Schoorvoetend eerste straat portretten

Onderwerp:

Schoorvoetend eerste straat portretten

Berichtdoor VincentVeenman » ma mei 09 2022 12:09 am

Hallo, al een hele tijd probeerde ik me over de drempel heen te zetten om mensen in het wild te fotograferen.
De geisha (maiko) schuifelde door de donkere straatjes van Kyoto. In de loop wist ik haar en haar prachtige lach vast te leggen.

Benieuwd wat jullie van de foto vinden.

Gr. Vincent

Afbeelding
Vincent | Instagram | Website | Nikon Z9, Nikon Z 14-24mm f/2.8 S, Nikon Z 24-70mm f/2.8 S, Nikon Z 70-200mm f/2.8 S.
Gebruikersavatar
VincentVeenman

Clublid
Berichten: 23


Locatie: Zeewolde
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Schoorvoetend eerste straat portretten

Berichtdoor Patrick » ma mei 09 2022 12:23 am

Prachtig beeld natuurlijk. Zeker voor ons hier in Nederland, want hier zie je dit niet.

Ik denk bij straatportretten vooral aan foto's waarbij je contact hebt gemaakt met je onderwerp. Als dat hier niet het geval is vind ik dit meer een straatfoto. En een heel geslaagde!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26813


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Schoorvoetend eerste straat portretten

Berichtdoor VincentVeenman » ma mei 09 2022 7:01 am

Patrick schreef:Prachtig beeld natuurlijk. Zeker voor ons hier in Nederland, want hier zie je dit niet.

Ik denk bij straatportretten vooral aan foto's waarbij je contact hebt gemaakt met je onderwerp. Als dat hier niet het geval is vind ik dit meer een straatfoto. En een heel geslaagde!


Ha, dank je wel Patrick.. Voor de volgende in deze categorie, zal ik een ander forum gedeelte gebruiken.
Vincent | Instagram | Website | Nikon Z9, Nikon Z 14-24mm f/2.8 S, Nikon Z 24-70mm f/2.8 S, Nikon Z 70-200mm f/2.8 S.
Gebruikersavatar
VincentVeenman

Clublid
Berichten: 23


Locatie: Zeewolde
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Schoorvoetend eerste straat portretten

Berichtdoor Vincent » ma mei 09 2022 8:42 am

Patrick schreef:Ik denk bij straatportretten vooral aan foto's waarbij je contact hebt gemaakt met je onderwerp. Als dat hier niet het geval is vind ik dit meer een straatfoto. En een heel geslaagde!


Ben ik het niet helemaal mee eens... op zich kan ik er in komen als je een portret geen 'echt' portret vindt als er geen contact is geweest met het onderwerp. Ik zie hier op het forum vaker 'portretten' langskomen die ik om die reden geen portret zou noemen. Soms mist een beeld dan ook gewoon die interactie.

Maar een straatfoto heeft voor mij ook echt een context van plaats. Dat kan in meer en in mindere mate, dus is niet perse een in steen gegoten definitie, maar een foto van een persoon met een kleine scherptediepte zou ik om die reden dan weer geen straatfoto noemen.

Moeilijke dingen. Wel een fraai beeld maar ik mis wel net dat 'beetje extra' naast een scherpe foto van een interessant persoon.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Schoorvoetend eerste straat portretten

Berichtdoor jan24 » ma mei 09 2022 9:31 am

Mooie foto, vooral de pasteltint spreekt mij aan.
Nikon D7500
Tamron 10-24mm F/3.5-4.5 Di VC HLD B023N
Tamron SP AF 17-50 F/2.8 XR A16N II
Tamron SP AF 70-300MM F/4-5.6 DI VC USD A005N II
Tamron SP 90mm F/2.8 Di VC USD F004N
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!
jan24

Clublid
Berichten: 1791


Locatie: Apeldoorn
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Schoorvoetend eerste straat portretten

Berichtdoor Manon de Zeeuw » ma mei 09 2022 6:58 pm

Mooi portret lijkt mij een bijzondere reis Japan! Een reis die ik binnen nu en 2 jaar echt wel wil plannen. Benieuwd naar je andere foto’s!
Benieuwd naar foto's ...
https://manonruitenbergfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Manon de Zeeuw

Clublid
Berichten: 43


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Schoorvoetend eerste straat portretten

Berichtdoor VincentVeenman » ma mei 09 2022 8:08 pm

Vincent schreef:
Patrick schreef:Ik denk bij straatportretten vooral aan foto's waarbij je contact hebt gemaakt met je onderwerp. Als dat hier niet het geval is vind ik dit meer een straatfoto. En een heel geslaagde!


Ben ik het niet helemaal mee eens... op zich kan ik er in komen als je een portret geen 'echt' portret vindt als er geen contact is geweest met het onderwerp. Ik zie hier op het forum vaker 'portretten' langskomen die ik om die reden geen portret zou noemen. Soms mist een beeld dan ook gewoon die interactie.

Maar een straatfoto heeft voor mij ook echt een context van plaats. Dat kan in meer en in mindere mate, dus is niet perse een in steen gegoten definitie, maar een foto van een persoon met een kleine scherptediepte zou ik om die reden dan weer geen straatfoto noemen.

Moeilijke dingen. Wel een fraai beeld maar ik mis wel net dat 'beetje extra' naast een scherpe foto van een interessant persoon.


Hey Vincent, dank voor je reactie!
Vincent | Instagram | Website | Nikon Z9, Nikon Z 14-24mm f/2.8 S, Nikon Z 24-70mm f/2.8 S, Nikon Z 70-200mm f/2.8 S.
Gebruikersavatar
VincentVeenman

Clublid
Berichten: 23


Locatie: Zeewolde
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Schoorvoetend eerste straat portretten

Berichtdoor VincentVeenman » ma mei 09 2022 8:08 pm

jan24 schreef:Mooie foto, vooral de pasteltint spreekt mij aan.

Dank je wel Jan!
Vincent | Instagram | Website | Nikon Z9, Nikon Z 14-24mm f/2.8 S, Nikon Z 24-70mm f/2.8 S, Nikon Z 70-200mm f/2.8 S.
Gebruikersavatar
VincentVeenman

Clublid
Berichten: 23


Locatie: Zeewolde
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Schoorvoetend eerste straat portretten

Berichtdoor VincentVeenman » ma mei 09 2022 8:09 pm

Manon de Zeeuw schreef:Mooi portret lijkt mij een bijzondere reis Japan! Een reis die ik binnen nu en 2 jaar echt wel wil plannen. Benieuwd naar je andere foto’s!


Dank je wel Manon. Als je ooit tips nodig hebt, laat het weten! Heel veel plezier met plannen en de voorpret!
Vincent | Instagram | Website | Nikon Z9, Nikon Z 14-24mm f/2.8 S, Nikon Z 24-70mm f/2.8 S, Nikon Z 70-200mm f/2.8 S.
Gebruikersavatar
VincentVeenman

Clublid
Berichten: 23


Locatie: Zeewolde
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Portret, studio en mode”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten