Portret Eddy van Wessel

Onderwerp:

Re: Portret Eddy van Wessel

Berichtdoor Vincent » vr dec 09 2016 8:04 am

Drikus70 schreef:maar dat maakt voor mij fotografie juist zo interessant. Een foto kan meer zeggen dan je in eerste instantie ziet zelfs als het misschien niet eens zo bedoeld is.


Ik denk dat de meesten het daar wel over eens zijn. Maar er mij betreft voor een portret: onscherp is onscherp. Er 'moet' (moeten bestaat natuurlijk niet in fotografie) in elk geval iets scherp zijn. Of het moet dusdanig uit focus zijn dat het een duidelijk doel heeft. Dit oogt duidelijk als een foutje, JJG geeft dat ook aan.

Een beetje zoals met een scheve foto/dutch angle. Het moet recht, of duidelijk scheef. Niet zo 1 of 2 graden uit het lood, want dat staat altijd slordig en onjuist.

Nogmaals, dat betekent niets dat het altijd standaard de ogen moeten zijn die scherp zijn. Hier had het wellicht ook gekund als qua scherpte (en licht) de camera geaccentueerd werd. Dat is niet het geval.

Dan kan er een heel mooi verhaal komen van de betreffende persoon, wat allemaal klopt waarschijnlijk, maar het ging hier om de foto en niet het verhaal achter de fotograaf :wink:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Portret, studio en mode”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten