eerste keer low key portret

Onderwerp:

eerste keer low key portret

Berichtdoor RST » ma jan 08 2018 6:50 pm

Mijn dochter wilde een portret van zichzelf, maar niet zomaar iets.
Haar gedachte was een low key met daarin flink wat drama, tijdens de shoot (in de huiskamer) werd er gelukkig genoeg gelachen.
Behalve alleen maar dramatisch uitziende foto's heb ik gelukkig ook een vrolijke kunnen nemen.

Benieuwd wat jullie ervan vinden, dit is voor mij de eerste keer dat ik een portret gemaakt heb.

De opstelling wat ik gebruikte. twee staande lampen, schuin weg laten schijnen op een zwarte achtergrond (deken aan de deur).
Mijn vrouw met een stuk folie heen en weer laten lopen zodat ik dacht dat de schaduw goed op zijn plek was

instelling camera, 1/100, 250 ISO, 50mm, f1.8

Afbeelding

Bedankt voor het kijken en eventueel commentaar

Rob
a picture is just a moment of life, enjoy each of them
RST

Forumlid
Berichten: 9


Locatie: Hengelo (ov)
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: eerste keer low key portret

Berichtdoor Tzigane » vr jan 12 2018 8:59 am

Nou ben ik dan ook wel benieuwd naar de andere foto's.

Goed moment gevangen! Een oprechte lach.

Tips voor de volgende keer: Poeder: Nu zie je glimplekjes op de huid die met meer aandacht voor make-up voorkomen hadden kunnen worden.

De compositie vind ik dan weer niet zo sterk, redelijk centraal, maar omdat haar lichaam aan de linkerkant wordt afgesneden voelt het uit balans.

Een klein lichtje van achteren had het geheel wat meer definitie gegeven, nu valt de hoed en het haar weg tegen de achtergrond, sowieso natuurlijk het gevaar bij low-key, en dit is een manier om dat op te lossen. Een andere simpele manier kan zijn om een licht op de achtergrond zelf te richten.
Gebruikersavatar
Tzigane

Forumlid
Berichten: 888


Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: eerste keer low key portret

Berichtdoor Patrick » vr jan 12 2018 9:07 am

Ik denk dat er iets meer lichte partijen in mogen zitten. De tanden mogen bijvoorbeeld iets witter zijn. Dan is het nog steeds low-key, maar heeft het wat meer "punch".
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26849


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Portret, studio en mode”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten