Uitzicht dak De Hoge Wiek Rotterdam 3D

Onderwerp:

Uitzicht dak De Hoge Wiek Rotterdam 3D

Berichtdoor wim hoppenbrouwers » vr jun 03 2022 4:44 pm

Voorproefje dakendagen Rotterdam
D7000 met 18-200 cha-cha (dus variable basis) wel goed te zien met een anaglyph-brilletje rood/cyan :lol:

AfbeeldingZicht vanuit dak De Hoge Wiek Rotterdam 3D B&W by wim hoppenbrouwers, on Flickr

AfbeeldingBoerengat vanaf De Hoge Wiek Rotterdam 3D by wim hoppenbrouwers, on Flickr

AfbeeldingMarkthal View from roof De Hoge Wiek Rotterdam 3D by wim hoppenbrouwers, on Flickr

Afbeeldingde Hef vanaf dak De Hoge Wiek Rotterdam 3D by wim hoppenbrouwers, on Flickr
Laatst gewijzigd door wim hoppenbrouwers op vr jun 03 2022 5:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik maak geen compo's, maar registreer slechts in 3D.
anaglyphen rood/cyan brilletje gebruiken voor de diepte!

https://flic.kr/g/BbRE2
Gebruikersavatar
wim hoppenbrouwers

Clublid
Berichten: 1423


Locatie: Rotterdam
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Uitzicht dak De Hoge Wiek Rotterdam 3D

Berichtdoor LosGoud » vr jun 03 2022 5:01 pm

Wat een genot om naar te kijken, Wim. Ze geven een prachtige "inkijk" in Rotterdam.

Ik heb alleen wat moeite om de voorgrond van de onderste foto te begrijpen. Daar waar ik zou verwachten dat de muur van een huis "de hoek om gaat" lijkt deze rechtdoor te gaan. Wellicht is mijn bril niet geschikt, het is een originele Philips 3D-televisie bril, die dacht ik in de jaren '80 uitkwam toen er op TV een experimentele 3D uitzending plaatsvond.

Maar "stereo" kijken vind ik waanzinnig mooi. Zelf heb ik geen 3D fotocamera (m'n oudste zoon wel) maar wel een 3D videocamera (HDR-TD10), waarmee ik ook foto's kan maken (denk ik).
Groeten van Ben
Mijn Foto's
Gebruikersavatar
LosGoud

Forumlid
Berichten: 212


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Uitzicht dak De Hoge Wiek Rotterdam 3D

Berichtdoor wim hoppenbrouwers » za jun 04 2022 9:35 am

Dank voor leuke reactie Ben! Wel anaglyph-bril gebruiken rood/cyan voor goed diepteresultaat.
Je hoeft niet perse een stereo-camera te hebben voor 3D-opnames. Deze serie is met mijn enkele D7000 DSLR gemaakt.
De basis was ook meestal meer dan 1 meter. Zulke brede camera's zijn er niet :mryellow:
Ik maak geen compo's, maar registreer slechts in 3D.
anaglyphen rood/cyan brilletje gebruiken voor de diepte!

https://flic.kr/g/BbRE2
Gebruikersavatar
wim hoppenbrouwers

Clublid
Berichten: 1423


Locatie: Rotterdam
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Speciale technieken (3D, HDR, tonemapping, etc.)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten