DJ Captain Tinrib

Onderwerp:

DJ Captain Tinrib

Berichtdoor JJG » zo aug 30 2015 12:26 pm

Ik ga een steentje bijdragen aan een documentaire over de muziekstijl Hardhouse. Deze DJ werd geinterviewd door een vriend van me.

Daarna uiteraard een portret van hem geschoten.

AfbeeldingDJ Captain Tinrib by Jelmer Gremmen, on Flickr
https://www.jelmergremmen.nl

Nikon F3 (en Olympus)
Gebruikersavatar
JJG

Forumlid
Berichten: 1404


Locatie: Deventer.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: DJ Captain Tinrib

Berichtdoor Vincent » zo aug 30 2015 2:27 pm

Ik snap eerlijk gezegd de keuzes die je gemaakt hebt niet helemaal. Dus zie de volgende opsomming als mijn persoonlijke mening bedoeld als constructieve feedback:

- ten eerste schiet je een 35mm lens zo dichtbij, dat geeft vervorming. Beter een stap achteruit en een langere lens.
- ten tweede vind ik de compositie veel te krap. Als je dan toch een 35mm schiet, gewoon iets achteruit en iets ruimer schieten. Ik had ook een beetje gezakt zodat je de DJ iets van onder schiet, dan toont hij groter en dat kijkt altijd fijn bij belangrijker/bekende personen.
- ik vind de plu veel te dichtbij staan voor de gebruikte hoogte en kijkhoek van de DJ. Nu heb je een heel licht voorhoofd hebt terwijl de onderkant van zijn gezicht veel te donker is voor mijn smaak. Plu een stukje achteruit en je hebt zijn hele gezicht verlicht. Of hij 'moet' een beetje omhoog kijken natuurlijk.
- de achtergrond is voor mij ook te slorgdig. Maar je kunt er wel goed gebruik van maken. Met een langere lens en iets naar achteren had je de blauwe lucht er niet op hoeven hebben en alleen maar die stellage. Dat geeft een veel rustiger beeld. Tevens had ik de achtergrond nog een stopje donkerder gehouden.
- de reflectie van jou, de flitser en de persoon die het statief vasthoud in de zonnebril naar mijn idee erg slordig. Alleen een plu of softbox is vaak niet zo erg, dit stoort mij. Had je ook geen last van als je iets was gezakt en het model iets omhoog had laten kijken.
- er is ook een stuk meer scherpte in te krijgen door (beter) na te verscherpen in nabewerking.

Voor mij dus niet echt een geweldige foto. Had meer in gezeten :)

Overigens wel prima muziek. Heb nog een mooie nostalgische picture disc liggen hier van Captain Tinrib uit de tijd dat ik zelf ook nog feestjes afstruinde om mijn UK hardhouse te draaien! Mooie tijd!
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: DJ Captain Tinrib

Berichtdoor JJG » zo aug 30 2015 7:53 pm

Dank voor je reactie! En je tips!

En je hebt op alle punten gelijk. Ik heb ook veel te snel gewerkt maar ik zat er ook totaal niet lekker in. Er was ook weinig tijd, althans...Dat gevoel had ik. Daarbij wemelde het van de wespen waar ik knettergek van werd.

Vind de foto zelf nog 'wel aardig' maar wat jij al zegt ; er had meer in gezeten. Volgende keer beter!

Grappig dat je de herinneringen aan hem hebt, gek genoeg had ik nog nooit van de beste man gehoord ondanks dat ik in de 90's toch ook menig feestje heb bezocht :)
https://www.jelmergremmen.nl

Nikon F3 (en Olympus)
Gebruikersavatar
JJG

Forumlid
Berichten: 1404


Locatie: Deventer.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: DJ Captain Tinrib

Berichtdoor Vincent » zo aug 30 2015 9:52 pm

Daarom met je in mijn ogen ook gewoon een basis belichting hebben waar je altijd op terug kunt vallen als je een keer iets minder je dag hebt. Volgens mij hebben we dat allemaal wel eens :wink2: en standaard iets wijder schieten als je genoeg pixels hebt. Afcroppen kan altijd, bijcroppen niet (of alleen door de hele goede photoshoppers)

In mijn ogen is een softbox daarom ook een stuk veiliger. Heb je hem niet helemaal op de juiste plek dan is de belichting meestal toch meer dan acceptabel. Denk er aan dat met een hotshoe je vaak ook geen volledige dekking van een bounce umbrella hebt en je dus ook geen egaal op je model krijgt. Een softbox met een of twee diffusers geeft daarom een veel egalere output.

En UK hardhouse is nooit echt groot geworden in Nederland. Alleen Tom Harding heeft op de grote festivals gedraaid en dat was eigenlijk al geen 'echte' UK hardhouse meer. Zijn set op Dance Valley was wel episch/legendarisch/alles!!
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: DJ Captain Tinrib

Berichtdoor JJG » ma aug 31 2015 9:26 pm

djunclesam schreef:. Denk er aan dat met een hotshoe je vaak ook geen volledige dekking van een bounce umbrella hebt en je dus ook geen egaal op je model krijgt. Een softbox met een of twee diffusers geeft daarom een veel egalere output.




Hoe bedoel je precies ' Met een hotshoe...." ?
https://www.jelmergremmen.nl

Nikon F3 (en Olympus)
Gebruikersavatar
JJG

Forumlid
Berichten: 1404


Locatie: Deventer.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: DJ Captain Tinrib

Berichtdoor Vincent » ma aug 31 2015 9:29 pm

JJG schreef:Hoe bedoel je precies ' Met een hotshoe...." ?


Woordje vergeten: hotshoe flitser (of zoals velen zeggen: reportage flitser).

Deze zijn, zelfs op de wijdste zoomstand, vaak niet in staat om een hele plu egaal te belichten.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: DJ Captain Tinrib

Berichtdoor JJG » ma aug 31 2015 9:33 pm

Ah dank!

En ook dat deed ik verkeerd. Ik nam m'n Sb600 mee ipv m'n Yongnuo 568 EX die krachtiger is...
https://www.jelmergremmen.nl

Nikon F3 (en Olympus)
Gebruikersavatar
JJG

Forumlid
Berichten: 1404


Locatie: Deventer.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Portret, studio en mode”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten