24 uur van Le Mans 2022

Onderwerp:

24 uur van Le Mans 2022

Berichtdoor hvds » do jun 23 2022 3:35 pm

Deze maand maar weer eens keer naar de 24 uur van Le Mans geweest.

bij de trainingen altijd goed de gelegenheid om foto's te maken, had mijn nieuwe fotodoosje ook meegenomen ondanks dat deze (Nikon Z7II) niet echt goed uit de reviews komt MBT sport fotografie.
(maar daar heb ik hem ook niet voor gekocht....)
gebruikte altijd mijn D750 hiervoor naar volle tevredenheid maar toch de Z7II geprobeerd.
tot mijn verbazing bleek ik met die camera veel betere resultaten te halen, meer goede foto's uit series dan bij de D750

Met de D750 zat er bij een burst tijdens meetrekken met de rijdende auto meestal wel 1 goede (met acceptabele scherpte, die dingen gaan best hard tenslotte) en af en toe een echte goede tussen die de moeite van het bewaren waard is.

Met de Z7II had in elke burst meerder acceptabele foto's en ondanks de hoge resolutie en hoge ISO net zo scherp als met de andere camera, de focus van de Z7II kon alles echt veel beter bijhouden in vergelijk met de D750.

onderstaand wat plaatjes met de Z7II en 300mm F4E PF geschoten daar, snelheid van de karretjes rond de 180 KM ongeveer voor de GT klassen de LMP auto iets boven de 200Km

zelfde LMP2 wagen avond en dag training

Afbeelding_DSC0936-bewerkt.jpg by Henri van der Sluis, on Flickr

Afbeelding_DSC1257.jpg by Henri van der Sluis, on Flickr

Hypercar (vroeger LMP1 klasse)
AfbeeldingDSC_0854-bewerkt.jpg by Henri van der Sluis, on Flickr

Afbeelding_DSC0921-bewerkt.jpg by Henri van der Sluis, on FlickrAfbeeldingDSC_0872-bewerkt.jpg by Henri van der Sluis, on Flickr


Damesteam, dat erg goed presteerde in de GT klasse
AfbeeldingDSC_0742-bewerkt.jpg by Henri van der Sluis, on Flickr

en een Porsche omdat Le Mans zonder geen le Mans is....
AfbeeldingDSC_0691-bewerkt.jpg by Henri van der Sluis, on Flickr


groetjes
Henri
Nikon & Canon camera’s met glaswerkjes waar altijd wel wat beters voor te vinden zal zijn, maar waar ik best tevreden mee ben.

in the race for quality there is no finish line!
Gebruikersavatar
hvds

Forumlid
Berichten: 189


Locatie: Ridderkerk
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 24 uur van Le Mans 2022

Berichtdoor imaginary_nl » do jun 23 2022 5:31 pm

Erg mooi evenement!
Hoewel de foto's scherp zijn (ik kijk nu op mijn telefoon) vind ik ze erg statisch overkomen. Auto in het midden, korte sluitertijden, statisch.

Persoonlijk spreekt mij meetrekken of de illusie van beweging meer aan. De achtergrond is soms wel erg nadrukkelijk aanwezig. Een deel van de sfeer van Le Mans moet ook wel uit de foto's blijken, dus wat variatie tussen meetrekken en korte sluitertijden is wellicht de overweging waard.

Desondanks mooie foto's en een gave beleving. (Zou er graag zelf ook geweest zijn! )

Groet,
Patrick
Gebruikersavatar
imaginary_nl

Clublid
Berichten: 898


Locatie: Bronckhorst
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 24 uur van Le Mans 2022

Berichtdoor Patrick » do jun 23 2022 6:23 pm

Het in feite meerdere malen hetzelfde beeld. Ik zou de foto van nummer 85 kiezen (omdat ik die het meest interessant vind) en er ander soortige beelden bij zetten.

Lijkt me een mooi evenement voor de liefhebbers. Ben je 24 uur wakker, of kan je ter plekke slapen of zo?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26813


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 24 uur van Le Mans 2022

Berichtdoor hvds » do jun 23 2022 6:45 pm

Foto’s zijn wat gecropped maar wat betreft de achtergrond was het niet zo een spannende locatie.
Had graag meer panning gedaan maar ook dat was hier niet echt mogelijk, alles moest volledig uit de hand zonder monopod, staand op mijn tenen leunend over een muurtje met de lens onder het prikkeldraaad door.

Er zijn steeds minder locaties voor amateurs om goede foto’s te maken, vorige keer dat ik er was kon je uitgebreid zonder door hekken gehinderd te worden fotograferen, nu waren al die locaties in gebruik door bedrijven met VIP’s en sponsors.

Er zijn binnen het circuit een aantal campings, dus slapen is geen probleem, wij waren er van woensdag t/m zondag, slaapplek was 10 minuten lopen van het circuit zelfs al achter de kaartcontrole.
Nikon & Canon camera’s met glaswerkjes waar altijd wel wat beters voor te vinden zal zijn, maar waar ik best tevreden mee ben.

in the race for quality there is no finish line!
Gebruikersavatar
hvds

Forumlid
Berichten: 189


Locatie: Ridderkerk
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 24 uur van Le Mans 2022

Berichtdoor imaginary_nl » do jun 23 2022 9:30 pm

Ah, dat verklaart het. Zonde dat het zo beperkt is qua toegang/bewegingsruimte.
Je ziet dat op veel evenementen gebeuren. Achteraf klagen dat de bezoekersaantallen teruglopen... (cross, wegrace, motogp, DTM, F1, etc.) Uitzendingen achter de decoder..

Toch een mooie trip geweest verwacht ik.
Gebruikersavatar
imaginary_nl

Clublid
Berichten: 898


Locatie: Bronckhorst
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Sport”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten