Portretten [verzamel]

Onderwerp:

Re: Portretten [verzamel]

Berichtdoor Remco v/d Sanden » do mar 26 2015 9:53 pm

Vandaag bij mijn dochter op school meegeholpen met een kunstenaarsproject met als thema Rembrandt. Ik moest een beetje roeien met de riemen die ik had vanuit school. Eigen apparatuur hoefde niet jammer genoeg ;)
Deze foto wel even gemaakt met een eigen camera om het concept te laten zien. Donkere achtergrond, en belichting met een zaklamp. Heel simpele opzet maar wel leuke beelden gemaakt iig.

Mijn privé-model ;)

Afbeelding
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden
Gebruikersavatar
Remco v/d Sanden

Forumlid
Berichten: 1259


Locatie: Tilburg
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Portretten [verzamel]

Berichtdoor iefie » vr mar 27 2015 12:17 am

Wauw. Zonder de tekst eerst te lezen dacht ik ....hey een Rembrandtje....dus missie geslaagd.

ief
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
Gebruikersavatar
iefie

Forumlid
Berichten: 1704


Locatie: spijkenisse
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Portretten [verzamel]

Berichtdoor Vincent » za mar 28 2015 1:06 pm

Rembrandt stijl zeker gelukt.

Mis ik alleen wel de befaamde 'Rembrandt driehoek'... dat had hem nog iets beter gemaakt binnen de opdracht :wink:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Portretten [verzamel]

Berichtdoor Saskia Janssen » za mar 28 2015 2:01 pm

leuk projectje, jammer inderdaad dat het niet meer een rembrandtiek driehoekje heeft.
Gebruikersavatar
Saskia Janssen

Forumlid
Berichten: 304


Locatie: Midwoud
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Portretten [verzamel]

Berichtdoor Remco v/d Sanden » zo mar 29 2015 10:32 am

Ja, het driehoekje mist idd vaak, maar het is best lastig belichting aan te sturen als je statief een 12 jarige is die een zaklampje vasthoudt haha ;)
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden
Gebruikersavatar
Remco v/d Sanden

Forumlid
Berichten: 1259


Locatie: Tilburg
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Portretten [verzamel]

Berichtdoor Matthieu » zo mar 29 2015 11:09 am

rembrandtje ?? niet dus.
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart


www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
Gebruikersavatar
Matthieu

Forumlid
Berichten: 2034


Locatie: Heerhugowaard
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Portretten [verzamel]

Berichtdoor Remco v/d Sanden » zo mar 29 2015 11:15 am

Kijk, daar kan ik nou wat mee... :wtf:
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden
Gebruikersavatar
Remco v/d Sanden

Forumlid
Berichten: 1259


Locatie: Tilburg
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Portretten [verzamel]

Berichtdoor ArjanL » zo mar 29 2015 11:26 am

Remco v/d Sanden schreef:Ja, het driehoekje mist idd vaak, maar het is best lastig belichting aan te sturen als je statief een 12 jarige is die een zaklampje vasthoudt haha ;)

Dan stuur je het model.
http://www.arjanlaging.nl
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Gebruikersavatar
ArjanL

Forumlid
Berichten: 1526


Locatie: Barendrecht
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Portretten [verzamel]

Berichtdoor cesarmario » zo mar 29 2015 11:29 am

weimaraner schreef:@djunclesam, workshops geven vind ik erg leuk maar de huiskamer wordt wat krap. Al haal ik na wat schuiven met meubilair net een full-body portret. :)

[ Afbeelding ]

Hele mooie shot! Kan je jouw nstellingen en opzet delen voor deze foto? Wil ook heel graag deze stylo vastleggen.
NIKON D700 - Sigma 20mm 1.4 ART, Nikkor AF-S 85mm F1.8 G, Tamron 24-70, Tamron 70-200 2.8 Macro, 3x SB900, Godox AD 360
http://www.flickr.com/photos/cesarmario25/
http://www.cesarmario.com
Gebruikersavatar
cesarmario

Forumlid
Berichten: 17


Locatie: Utrecht
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Portretten [verzamel]

Berichtdoor Remco v/d Sanden » zo mar 29 2015 11:42 am

ArjanL schreef:Dan stuur je het model.

Dat zou idd mogelijk zijn in theorie. Met 20+ stuiterende kinderen valt dat in de praktijk toch wat tegen :D
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden
Gebruikersavatar
Remco v/d Sanden

Forumlid
Berichten: 1259


Locatie: Tilburg
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Portretten [verzamel]

Berichtdoor weimaraner » zo mar 29 2015 1:05 pm

Hele mooie shot! Kan je jouw nstellingen en opzet delen voor deze foto? Wil ook heel graag deze stylo vastleggen.


@cesarmario,
Setup bestond uit vier lichten, posities als volgt (vanuit camera standpunt bekeken):
- Hoofdlicht was een Godox Witstro AD360 (zeg maar een uit de kluiten gewassen speedlight) met kleine beautydish en grid rechtsboven de camera gericht op gezicht van het model.
- Achtergrond spot (lichte vlek op grijze achtergrond) was een SB900 met grid gericht op de achtergrond.
- Linksachter model een Godox Witstro AD360 met kleine softbox als haarlicht/licht op schouder/arm.
- Rechts naast model een SB900 in een 140x35cm stripbox met grid als invullicht/accent op zijkant model/kuit.

En bij de eerder geplaatste (half-body) foto stond de vriend van het model te wapperen met een reflectiescherm om de haren op te laten waaien. :)
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2292


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Portretten [verzamel]

Berichtdoor cesarmario » zo mar 29 2015 9:08 pm

@weimaraner heel erg bedankt voor alle info. Heb nooit Godox Witstro AD360 actie gezien. Resultaat is prachtig. Was al op zoek naar een extra draagbare flitser voor portret. Ik ga even Googlen! Nogmaals bedankt.
NIKON D700 - Sigma 20mm 1.4 ART, Nikkor AF-S 85mm F1.8 G, Tamron 24-70, Tamron 70-200 2.8 Macro, 3x SB900, Godox AD 360
http://www.flickr.com/photos/cesarmario25/
http://www.cesarmario.com
Gebruikersavatar
cesarmario

Forumlid
Berichten: 17


Locatie: Utrecht
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Portretten [verzamel]

Berichtdoor weimaraner » zo mar 29 2015 10:58 pm

@cesarmario,
Die Godox is een aanrader. Alleen manueel in te stellen (eventueel op afstand via de trigger van het eigen merk) maar een stuk meer power dan de SB900. En ik werk met de SB's sowieso ook altijd al manueel (heb maar een set goedkope Cactus triggers). Daarnaast is het een barebulb flitser dus in softboxen en beautydishes krijg je een goede spreiding van het licht - en hij oververhit niet snel.
Ik hem 'm eigenlijk voor het buiten-strobist gebeuren gekocht (vanwege de draagbaarheid en het vermogen) en daar is ie ook perfect voor.

Hier nog eentje van dezelfde shoot - dit keer in plaats van een achtergrondrol luxaflex opgehangen. Flitser erachter en de witte muur als achtergrond en verder alleen 1 flitser in kleine dish als hoofdlicht .

Afbeelding
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2292


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Portretten [verzamel]

Berichtdoor Boem » wo apr 08 2015 10:11 pm

Ik maak eigenlijk nooit portretten, maar vandaag bij m'n opa (91 jaar) toch eens geprobeerd. De komst van een oude vriendin gaf een mooie geanimeerde blik in zijn ogen, maar verder was het behelpen. Ik had maar één (vaste) lens mee, en even een leuke plek opzoek is er ook niet meer bij: hij komt z'n stoel niet meer uit (en daar heeft hij het niet makkelijk mee). Maar goed.

Eigenlijk heb ik een vraag: hebben jullie tips voor een betere uitsnede? Ik heb iets gecropt om hem niet teveel in de leegte te laten staan, verder is de foto nagenoeg onaangetast. Evt andere tips zijn uiteraard ook welkom.
Afbeelding

PS. Als ik dit zo schrijf, zou er misschien naast het draadje 'kinderen' ook plek zijn voor een draadje 'oudere familieleden'. Tussen de geavanceerde portretten hier voelt mijn 'kiekje' wel enigszins misplaatst, sorry daarvoor.
Z6 met allerlei lenzen voor langzaam fotograferen

Flickr Boem
Gebruikersavatar
Boem

Clublid
Berichten: 425


Locatie: Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Portretten [verzamel]

Berichtdoor vulture » wo mei 06 2015 7:54 am

1. Brother and sister on Yogyakarta - Indonesia
AfbeeldingBrother and sister on Yogyakarta - Indonesia by Ferdi's - World, on Flickr

2. Portrait of a Indonesian Lady in Yogyakarta
AfbeeldingPortrait of a Indonesian Lady in Yogyakarta by Ferdi's - World, on Flickr

3. Masai - Kenia
AfbeeldingMasai - Kenia by Ferdi's - World, on Flickr

4. Bogor - Java - Indonesia
AfbeeldingBogor - Java - Indonesia by Ferdi's - World, on Flickr
Gebruikersavatar
vulture

Forumlid
Berichten: 1410


Locatie: Den Haag
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Portret, studio en mode”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten