Sportfoto's [verzamel]

Onderwerp:

Re: Sportfoto's [verzamel]

Berichtdoor ben42 » wo sep 02 2020 9:11 pm

Leuk zoals foto 3 nog net (door het kader) een voorgaand en een volgend paard laat zien.
Wel mis ik in die foto een beetje de beweging.

Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
ben42

Clublid

Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor Frans Martens » do sep 03 2020 12:08 pm

Gemmageluk60 schreef:Als ik naar een men-, spring- of eventingwedstrijd kijk en ook nog wel eens dressuur, dan hebben de paarden hun oren vaak naar voren en stralen een bepaalde gretigheid in het werk uit, dat kan ik bij dravers en renners maar zelden vinden. Dat mis ik dan ook bij deze foto's , hoe correct technisch ook. Wat renpaarden doen , rennen, staat weliswaar dicht bij hun natuur, maar zo'n jakkerende jockey verstoort het beeld. Voor mij dan.

Dank voor je reactie Gemma, geen idee hoe ik gretigheid bij paarden kan vaststellen, laat staan vastleggen. Maar als ik de start zie, en al die PK's in gang zie gaan dan lijkt daar behoorlijk wat gretigheid vanuit te gaan, blijkbaar een subjectieve waarneming... De stand van de oren zegt mij ook helemaal niets hoogstens dat de oren naar voren wellicht niet voor een optimale stroomlijn zorgen. Ik heb geprobeerd te fotograferen wat er op zo'n dag en dat kan jou blijkbaar niet bekoren, het zij zo.

@ Ben; ook jij hartelijk dank. Ik zelf vind zo'n bevroren moment erg mooi, zo'n snelle sluitertijd levert een beeld op wat we normaal eigenlijk niet zien. Maar dankzij de moderne technieken kan dat wel. Foto 3 kan ik desondanks niet anders interpreteren dan een foto met snelheid. Geen, levend, paard in de wereld zal in deze positie kunnen poseren voor een fotograaf. Maar ook dit is weer een kwestie van smaak/voorkeur.
Frans Martens

Clublid

Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor mozes » do sep 03 2020 11:24 pm

oeps

Afbeelding
* D3s * D5 * Nikon D7100 * 18-105mm VR * jupio grip * Tamron AF SP 90 mm f/2.8 VC USD Macro * Tamron 70-200mm SP F2.8 Di VC USD * SB600 * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
mozes

Forumlid

Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Terug naar “Sport”