Ff wat anders: Elaine

Onderwerp:

Ff wat anders: Elaine

Berichtdoor Tzigane » di dec 05 2017 4:44 pm

Afgelopen weekend voor het eerst de 135mm f/1.8 kunnen uitproberen "in het veld". Met een model waar ik eerder mee heb gewerkt, tijden geleden, en toevallig heel dicht in de buurt was een simpele shoot georganiseerd.

We hoopten op mooie witte rijp, helaas werd het miezerregen en kou. Ach, evengoed maken we er wat van. Gelukkig kon de camera en de flitser tegen de regen, wij waren er sneller klaar mee. In een uurtje toch deze foto's kunnen maken. :)

En wat is de 135mm waanzinnig zeg! Gelijk loeischerp vol open, en geen noemenswaardige lensfouten kunnen ontdekken.
De volgende foto's zijn op f/2.0 gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tzigane

Forumlid
Berichten: 888


Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Ff wat anders: Elaine

Berichtdoor DannySan » di dec 05 2017 9:34 pm

Wat 'n fijne sfeer in de foto's!
Een beetje 'grimmig/oud'; I like it!

Mijn '2 centen'...
Foto 1: Mooie insteek/pose, maar de "hoorn" leidt wat af en ik vind het bijltje beetje klein in verhouding
Foto 2: Linkerhand iets te 'geposeerd', en sorry maar die bijl :lol:
Foto 3: De mooiste in de reeks, al lijkt de focus op de hand te liggen?
Foto 4: Voor mij het minste uit de reeks.

Wel 'n mooi model passend bij de outfit en de omgeving :thumbup:
Gebruikersavatar
DannySan

Forumlid
Berichten: 3766


Locatie: Het Noord'n
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Ff wat anders: Elaine

Berichtdoor Ivan10 » di dec 05 2017 9:50 pm

Mooie kleding!
Ivan10

Forumlid
Berichten: 647


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Ff wat anders: Elaine

Berichtdoor Vincent » wo dec 06 2017 8:43 am

Prachtig beeld. Echt weer de herkenbare Tzigane stijl. Top. Kleine bijltje was me niet opgevallen todat Danny het zei, dus daar heb ik sowieso geen probleem mee ;-)

1. Mooi rembrandlicht op foto 1, niet makkelijk op die afstand. Valt me op dat de dolkhouder (?) het lichtste punt op de foto is, dat trekt naar mijn idee daardoor iets te veel de aandacht.
2. Niet op aan te merken. Hooguit de takjes rechts die haar blik lijken te stoppen, als je begrijpt dat ik bedoel.
3. Foto 3 vind ik qua scherpte moeilijk te beoordelen op dit formaat, wel trekt de hand hier mijn aandacht omdat deze lichter is dan het gezicht/de ogen. Dat zou ik voortaan anders doen. Pose en blik wel top. Hier houd ik wel van
4. Eigenlijk weer hetzelfde met de hand, de onderste hand tootn lichter en trekt mijn aandacht terwijl je die juist omhoog wilt laten gaan lijkt mij. Zonder het stammetje links en het takje linksboven was hij denk ik nog iets strakker geweest.

Maar goed, nitpicken op details, dat is meestal een compliment dat het gewoon top beeld is. En dat is het ook!

ps. Opvallend dat het op mijn telefoon beter wegkijkt dan op mijn grote scherm, waarschijnlijk vanwege de (lage) resolutie.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Ff wat anders: Elaine

Berichtdoor Tzigane » wo dec 06 2017 10:47 am

Thanks! Goede punten. Ik zal vanmiddag wat grotere foto's plaatsen, deze zijn inderdaad eigenlijk net te klein.

Goed gezien van de hand die lichter is bij drie, nu zie ik het ook. Gek hoe je dat soort dingen soms toch compleet mist. Ze had flinke rode handen van de kou, dat heb ik mooi weggewerkt maar vervolgens dus niet meer de vraag gesteld of de helderheid nog in balans was. :D
Gebruikersavatar
Tzigane

Forumlid
Berichten: 888


Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Ff wat anders: Elaine

Berichtdoor Tzigane » wo dec 06 2017 5:11 pm

Ik kan de openingspost niet veranderen, hier de foto's met 1500px langste zijde.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tzigane

Forumlid
Berichten: 888


Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Ff wat anders: Elaine

Berichtdoor Robert » do dec 07 2017 8:31 pm

Prachtige foto's! Het maximum aantal pixels voor het forum is 1280 in de hoogte en 1920 in de breedte.
Nu worden ze terug geschaald.
groeten Robert
Gebruikersavatar
Robert

Clublid
Berichten: 2637


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Ff wat anders: Elaine

Berichtdoor MartinT » do dec 07 2017 9:17 pm

Heel mooi.
De sombere, regenachtige omstandigheden dragen zeker bij aan de wat mysterieuze sfeer in alle foto's.
Elaine kan zo doorgaan voor vrouwe Guinevere in de sagen rond koning Arthur!
Gebruikersavatar
MartinT

Regiocoördinator
Berichten: 1723


Locatie: Borne
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Ff wat anders: Elaine

Berichtdoor Frankie » zo dec 10 2017 9:16 pm

Erg mooi inderdaad. Prachtige kleuren en sfeer en perfect model hiervoor ook. Doet me denken aan Game of Thrones. Het kleine bijltje zou je ook wat mij betreft hebben mogen inruilen voor wat serieuzer spul.
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Portret, studio en mode”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten