Koen

Onderwerp:

Koen

Berichtdoor Vincent » di jul 30 2019 8:21 am

Covershoot, in opdracht, conceptueel vooraf met de klant uitgewerkt, daarna op locatie vrij snel kunnen shooten.

1. Beachboy look voor op de cover. Relatief hard belicht om een beetje de zonnige strandlook na te bootsen. 2 lights
Afbeelding

2. Kleurrijk, bewust ruim geschoten aan de bovenkant voor text/quotes (en ook iets ruimer gemaakt nog in PS). 2 lights
Afbeelding

3. Donker, sfeervol, duister, serieuze blik. Horizontale crop uit een verticaal beeld, en nog genoeg resolutie voor een spread lang leve de D850 ;-), 1 light
Afbeelding
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Koen

Berichtdoor Skippy » di jul 30 2019 8:49 am

Goed bezig Vincent, prima model, concept en uitwerking. Had je de schaduw op de grond van de backdrop in foto 2 kunnen voorkomen of verzachten?
Laatst gewijzigd door Skippy op di jul 30 2019 8:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Koen

Berichtdoor Vincent » di jul 30 2019 9:06 am

Skippy schreef:Had je de schaduw op de grond van de backdrop in foto 2 kunnen voorkomen?


Ja dat kon, sterker, er was helemaal geen schaduwe daar en die heb ik er zelfs bewust aan toegevoegd, door camera rechts een flitser met een grid neer te zetten, zodat er 'iets meer gebeurt' in het beeld. Anders werd het zo vlak allemaal. :wink:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Koen

Berichtdoor Skippy » di jul 30 2019 9:28 am

Vincent schreef:
Skippy schreef:Had je de schaduw op de grond van de backdrop in foto 2 kunnen voorkomen?


Ja dat kon, sterker, er was helemaal geen schaduwe daar en die heb ik er zelfs bewust aan toegevoegd, door camera rechts een flitser met een grid neer te zetten, zodat er 'iets meer gebeurt' in het beeld. Anders werd het zo vlak allemaal. :wink:
Haha, instinker! Ik begrijp je idee, vind de uitwerking wat te grof het is nu net een natte plek met te harde contouren. Mijn mening hè.
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Koen

Berichtdoor Vincent » di jul 30 2019 9:39 am

Skippy schreef:Mijn mening hè.


Meningen en (opbouwende) kritiek en aanmerkingen zijn bij mij altijd meer dan welkom! Misschien had de schaduw dan iets 'hoger' uit moeten komen om minder op een 'natte plek' te lijken?
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Koen

Berichtdoor Skippy » di jul 30 2019 10:02 am

Vincent schreef:
Skippy schreef:Mijn mening hè.


Meningen en (opbouwende) kritiek en aanmerkingen zijn bij mij altijd meer dan welkom!

:thumbup:

Vincent schreef:
Skippy schreef:Mijn mening hè.

Misschien had de schaduw dan iets 'hoger' uit moeten komen om minder op een 'natte plek' te lijken?

Zoiets ja, iets hoger met zachtere contouren. Is lastig hoor want het moet ook nog natuurlijk blijven ogen.
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Koen

Berichtdoor Vincent » do aug 01 2019 8:56 pm

Voor de liefhebbers weer een BTS:

Opstelling in gebruik. Alles klaar gezet en uitgemeten voor de eerste foto (hier de achterste flitser al naar voren gehaald omdat ik de pull back BTS bijna vergeten was, dus deze foto klopt niet 100%).


Afbeelding

Foto 1: 'Strand' backdrop apart verlicht omdat deze anders te donker zou worden.
Afbeelding

Foto 2: 'Strand backdrop en flitsre weggehaald, blauwe backdrop papierrol uitgerold en 1 flitser naar voren gehaald om schaduw in te flitsern. nb. Beeld met de 50mm geschoten ipv met de 105mm, dus dat klopt niet.
Afbeelding

Foto 3: Voor de laatste foto de baluwe achtergrond vervangen voor een canvasdoek. 1 flitser in grote paraplu dicht op model.
Afbeelding
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Koen

Berichtdoor Skippy » do aug 01 2019 10:56 pm

Heel leuk en informatief deze aanvullingen, Vincent :thumbup:
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Koen

Berichtdoor jan » do aug 01 2019 11:26 pm

Wat leuk en zeker zeer informatief dat je deze informatie deelt.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4304


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Koen

Berichtdoor Bert vD » za aug 03 2019 10:27 pm

Wat gaaf! Fraaie foto’s met dito uitleg. Bedankt Vincent.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groet Bert
Gebruikersavatar
Bert vD

Nieuwsbrief Redactie
Berichten: 1468


Locatie: Salland Overijssel
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Portret, studio en mode”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten