My first HDR

Onderwerp:

Re: My first HDR

Berichtdoor Lex » vr jun 09 2017 10:03 pm

Oké,dat had ik zelf ook gedacht, moet ik mijzelf toch eens meer in LR verdiepen ( moet ik zowiezo)
Het was ook meer nieuwsgierigheid of je het had gebruikt en of er merkbaar verschil in zat.

Zover bedankt.

Lex
Nikon D 500, Tamron SP90 2.8 1:1 macro USD Di, Nikkor 80-400 4.5-5.6 G ED en Nikkor 16-80mm 1:2.8-4e ED
Gebruikersavatar
Lex

Clublid
Berichten: 72


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: My first HDR

Berichtdoor DannySan » za jun 10 2017 12:51 am

Nou, dan waag ik mij toch ook even aan een reactie ;-)
Voor de 'mooi' had ik er ook 1 'losse' opname met een (fors) langere sluitertijd aan toegevoegd en deze in Photoshop meebewerkt voor het water. De plaat is goed 'strak' maar het water oogt wat onrustig (in mijn ogen).
Ik neem aan dat je vanaf statief werkte, dus een extra beeld had dan 'zo gekund.
Ook sluit ik mij aan bij het ietwat 'scheef' staan, en ik zou er een andere uitsnede aan geven; er is nu iets te veel 'lucht'.

Als je daar wat van af haalt, dan komt het museum ook iets meer 'binnen' nog (al is dit inderdaad geen slecht begin)!
Gebruikersavatar
DannySan

Clublid
Berichten: 3827


Locatie: Groningen
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: My first HDR

Berichtdoor Janvis » za jun 10 2017 10:28 am

Na het nogmaals doorlezen van alle reacties ben ik nog maar weer eens in lightroom gedoken en de foto nog eens onderhanden genomen. Het eerste waar ik eens naar heb gekeken is het feit dat de foto iets zou scheef staan en dat bleek inderdaad te kloppen. Als ik ging roteren dan kon je aan het lijnenpatroon in LR zien dat het gele gebouw iets scheef stond. Als het goed is staat het nu recht.

Ook was er een reactie dat het mooier was als ik er een stuk lucht vanaf zou halen, ik moet zeggen dat ik het daar helemaal mee eens ben :thumbup:

@ Danny: Tof dat je je ook aan reactie hebt gewaagd, elke reactie wordt gewaardeerd. Je had het er over dat je er ook nog een losse opname bij had gemaakt met een hele lange sluitertijd, ik neem aan dat je dan doelt op bijvoorbeeld 120 seconden ofzow om het water mooi vlak en rustig te krijgen? Ik denk dat ik weet wat je bedoeld, je zou dat uit die foto de waterpartij knippen en die in de foto gebruiken. Ik heb zelf geen Photoshop en weet niet of ik dat ook voor elkaar ga krijgen in LR maar omdat ik ook nog wel eens wat wil gaan proberen met PS komt dat misschien nog wel een keer.


Afbeelding
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Speciale technieken (3D, HDR, tonemapping, etc.)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten