Trompet

Onderwerp:

Trompet

Berichtdoor Bak » do jul 26 2018 4:55 pm

Veel muziek krijg ik er niet meer uit, maar als model heeft hij nog enigszins nut.
Ben aan het proberen geweest met een flitser. Mijn triggerset weigert dienst, dus met de flitser op de camera gewerkt. Misschien later nog eens over doen met de flitskoppen die ik nog heb staan. Ik wilde eerst zien of dit zou lukken en hoe het eruit zou zien. Valt mij niet tegen.
Het model is al een oudje en bepaald niet in nieuwstaat. Veel kleine of grotere slijtageplekken die het uitdagend maken. Of proberen buiten beeld te houden en soms wat kleitjes weggepoetst.

Aandachtspunt is dat in de reflectie nog veel omgeving zichtbaar is. Iemand een idee hoe je dat kunt voorkomen? Behalve een steriel lege ruimte opzoeken. En dan nog blijf je zelf natuurlijk zichtbaar.

01. Vind ik zelf de mooiste.
Afbeelding

02.
Afbeelding

03.
Afbeelding

04. Bij nader inzien ga ik nog een keer kijken of de rand van de kelk toch nog helemaal in beeld kan. Dacht dit eerst mooier te vinden en twijfel nu.
Afbeelding

04.2 Meteen die aanpassing maar gedaan. Net een fractie breder is denk ik toch mooier.
Afbeelding

05.
Afbeelding

06.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bak

Clublid
Berichten: 509


Locatie: Haarlem
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Trompet

Berichtdoor bcvthul » do jul 26 2018 8:51 pm

Ik vind nummer 01 ook het mooist, jammer dat mondstuk onscherp is.

Foto 04 en 04.2 vind ik niet helemaal in de serie passen (foto's hebben een ander formaat).
Gebruikersavatar
bcvthul

Forumlid
Berichten: 1984


Locatie: Tilligte
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Trompet

Berichtdoor Bak » vr jul 27 2018 9:31 pm

Dank voor je reactie, ik ga daar bij een volgende poging nog eens extra op letten. Er zit toch nog wel zo'n 5~6 centimeter verschil tussen het mondstuk en de bocht. Maar wellicht kan wat extra scherpte naar achteren toe ook geen kwaad. Ga het proberen.
Gebruikersavatar
Bak

Clublid
Berichten: 509


Locatie: Haarlem
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Trompet

Berichtdoor Brutus » vr jul 27 2018 9:45 pm

Misschien een leuke gelegenheid om met focus stacking te experimenteren?
Groet,
Bert
Gebruikersavatar
Brutus

Clublid
Berichten: 1108


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Trompet

Berichtdoor Bak » za jul 28 2018 12:50 am

Leuke suggestie.
Mijn doel was om weinig scherpte te creëren, maar voor een andere gelegenheid kan daar best een ander doel bij. Dank.
Gebruikersavatar
Bak

Clublid
Berichten: 509


Locatie: Haarlem
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Trompet

Berichtdoor gvdnberg » zo mar 03 2019 7:23 pm

2, 3 en 5 spreken mij het meest aan. Mooi vastgelegd met een mooi contrast tussen het koper (brass natuurlijk, koper is rood, maar trompetten horen bij het koper) en de zwarte achtergrond.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Trompet

Berichtdoor jur001 » di apr 02 2019 11:24 am

Ik sluit me helemaal aan bij Gert. Die 3 foto's springen er voor mij ook uit om dezelfde reden.

gr
Jurgen
Nikon D500 / D700 / Nikkor AF-S 24-120mm f/4G ED VR (FX) / Tokina AT-X Pro SD 12-24mm F4 (IF) DXII / Sigma 100-400mm F5-6.3 DG OS HSM / Nikkor AF-S 35mm f/1.8G DX / Nikkor AF-S 85mm f1.8G FX / Sigma 105mm f/2.8 DG Macro HSM

Flickr: Jurgen
Gebruikersavatar
jur001

Clublid
Berichten: 286


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Reclame en producten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten