Speciale bewerkingen [verzamel]

Onderwerp:

Speciale bewerkingen [verzamel]

Berichtdoor Deavit » ma jan 24 2011 4:00 pm

Zie net dat hier nog geen draadje van is, en vind het toch wel leuk om daar eentje over te starten. Dus ga je gang met plaatsen, ik trap af:

Afbeelding
Deavit



Onderwerp:

Re: Speciale bewerkingen [VERZAMEL]

Berichtdoor Frankie » ma jan 24 2011 9:44 pm

Lekkere kleurtjes David !
Hier eentje zonder, maar met wat extra contrast

Afbeelding
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Speciale bewerkingen [VERZAMEL]

Berichtdoor Melliw » vr jan 28 2011 5:47 pm

Ik drop er nog eentje bij.
Gemaakt met D70 en 18-70 f/3.5-4.5.
Bewerkt met CR, PS, CEP en SEP.

Afbeelding
BrinksFotografie

I believe that the greatest tool we have as photographer is our own two feet.
Gebruikersavatar
Melliw

Clublid
Berichten: 2346


Locatie: IJsselmuiden
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Speciale bewerkingen [VERZAMEL]

Berichtdoor Deavit » vr jan 28 2011 9:11 pm

@Frankie
Erg mooi gedaan! Ik blijf er naar kijken.
@Willem
Vet! Toning vind ik echt goed hier.

Nog een experimentje van mijn kant. Vind hem niet helemaal goed, maar toch wel wat hebben.
Afbeelding
Deavit



Onderwerp:

Re: Speciale bewerkingen [VERZAMEL]

Berichtdoor george013 » vr jan 28 2011 10:06 pm

Ik weet het, het ligt aan mij. Wat zijn de bewerkingen?
George
george013



Onderwerp:

Re: Speciale bewerkingen [VERZAMEL]

Berichtdoor Deavit » vr jan 28 2011 10:08 pm

X processing... maar dan licht toegepast.
Deavit



Onderwerp:

Re: Speciale bewerkingen [VERZAMEL]

Berichtdoor george013 » vr jan 28 2011 10:16 pm

Kijk, hiervoor was een draadje over aps-c. Vond het een leuke dialoog in eenvoud teruggebracht. Vraag: wat is aps-c. Antw. DX
Nu. Vraag: wat is een speciale bewerking. Antw. Xprocessing.
George
george013



Onderwerp:

Re: Speciale bewerkingen [VERZAMEL]

Berichtdoor Deavit » vr jan 28 2011 10:25 pm

Nou X processing is niet alleen "speciale bewerkingen". Speciale bewerkingen is eigenlijk een heel ruim begrip. X processing is daar een voorbeeld van , met de rode en blauwe kanalen bij Curves.
Deavit



Onderwerp:

Re: Speciale bewerkingen [VERZAMEL]

Berichtdoor george013 » vr jan 28 2011 10:29 pm

Moet ik nu iets wijzer geworden zijn? Wat is de bedoeling?
George
george013



Onderwerp:

Re: Speciale bewerkingen [VERZAMEL]

Berichtdoor Deavit » vr jan 28 2011 10:33 pm

Nee? Maar jij vroeg toch wat ik had gedaan bij die foto voor bewerking?
Deavit



Onderwerp:

Re: Speciale bewerkingen [VERZAMEL]

Berichtdoor george013 » vr jan 28 2011 10:44 pm

Deavit schreef:Nou X processing is niet alleen "speciale bewerkingen". Speciale bewerkingen is eigenlijk een heel ruim begrip. X processing is daar een voorbeeld van , met de rode en blauwe kanalen bij Curves.

Kun je het bovenstaande ook uitleggen in de orde van wat je wilt bereiken wat het doel is, verschil tussen xprocessing,whatever dsat is, en speciale bewerkingen, ouw quote.
Ik kijknaar foto's waar ik niet weet waar ik op moet letten.
En ik ga niet googlen.
George
george013




Onderwerp:

Re: Speciale bewerkingen [VERZAMEL]

Berichtdoor george013 » vr jan 28 2011 11:01 pm

Jjj hebt vor mij gegoogled. En ik ben nieuwsgieirg.
In de geplaatste foto's zie ik geen rare dngen die bij mj het belletje moet doe rinkelen van dat is een " speciale bewerking", op welke manier dan ook.
George
george013



Onderwerp:

Re: Speciale bewerkingen [VERZAMEL]

Berichtdoor Frankie » za jan 29 2011 5:24 pm

Jammer van de 'discussie'. Verzameldraadjes zijn zo leuk omdat de foto's elkaar opvolgen, met af en toe wat reacties op eerder geplaatste foto's.
George, ik denk ook dat je het bij jezelf kunt zoeken. Met alle respect: Je wil niet googlen, niet zelf nadenken (of bedenken) en niets van David aannemen. :?
Je ziet een onderwerp 'speciale bewerkingen'. Betekent dat je foto's hebt mét en zónder speciale bewerkingen. :idea: Mijn 'logica': als je foto's zonder speciale bewerkingen op een lijn links zet en foto's met speciale bewerkingen rechts, dan zou je helemaal links geheel onbewerkte foto's kunnen zetten: een weergave van de werkelijkheid zoals die tijdens de opname was. Iets minder links: foto's die een beetje zijn bewerkt met als doel om de foto beter te laten uitkomen / om speciale nadruk te leggen op iets wat voor de fotograaf belangrijk is. Op een gegeven moment als je verder opschuift op de lijn naar rechts wordt de 'werkelijkheid' steeds meer 'aangetast': de kleur klopt niet meer, het contrast is onnatuurlijk enz. Je zou hier bovenstaande foto's onder kunnen scharen. Hoe verder naar rechts, hoe verder je van het originele plaatje afraakt.
Volgens mij heeft David met dit draadje de bedoeling om foto's te laten plaatsen die bewust niet 'de originele werkelijkheid' vertegenwoordigen. Ze zijn bewerkt. Met als doel originele beeld mooier / specialer te maken (in de ogen van degene die de bewerking heeft toegepast). Dat kan minimaal zijn (nog vrij links op de lijn) of overdreven (meer rechts). Hopelijk kun je hier wat mee. :wink2:
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Speciale bewerkingen [VERZAMEL]

Berichtdoor Deavit » za jan 29 2011 5:26 pm

Frankie schreef:Jammer van de 'discussie'. Verzameldraadjes zijn zo leuk omdat de foto's elkaar opvolgen, met af en toe wat reacties op eerder geplaatste foto's.
George, ik denk ook dat je het bij jezelf kunt zoeken. Met alle respect: Je wil niet googlen, niet zelf nadenken (of bedenken) en niets van David aannemen. :?
Je ziet een onderwerp 'speciale bewerkingen'. Betekent dat je foto's hebt mét en zónder speciale bewerkingen. :idea: Mijn 'logica': als je foto's zonder speciale bewerkingen op een lijn links zet en foto's met speciale bewerkingen rechts, dan zou je helemaal links geheel onbewerkte foto's kunnen zetten: een weergave van de werkelijkheid zoals die tijdens de opname was. Iets minder links: foto's die een beetje zijn bewerkt met als doel om de foto beter te laten uitkomen / om speciale nadruk te leggen op iets wat voor de fotograaf belangrijk is. Op een gegeven moment als je verder opschuift op de lijn naar rechts wordt de 'werkelijkheid' steeds meer 'aangetast': de kleur klopt niet meer, het contrast is onnatuurlijk enz. Je zou hier bovenstaande foto's onder kunnen scharen. Hoe verder naar rechts, hoe verder je van het originele plaatje afraakt.
Volgens mij heeft David met dit draadje de bedoeling om foto's te laten plaatsen die bewust niet 'de originele werkelijkheid' vertegenwoordigen. Ze zijn bewerkt. Met als doel originele beeld mooier / specialer te maken (in de ogen van degene die de bewerking heeft toegepast). Dat kan minimaal zijn (nog vrij links op de lijn) of overdreven (meer rechts). Hopelijk kun je hier wat mee. :wink2:


Amen :)
Deavit




Terug naar “Speciale technieken (3D, HDR, tonemapping, etc.)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten