Daisy

Onderwerp:

Daisy

Berichtdoor Gerard de Zwaan » vr jan 29 2021 10:33 am

In 2020 had ik zelf buitenom de 2 workshops dat ik op de fotofair heb gevolgd 3 fotoshoots geregeld en deze 2 foto's is van de laatste shoot. De model is Daisy en heb d'r kennen tijdens de afgelopen fotofair bij de workshop gekleurd licht(de foto's staan in de NCN magazine). Deze foto's heb ik op een kleine zandverstuiving op de Veluwe gemaakt.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

Bij de foto's zijn met een D7200 in combinatie met een 35mm 1.8 DX gemaakt. De diafragma is 1.8 en heb ook een reflectiescherm gebruikt.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
Gebruikersavatar
Gerard de Zwaan

Clublid
Berichten: 1461


Locatie: Harderwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Daisy

Berichtdoor jazzbassman » di feb 02 2021 3:29 pm

Nr 1 is erg fraai
De tweede ook wel alleen is die tak op de voorgrond iets te veel aanwezig naar mijn smaak.

Maar petje af om dit te ondernemen, dat doe ik je nog niet na.
Gebruikersavatar
jazzbassman

Clublid
Berichten: 190


Locatie: Brabant
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Daisy

Berichtdoor Gerard de Zwaan » di feb 02 2021 3:59 pm

jazzbassman schreef:Nr 1 is erg fraai
De tweede ook wel alleen is die tak op de voorgrond iets te veel aanwezig naar mijn smaak.

Dank je, bij de tweede foto hangt er een dennentak voor de lens en door groot diafragma(1.8) word het wazig. Ik heb de foto ook ergens anders geplaatst en daar vonden ze weer mooi, in dit geval is het kwestie van smaak.
jazzbassman schreef:Maar petje af om dit te ondernemen, dat doe ik je nog niet na.

Het is een kwestie van oefenen, ik doe zelf een paar shoots per jaar en ben voor 2021 alweer aan het plannen.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
Gebruikersavatar
Gerard de Zwaan

Clublid
Berichten: 1461


Locatie: Harderwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Daisy

Berichtdoor Vincent » di feb 02 2021 4:08 pm

Leuk dat je nog wat van zulke shoots hebt gedaan! Qua compositie vind ik het leuke beelden. Tak is smaak maar kan mij wel bekoren.

Ik mis wel vooral wat scherpte op het gezicht, bij beide beelden ligt de focus niet op het gezicht maar op een tak... jammer. Ik zou ze daar op afkeuren persoonlijk. Vooral die eerste zit er wel echt flink naast...

Ook de schaduwen op de kin en voorhoofd bij de eerste vind ik wat onflatteus en storend. Bij het tweede beeld vallen de ogen net in de schaduw van een tak, misschien heb je daar ook een beeld van waar de ogen in het licht zitten? Dan gaat de aandacht daar ook meer naartoe, dat lijkt me bij zulk beeld wel een mooie bijkomstigheid! Subtiel in nabewerking een beetje oplichten zou ook een optie kunnen zijn. Met de nadruk op subtiel :wink2:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Portret, studio en mode”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten