Eerste shoot met Joey

Onderwerp:

Eerste shoot met Joey

Berichtdoor HannahV » zo sep 20 2015 8:57 pm

Goedenavond! :D

Op 18 september heb ik voor een oud-klasgenoot foto's gemaakt bij de Fenixloodsen in Katendrecht.
De tweede keer dat Joey voor de camera stond maar de eerste keer dat ik erachter te vinden was. Was dus even wennen, maar wel mooi om te doen! Daarom wilde ik ze graag delen.. Ben benieuwd of het een beetje gelukt is volgens de kenners hier.


Nikon D7000
Nikon 50mm f/1.4
Natuurlijk licht

1.
Afbeeldingjoey-4 by Hannah Verhoeven, on Flickr

2.

AfbeeldingUntitled by Hannah Verhoeven, on Flickr

3.
Afbeeldingjoey-6 by Hannah Verhoeven, on Flickr

4.
Afbeeldingjoey-8 by Hannah Verhoeven, on Flickr

5.
Afbeeldingjoey-9 by Hannah Verhoeven, on Flickr

6.
Afbeeldingjoey-10 by Hannah Verhoeven, on Flickr

7.
Afbeeldingjoey-11 by Hannah Verhoeven, on Flickr

8.
Afbeeldingjoey-12 by Hannah Verhoeven, on Flickr

9.
Afbeeldingjoey-13 by Hannah Verhoeven, on Flickr
Laatst gewijzigd door HannahV op zo sep 20 2015 10:13 pm, 4 keer totaal gewijzigd.
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.
Gebruikersavatar
HannahV

Forumlid
Berichten: 1196


Locatie: Strijen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Eerste shoot met Joey

Berichtdoor ATOR » zo sep 20 2015 9:54 pm

Cameratechnisch ziet het er allemaal goed uit :thumbup:

Het valt me wel op dat je op alle foto's veel ruimte boven het hoofd hebt. Dat vind ik alleen bij foto 2 en 8 functioneel omdat hij daar omhoog kijkt. Bij alle andere foto's vind ik het de compositie zwakker maken.
Bij 6 en 7 had je de betonnen paal kunnen gebruiken als kaderelement als Joey wat verder naar jouw rechts was gaan staan. Net zoals je gedaan hebt bij foto 4. Dan was zijn profiel beter uitgekomen tegen de donkerdere stenen. Bij foto 4 heb je beter gebruik gemaakt van het licht, dat valt op zijn gezicht mooier dan bij 6&7. Heb je voordat je een foto maakt gekeken hoe het licht valt en hoe de achtergrond samenwerkt met Joey?

Je had van mij wat meer variatie mogen aanbrengen, het is erg veel van hetzelfde. Verder af, dichter bij, een lager en hoger standpunt, wat andere locaties, hem iets in zijn handen geven of iets laten doen. Zeker als je er zo'n lange serie van maakt wordt iemand tegen een muur snel saai.

Bij foto 9 lijkt er links van hem een stukje geest oor te zweven :oohh:


Foto 8 steekt met kop en schouders boven de rest uit, het licht, de pose, de kadering, de verschillen in toon tussen model en achtergrond, zelfs de nog net zichtbare letters op de muur staan goed. Deze klopt helemaal :clap:
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Eerste shoot met Joey

Berichtdoor HannahV » zo sep 20 2015 10:08 pm

Bedankt voor je tips! Met modellen werken is weer eens wat nieuws, haha. Bedankt voor je nuttige tips over de compositie! Ik zie het nu inderdaad ook. Toen niet. :D Bedankt!
En nee, dat had ik ook eerst moeten doen, kijken hoe het licht valt en hoe de achtergrond samenwerkt met Joey.
Ik heb hier en daar nog wat foto's van een ander standpunt maar door het directe zonlicht is dat minder mooi uitgevallen. Maar het is inderdaad veel hetzelfde zo.

En oh nee, dat oor!! :oohh: Een schande. Gauw even LR inschakelen hahaha
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.
Gebruikersavatar
HannahV

Forumlid
Berichten: 1196


Locatie: Strijen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Portret, studio en mode”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten