Druppels [verzamel]

Onderwerp:

Re: Druppels [verzamel]

Berichtdoor jettiny » za aug 01 2015 9:21 am

Klopt Arthur alweer een oudje.
Door de verandering van de site kon ik de link niet vinden en vond dat de foto wel een plekje verdiende in dit verzameldraadje :D

@ FritsS , precies dat dametje maakt de foto zo uniek. Ik geloof dat ik haar toen omgedoopt heb tot Lady in Blue. :D

Vrgr
Tiny
jettiny

Forumlid
Berichten: 3087


Locatie: Uden
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Druppels [verzamel]

Berichtdoor Wally118 » wo dec 23 2015 7:02 pm

Ook een poging van mij...
Deze is bedoeld voor de foto-cursus met als onderwerp "Spreekwoorden en gezegden". Ik heb geprobeerd hiermee uit te beelden "De druppel die de emmer doet overlopen".
Afbeeldinggezegden4
Grtz, Walter.

Nikon D850 + Z8 en diverse glaasjes
Flickr
Instagram
Wally118

Clublid
Berichten: 902


Locatie: Ittervoort
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Druppels [verzamel]

Berichtdoor Wally118 » wo dec 23 2015 7:06 pm

En nog eentje van een eerdere les met als opdracht "zwart-wit".
Afbeeldingzwartwit2b
Grtz, Walter.

Nikon D850 + Z8 en diverse glaasjes
Flickr
Instagram
Wally118

Clublid
Berichten: 902


Locatie: Ittervoort
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Druppels [verzamel]

Berichtdoor Matthijs » wo dec 23 2015 7:11 pm

Ook van mij een paar druppeltjes:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Matthijs

Forumlid
Berichten: 879


Locatie: Zeeland (ZB)
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Druppels [verzamel]

Berichtdoor Nikkormaat » wo dec 23 2015 8:34 pm

Prachtig en heel bijzonder. Jullie vergeten 2 belangrijke attributen bij de opstelling te vermelden. Namelijk engelengeduld en doorzettingsvermogen. Respect daarvoor! Wat voor camera-instellingen gebruiken jullie?
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Druppels [verzamel]

Berichtdoor Matthijs » wo dec 23 2015 8:50 pm

Nikkormaat schreef:Prachtig en heel bijzonder. Jullie vergeten 2 belangrijke attributen bij de opstelling te vermelden. Namelijk engelengeduld en doorzettingsvermogen. Respect daarvoor! Wat voor camera-instellingen gebruiken jullie?


Mijn exif bij deze opname was:
Nikon D7100, Nikkor 85mm Micro, F/9, 1/60 sec., ISO-200

Het is inderdaad heel veel proberen en fotograferen, maar het moeilijkste vind ik nog het scherpstellen. Maar hoe ik het doe: Ik steek mijn vinger op de plek waar de druppel valt in bijvoorbeeld een mok en stel dan op mijn vinger scherp. Maar dan valt het vaak toch nog tegen, maar bij deze gelukkig niet. En ik had toch wel een prachtig moment! :)
Gebruikersavatar
Matthijs

Forumlid
Berichten: 879


Locatie: Zeeland (ZB)
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Druppels [verzamel]

Berichtdoor josti » wo dec 23 2015 10:15 pm

:thumbup: Knap gedaan Mathijs. De schaduw van de druppels voegt wel iets toe. Er zitten wel wat vlekjes in je opname. Bij een volgende keer zou ik proberen de achtergrond egaal te houden en de kop recht van voren te fotograferen.
Die van Wally118 vind ik helemaal top. Prachtig van kleur ook (maar ook enkele vlekjes). De zwart-witversie is qua compositie fraai,maar ik mis wat pit.
Laatst gewijzigd door josti op zo dec 27 2015 7:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2892


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Druppels [verzamel]

Berichtdoor Wally118 » zo dec 27 2015 5:18 pm

Dank voor het compliment :-)
@josti: Welke vlekjes bedoel je?? Die witte vlekjes op het glas?? Geen flauw idee waar die vandaan komen...

@Matthijs: Scherpstellen is heel simpel. Je kunt het met een lineaal doen, deze over je glas/mok (of waar de druppels ook in vallen) leggen zodat je precies ziet waar de druppels vallen en je hier dus ook op scherp kunt stellen. Zelf heb ik scherp gesteld door middel van een schaar. Deze had ik vastgeplakt op een kom en achter het glas gepositioneerd. Dan zo schuiven tot de druppel precies op de punt van de schaar valt. Scherpstellen op de punt van de schaar en dan omschakelen naar manueel scherpstellen zodat je je scherpstelpunt niet verliest. Daarna uiteraard de schaar of lineaal weg pakken ;-)
Grtz, Walter.

Nikon D850 + Z8 en diverse glaasjes
Flickr
Instagram
Wally118

Clublid
Berichten: 902


Locatie: Ittervoort
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Druppels [verzamel]

Berichtdoor josti » zo dec 27 2015 8:03 pm

Hallo Wally118,

Ik kijk nu op mijn mobiel, dus misschien niet helemaal duidelijk maar onder beide druppels, aan de rechterkant ter hoogte van de bovenste druppel en net boven het glas zie ik een vlek en tussen de twee zwevende druppels twee vlekjes. Ze zijn wel allemaal rond en van dezelfde grootte. Misschien is het wat anders...?
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2892


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Druppels [verzamel]

Berichtdoor jur001 » ma dec 28 2015 11:24 am

Hoi Matthijs
zo te zien is je sensor vuil. Die zou je moeten laten schoonmaken. Anders ben je alleen nog bezig met vlekjes wegwerken.

gr
Jurgen
Laatst gewijzigd door jur001 op di dec 29 2015 9:10 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon D500 / D700 / Nikkor AF-S 24-120mm f/4G ED VR (FX) / Tokina AT-X Pro SD 12-24mm F4 (IF) DXII / Sigma 100-400mm F5-6.3 DG OS HSM / Nikkor AF-S 35mm f/1.8G DX / Nikkor AF-S 85mm f1.8G FX / Sigma 105mm f/2.8 DG Macro HSM

Flickr: Jurgen
Gebruikersavatar
jur001

Clublid
Berichten: 286


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Druppels [verzamel]

Berichtdoor Wally118 » ma dec 28 2015 11:47 am

Die witte vlekjes op het glas bedoel je?? Volgens mij is dat van het glas, maar ik ga dat straks eens testen... Op de foto met de druppel op de veer is nl niks te zien van die vlekjes...
Grtz, Walter.

Nikon D850 + Z8 en diverse glaasjes
Flickr
Instagram
Wally118

Clublid
Berichten: 902


Locatie: Ittervoort
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Druppels [verzamel]

Berichtdoor josti » ma dec 28 2015 1:29 pm

Nee, niet op maar boven het glas. Op de foto met veer zie ik ook geen vlekjes.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2892


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Druppels [verzamel]

Berichtdoor Wally118 » ma dec 28 2015 3:40 pm

Oh, die iets donkerdere vlekjes onder de druppels... Dat is niet van de sensor maar een poging van mij om een heel klein druppeltje met photoshop weg te werken. Als je goed kijkt zie je het ook rond de druppels dat het daar een fractie donkerder is. Maar ik moet zeggen dat je wel verdomd goede ogen hebt dat je dat ziet. Mij was het in eerste instantie niet eens opgevallen...
Grtz, Walter.

Nikon D850 + Z8 en diverse glaasjes
Flickr
Instagram
Wally118

Clublid
Berichten: 902


Locatie: Ittervoort
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Druppels [verzamel]

Berichtdoor josti » ma dec 28 2015 3:54 pm

:lol: ogen zijn -6, maar met bril en een mooi Dell 24 inch scherm kom ik een heel eind :wink:
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2892


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Druppels [verzamel]

Berichtdoor jur001 » di dec 29 2015 9:09 am

Hoi Matthijs,


nee, ik bedoel de vlekjes bv rechts boven en onder de bovenste druppel en ook links boven de bovenste drupel (zeg maar in het midden tussen de schaduw van de bovenste drupel en de bovenste drupel en dan iets omhoog). Dat zijn vuiltjes op de censor. Ik heb precie hetzelfde gehad.
Kwestie van laten reinigen.

gr
Jurgen
Nikon D500 / D700 / Nikkor AF-S 24-120mm f/4G ED VR (FX) / Tokina AT-X Pro SD 12-24mm F4 (IF) DXII / Sigma 100-400mm F5-6.3 DG OS HSM / Nikkor AF-S 35mm f/1.8G DX / Nikkor AF-S 85mm f1.8G FX / Sigma 105mm f/2.8 DG Macro HSM

Flickr: Jurgen
Gebruikersavatar
jur001

Clublid
Berichten: 286


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Reclame en producten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten