Vaag

Onderwerp:

Vaag

Berichtdoor Frans Martens » di nov 30 2021 9:32 pm

Nav de maandopdracht hierbij de foto die ik niet instuur maar waar ik wel met plezier aan heb gewerkt.

AfbeeldingVaag 2 by Frans Martens, on Flickr
Frans Martens

Clublid
Berichten: 1986


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Vaag

Berichtdoor Tony D » di nov 30 2021 9:33 pm

Waar kijk ik naar?

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; http://www.photony.nl en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2743


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Vaag

Berichtdoor Frans Martens » di nov 30 2021 11:27 pm

Tony D schreef:Waar kijk ik naar?

Ton

Goedenavond Ton, je kijkt naar wat vrij werk van me. De vraag die je stelt hoor je in diverse musea met grote regelmaat. Ik zal de laatste zijn die deze foto onder de categorie "Kunst" rubriceerd, maar het gaat er in dit geval niet zozeer om waar je naar kijkt of wat het voorstelt maar meer wat het met je doet. En voor mij is het het een eindproduct met als beginpunt de opdracht van de afgelopen maand.
Frans Martens

Clublid
Berichten: 1986


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Vaag

Berichtdoor wim hoppenbrouwers » wo dec 01 2021 8:45 am

Mooi! maar waarom niet ingezonden bij Vaag?
Ik maak geen compo's, maar registreer slechts in 3D.
anaglyphen rood/cyan brilletje gebruiken voor de diepte!

https://flic.kr/g/BbRE2
Gebruikersavatar
wim hoppenbrouwers

Clublid
Berichten: 1417


Locatie: Rotterdam
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Vaag

Berichtdoor Karina2 » wo dec 01 2021 12:42 pm

Frans Martens schreef:
Tony D schreef:Waar kijk ik naar?

Ton

Goedenavond Ton, je kijkt naar wat vrij werk van me. De vraag die je stelt hoor je in diverse musea met grote regelmaat. Ik zal de laatste zijn die deze foto onder de categorie "Kunst" rubriceerd, maar het gaat er in dit geval niet zozeer om waar je naar kijkt of wat het voorstelt maar meer wat het met je doet. En voor mij is het het een eindproduct met als beginpunt de opdracht van de afgelopen maand.


Wat leuk dat je extra bent gaan experimenteren met het maandthema, Frans.
Mooie vlakverdeling en verhouding licht-donker.
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1540


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Vaag

Berichtdoor Ronald53 » wo dec 01 2021 5:55 pm

Hallo Frans,
Leuk experiment met boeiend resultaat. Als ik naar de toegepaste bewerkingen kijk, zie ik verschillende zones, volgens mij in concentrische rechthoeken. Ik denk dat ik de bewerking die je hebt toegepast voor de zone met het oranje-bruine getinte object rechts bovenin het mooist is qua kleur, contrast en structuur. Ik zou die bewerking wel eens op de hele foto willen zien.
Ronald
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1553


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Vaag

Berichtdoor MarcoEos70D » wo dec 01 2021 9:01 pm

Ik ben meestal niet zo van dit soort foto’s/beelden. Maar deze blijft me toch boeien. Intrigerende plaat!
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2321


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Vaag

Berichtdoor Peter » wo dec 01 2021 9:41 pm

in vind het eigenlijk helemaal niks, mij allemaal te vaag dus .
Het doet ook niks met me. Laat staan dat ik er een heel verhaal bij moet gaan bedenken.

Maar goed, ik kom ook nooit in musea voor beeldende kunsten en zo. Cultuur barbaar wellicht
Dus 'oe en aah" zeggen lukt me niet helaas :-)

Maar als jij er met plezier aan gewerkt hebt.., prima toch :thumbup:
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Vaag

Berichtdoor Tony D » wo dec 01 2021 10:26 pm

Ik kwam in het precovidium wel in musea en daar zag ik veel dingen die me ook niet raakten en een (duidelijk) kleiner aantal dat me wel iets deed.
Mijn vraag waar ik hier naar kijk is ook geen uiting van of ik het mooi of lelijk vind, maar uit interesse naar deze toch wel aparte foto. Frans heeft hier een bedoeling mee en daar wil ik achterkomen.

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; http://www.photony.nl en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2743


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Vaag

Berichtdoor Frans Martens » wo dec 01 2021 11:38 pm

Dank voor de reacties. Leuk dat jullie hier op reageren. Ik vind dat er over het algemeen op dit forum heel keurig en "binnen de lijntjes" wordt gefotografeerd. Dat is verder geen waarde oordeel maar een constatering en geldt ook voor de meeste foto's die ik zelf plaats. Maar zo af en toe is het heerlijk om eens een beetje verder te gaan en dat levert dan in dit geval een abstract collage-achtig beeld op, ik kan het van harte aanbevelen.

@ Wim; deze heb ik niet ingezonden voor de maandopdracht omdat ik het in dat kader te makkelijk vond om een foto voornamelijk in PS vaag te maken. De foto die ik wel heb ingezonden is fotografisch vaag en niet omdat ik bewust niet scherp heb gesteld maar omdat die foto gemaakt is zonder de lens. Dat is eigenlijk een moderne variant op een oer-foto-principe. Ipv een lens draai je een bodycap met een klein gaatje erin op de body, de digitale camera-obscura.
Dit levert gegarandeerd een vage foto. En mijns insziens een meer fotografische oplossing dan een soortgelijk resultaat met behulp van software.

@ Karina; dankjewel.

@ Ronald: ook jij dank voor je reactie. De foto zoals ie er nu is, is voor mij af en daar ga ik niets meer aan doen. Maar ik heb het idee dat jijzelf ook best in staat bent om met PS of LR mooie abstacte dingen te doen.

@Marco; ook bedankt.

@Peter; je hoeft er van mij geen heel verhaal bij te denken hoor en ook geen "oe en/of aah" te zeggen en je hoeft je daar ook absoluut niet voor te verontschuldigen. Ik heb er inderdaad met plezier aan gewerkt.

@Ton; nav de maandopdracht heb ik geprobeerd een interessant abstracte foto te maken van een onderwerp wat ik hier in huis had en wat misschien een beetje intrigerend was maar nog niet abstract.
Het gaat nu wellicht richting het macro raadsel en dat is niet mijn bedoeling dus hierbij het uitgangspunt van de foto; het interieur van een oude transistor-radio.
Frans Martens

Clublid
Berichten: 1986


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Vaag

Berichtdoor wim hoppenbrouwers » do dec 02 2021 12:55 pm

Haha PINHOLE!
Ik maak geen compo's, maar registreer slechts in 3D.
anaglyphen rood/cyan brilletje gebruiken voor de diepte!

https://flic.kr/g/BbRE2
Gebruikersavatar
wim hoppenbrouwers

Clublid
Berichten: 1417


Locatie: Rotterdam
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Vaag

Berichtdoor Peter » do dec 02 2021 4:19 pm

binnen de 'lijntjes' foto's of doorgezaagde onderwerpen zien we veel inderdaad. Dierentuinen en zo :-)
Maak me zelf ook wel eens schuldig aan

een transistor radio is in dat opzicht aardig vernieuwend
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Vaag

Berichtdoor Peter » do dec 02 2021 6:20 pm

kijk voor de verandering eens op: https://1x.com/

genoeg 'buiten de lijntjes' qua onderwerpen
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Speciale technieken (3D, HDR, tonemapping, etc.)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten