
Berichten: 231


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Remco

Berichtdoor JJG » wo jun 17 2015 3:19 am

bcvthul schreef:Ik ga voor foto 3, meest naturel (alleen jammer dat hij een niet-Nikon camera in zijn handen heeft...)


Haha, hij is onlangs van Nikon over gestapt naar de Fuji XT-1

Arend041 schreef:Bij de foto nr 2 zit het onderwerp naar mijn idee te veel in het midden, ik zou daarom een flink stuk links wegsnijden totdat van je naam alleen .nl over is. Zo blijft er alleen in de 'kijkrichting' ruimte en dat is naar mijn idee voldoende.


Heb dat expres niet gedaan omdat ik de oneffenheden op de muur wel wat extra's vind geven.

djunclesam schreef:
JJG schreef:Ik snap de kritieken en kan me er wel in vinden. Achteraf vind ik m zelf ook een tikje te donker, iets wat ik altijd krijg te horen ook maar er toch steeds zelf weer 'intuin'.


Ben benieuwd hoe jouw scherm thuis ingesteld staat. Ik krijg jouw foto namelijk vrij snel en eenvoudig goed in LR... In de basis is foto 1 namelijk best bruikbaar. Donkere streep is zo weg met een brush en 1/3 stop erbij. Daarna hele foto halve stop erbij en shadows optrekken en je bent er al...


Het is denk ik gewoon door de opstelling van m'n hoofdlicht. Ik weet zeker dat als ik deze een stukje had verplaatst dit niet gebeurd zou zijn. Maar achteraf oplossen kan natuurlijk.

renata schreef:Je bent goed bezig. Alleen heb je bij de eerste foto een zogenaamde tangverlichting gebruikt.Er zijn 2 lichtbronnen waarbij de verlichte gebieden elkaar niet raken of overlappen, waardoor er een donkere band ontstaat .Dat ziet er meestal niet zo vriendelijk uit. Soms wordt dat opzettelijk toegepast, zie de beroemde foto van Arnold Newman. https://iconicphotos.wordpress.com/2009 ... red-krupp/. Als je misschien iets meer over deze vorm van belichting opzoekt, begrijp je beter wanneer dat wel en niet werkt en hoe je het anders kunt doen. Succes!

groetjes,
Renata


Dank Renata, zoals ik hierboven zeg ; dit is een kwestie van het hoofdlicht een stukje opschuiven waardoor dit niet gebeurd zou zijn.
https://www.jelmergremmen.nl

Nikon F3 (en Olympus)
Gebruikersavatar
JJG

Forumlid
Berichten: 1404


Locatie: Deventer.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Remco

Berichtdoor JJG » wo jun 17 2015 3:20 am

@Renata, ik zal dat stuk eens doorlezen!

Dank.
https://www.jelmergremmen.nl

Nikon F3 (en Olympus)
Gebruikersavatar
JJG

Forumlid
Berichten: 1404


Locatie: Deventer.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Portret, studio en mode”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten