Floortje en Gerrald + update

Onderwerp:

Floortje en Gerrald + update

Berichtdoor Jos_Reimering » wo dec 02 2015 12:50 pm

Mijn eerste fotoshoot (als je dat bij een eerste poging al zo moet noemen). Ben benieuwd naar jullie feedback zodat een volgende maal ik hier weer m'n voordeel uit kan halen.

Update: hierbij nog een tweetal platen.

AfbeeldingFloor-Gerald 69_ by Jos Reimering, on Flickr

AfbeeldingFloor-Gerald 119_ by Jos Reimering, on Flickr

AfbeeldingFloor-Gerald 126_-2 by Jos Reimering, on Flickr
Laatst gewijzigd door Jos_Reimering op za dec 05 2015 12:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon D7100, Sigma 2.8 70-200mm, Sigma 2.8 24-70mm, Nikkor 18-105mm, Nikkor 1.8G 50mm, SB 600.
Jos_Reimering

Forumlid
Berichten: 57


Locatie: Kampen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Floortje en Gerrald

Berichtdoor Robert » wo dec 02 2015 4:37 pm

Ik vind hem wat donker. Belichting kan wel een stop hoger.
groeten Robert
Gebruikersavatar
Robert

Clublid
Berichten: 2637


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Floortje en Gerrald

Berichtdoor Cyrus » wo dec 02 2015 4:43 pm

Dat, en jammer dat Gerrald zijn ogen dicht lijkt te hebben. Met een iets andere hoek zou je ook de bril van Floortje, ten opzichte van het gezicht, wat gunstiger uit kunnen laten vallen zodat de ogen meer in het midden van de glazen komen. Nu "wringt" het montuur met de ogen.
Groeten,
Edwin

flickr - website
Gebruikersavatar
Cyrus

Clublid
Berichten: 3338


Locatie: NH
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Floortje en Gerrald

Berichtdoor jur001 » do dec 03 2015 7:20 am

Hoi Jos,

ik ben het met de vorige reacties eens. Het is wat donker en de compositie is niet helemaal super.

Ik heb even op je flickr account gekeken en ik vind dit eigenlijk alle andere foto's die je hebt gemaakt in deze serie een stuk beter.

Beter licht, betere compositie en het stel staat er oeveral leuker op. Ik ben dus wel benieuwd waarom je juist deze foto hebt geplaatst?

gr
Jurgen
Nikon D500 / D700 / Nikkor AF-S 24-120mm f/4G ED VR (FX) / Tokina AT-X Pro SD 12-24mm F4 (IF) DXII / Sigma 100-400mm F5-6.3 DG OS HSM / Nikkor AF-S 35mm f/1.8G DX / Nikkor AF-S 85mm f1.8G FX / Sigma 105mm f/2.8 DG Macro HSM

Flickr: Jurgen
Gebruikersavatar
jur001

Clublid
Berichten: 286


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Floortje en Gerrald

Berichtdoor Jos_Reimering » do dec 03 2015 10:13 am

Robert, Edwin, Jurgen,

Allen hartelijk dank voor jullie input.
Ik had, m.b.t. belichting, eerder het idee dat deze foto beter uit de verf kwam omdat, bij een stop hoger, m.n. Floortje's gezicht flets werd. Waarschijnlijk door niet geheel correct inflitsen, een tak van sport waar ik mij nog heel wat verder in moet verdiepen. Echt donker komt de foto naar mijn idee toch niet over, kan ook aan mijn beeldscherm liggen. Verder vond ik deze foto wel wat hebben omdat het naar mijn idee minder geposeerd was t.o.v. de andere foto's (waar ik overigens ook heel tevreden over ben). De bril, m.n. die van Floortje, daar hebben jullie helemaal gelijk in, 't was mij geheel ontgaan. Zal ik zeker op letten bij volgende keer. Het fotograferen van personen met bril, en zeker als het er twee zijn, is toch nog mateloos lastig gebleken. Veel foto's moeten weggooien door overmatige schittering in de glazen, rare schaduweffecten in de gezichten.
@Jurgen: Ik heb zelf het idee (zal een gevoel zijn) dat op de andere platen de gezichten nogal bleek overkomen. Zou dit met het flitsen (TTL) te maken kunnen hebben of valt het toch nog wel mee?

Mvg,
Jos
Nikon D7100, Sigma 2.8 70-200mm, Sigma 2.8 24-70mm, Nikkor 18-105mm, Nikkor 1.8G 50mm, SB 600.
Jos_Reimering

Forumlid
Berichten: 57


Locatie: Kampen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Floortje en Gerrald

Berichtdoor jur001 » vr dec 04 2015 1:51 pm

Hoi Jos,

ik vind het nogal meevallen. Vooral 126 en 119 zijn erg leuk.

gr
Jurgen
Nikon D500 / D700 / Nikkor AF-S 24-120mm f/4G ED VR (FX) / Tokina AT-X Pro SD 12-24mm F4 (IF) DXII / Sigma 100-400mm F5-6.3 DG OS HSM / Nikkor AF-S 35mm f/1.8G DX / Nikkor AF-S 85mm f1.8G FX / Sigma 105mm f/2.8 DG Macro HSM

Flickr: Jurgen
Gebruikersavatar
jur001

Clublid
Berichten: 286


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Portret, studio en mode”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten