Klassiek stilleven.

Onderwerp:

Klassiek stilleven.

Berichtdoor Frans Martens » zo jan 20 2019 1:23 pm

Na een eerste poging van een klassiek stilleven vorige week met natuurlijk licht, gisteravond een tweede foto gemaakt.
Bij de plaatselijke kringloopwinkel voor nog geen 10 euro wat spulletjes bij elkaar gezocht en op een stukje sloophout uit een container een setje gebouwd
Als enige lichtbron een goedkoop led-zaklampje met een stukje wit papier om het licht wat zachter te maken. Daarmee, in een verder geheel donkere kamer, het stilleven "ingeschilderd".
Het is nog niet meer dan een schets maar ben benieuwd of iemand er iets over wil zeggen waar ik wellicht verder mee kan, b.v.d.

AfbeeldingStilleven 19 jan 2019 3 by Frans Martens, on Flickr
Frans Martens

Clublid
Berichten: 1999


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Klassiek stilleven.

Berichtdoor JurjenF » do jan 24 2019 9:44 am

Op zich een serene foto. Ik vind alleen de iets te sterke reflectie in de tinnen kan niet zo mooi. Misschien de kan iets schuinzetten want het is wel allemaal (te) netjes op lijn. Of een beetje (nep) rode wijn in het glas? Iets meer 'drie-dimensionaal' maken die setting. Het is een goed uitgangspunt. Barry S zou zeggen "vooral doooorrrgaan". :thumbup:
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Klassiek stilleven.

Berichtdoor justme » do jan 24 2019 11:17 am

er mist een suggestie aan de foto. er staat een glas achter de kan, en er ligt er eentje om. de kan staat centraal, en door het contrast valt de 'schelp'? rechts op. maar het waarom en hoe mist dus, Het licht is nog steeds te hard, naar mijn idee. Probeer het als een portret te zien, wat laat deze scene je zien, wat voor gevoel moet het oproepen
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Klassiek stilleven.

Berichtdoor Frans Martens » do jan 24 2019 10:17 pm

Hartelijk dank voor het commentaar heren, daar kan ik wel wat mee. Zoals gezegd, het is slechts een schets.
Maar ik moet in de eerste plaats dus werken aan het licht, dat wordt de volgende uitdaging.
Wordt vervolgd...
Frans Martens

Clublid
Berichten: 1999


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Portret, studio en mode”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten