Esther

Onderwerp:

Esther

Berichtdoor Sweetmieke » di okt 10 2017 2:55 pm

Ik heb onlangs een shoot gedaan op locatie met deze mooie meid. Ik hou enorm van shooten op locatie... omdat ik dan gebruik kan maken van het natuurlijk licht.
Alle feedback is welkom.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding
Sweetmieke

Forumlid
Berichten: 3


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Esther

Berichtdoor Sandervb » di okt 10 2017 8:55 pm

Inderdaad een prachtige meid!
Mooie foto's, alleen de laatste lijkt scherpte in het gezicht te missen.
Nikon D7100
Nikkor AF-S 50 1.8 G \ Tamron SP 17-50 2.8 \ Tamron 70-300 4-5.6 Di VC USD \ Sigma 105 2.8 Macro \
Metz Mecablitz 44 AF-1 \ LowePro 50 AW & 202 AW
Vanguard Alta Pro 263AT met Manfrotto 391RC2 \ Carry Speed FS-Slim Prime
Gebruikersavatar
Sandervb

Forumlid
Berichten: 962


Locatie: Beverwijk
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Esther

Berichtdoor justme » di okt 10 2017 9:10 pm

Eerste foto spreekt het meest aan, mede doordat er weinig afleiding aanwezig is, behalve dat verticale deel in de muur links achter haar.

De andere twee foto’s hebben elementen aanwezig die mede door kleur of licht afleiden of afleidend werken ten opzichte van Esther.

Probeer te kijken naar idd scherpte, maar ook ( van licht naar donker ), kleurgebruik in een shot, en contrast.

Ook haar houding in de laatste foto roept vragen op, of maakt de foto visueel minder aantrekkelijk
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Esther

Berichtdoor Sweetmieke » wo okt 11 2017 5:02 pm

Dank jullie wel :)
Sweetmieke

Forumlid
Berichten: 3


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Esther

Berichtdoor Frankie » wo okt 11 2017 10:40 pm

De eerste is hier ook favoriet door de sprekende ogen en lichte achtergrond, eens met Wiebe. Bij de andere foto's geef je teveel ruimte voor de wat minder interessante achtergrond.
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Esther

Berichtdoor Vincent » wo okt 11 2017 11:16 pm

Sweetmieke schreef:Ik hou enorm van shooten op locatie... omdat ik dan gebruik kan maken van het natuurlijk licht.


Ik snap niet helemaal waarom je dit expliciet als argument benoemd, want met name bij foto 2 en 3 werkt het natuurlijke licht niet echt in je voordeel...

Bij foto 2 leidt de lantaarnpaal in de onscherpte voor mij teveel af, en de lichte bovenkant van de foto trekt teveel de aandacht. Dat is natuurlijk eenvoudig op te lossen door de foto aan de bovenkant een stuk bij te snijden.

Bij foto 3 is eigenlijk hetzelfde aan de hand. De uitgebeten lucht aan de bovenkant trekt de aandacht omdat dit het lichtste deel van de foto is. Houding is niet helemaal mijn ding maar dat is smaak. Blaadje onder haar arm had ik even weggehaald tijdens het schieten, of achteraf in nabewerking. Kijk tevens uit bij het 'weglaten' van ledematen. Nu wordt 1 arm helemaal afgedekt en dat geeft voor mij een vreemd beeld.

Met een reflectiescherm zou je iets meer licht op het model kunnen focussen waardoor je, zelfs bij natuurlijk licht, toch de nadruk iets meer op het model kunt leggen. Ik vind dat ze nu wat wegvalt in de achtergrond.

Voor mij dus ook foto 1 favoriet. De lichte verticale lijn in de achtergrond had ik geprobeerd weg te laten maar ik kan niet beoordelen of dat ook mogelijk was. Fijne lach en blik.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Esther

Berichtdoor Sweetmieke » do okt 12 2017 12:43 am

Dank je wel voor de tips...
Sweetmieke

Forumlid
Berichten: 3


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Esther

Berichtdoor Tzigane » di dec 05 2017 4:59 pm

Foto is is zoals gezegd ok. Fijne blik.

Foto 2 staat scheef en de lichte delen leiden de aandacht af.

Foto 3 heeft ook veel storende elementen (lichte vlek bovenin, paal, vlekken op het pad) Ook vind ik hier de houding niet heel flateus omdat haar shirt naar voren valt.

Grootste algemene verbeterpunt is letten op storende elementen. Denk na over wat je op de foto wilt zetten. Alles wat daarin niet bijdraagt moet je buiten de foto zien te houden. Dat kan ter plaatse door zorgvuldiger je hoek te kiezen, en in sommige gevallen achteraf. De vlekjes of vuil op het pad kun je achteraf bijvoorbeeld prima wegwerken in PS. Ook een lantaarnpaal is vaak prima weg te halen.
Gebruikersavatar
Tzigane

Forumlid
Berichten: 888


Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Portret, studio en mode”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten