24H Dubai 2014 (lang verslag)

Onderwerp:

Re: 24H Dubai 2014 (lang verslag)

Berichtdoor *Harrie* » di jan 14 2014 9:37 am

Hallo Roel

Machtig mooi verslag en mooi geillustreerd. Zoals je het hebt beschreven is gewoon boeiend en je leest het geheel in een ruk door uit. kameraad van me gaat ook wel eens racen en hoop eens mee te kunnen om te fotograferen. Ik zal dan zeker wat posten.

Groetjes Harrie
*Harrie*

Clublid
Berichten: 175


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: 24H Dubai 2014 (lang verslag)

Berichtdoor Arar » di jan 14 2014 9:49 am

Heel leuk je aanpak en afwegingen zo te lezen.
Arar

Forumlid
Berichten: 40


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: 24H Dubai 2014 (lang verslag)

Berichtdoor Nikonsmurf » di jan 14 2014 9:54 am

Mooi verslag met mooie foto's.
Als je nooit liegt hoef je ook niet na te denken.
Gebruikersavatar
Nikonsmurf

Forumlid
Berichten: 468


Locatie: Delft
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 24H Dubai 2014 (lang verslag)

Berichtdoor MauritsD » di jan 14 2014 10:11 am

Prachtig verslag Roel.

Vooral leuk om zo een indruk te krijgen van wat je als fotograaf allemaal moet bedenken en afwegen om de juiste mooie en unieke plaatjes te krijgen voor je klanten!

Ik lees je verslagen graag
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !
Gebruikersavatar
MauritsD

Clublid
Berichten: 1468


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: 24H Dubai 2014 (lang verslag)

Berichtdoor weimaraner » di jan 14 2014 11:04 am

Heb (nog steeds) niets met auto's of autosport maar jouw verslag heb ik, net ls vorig jaar, weer helemaal gelezen.
Mooie platen en goed geschreven, top!
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2293


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 24H Dubai 2014 (lang verslag)

Berichtdoor MarcB » di jan 14 2014 4:47 pm

Replay schreef:
MarcB schreef:Mooi verslag :-) Een maat van me is ook net terug en was laaiend enthousiast!

Was die daar als rijder of gewoon op vakantie?


Zijn bedrijf is een van de sponsoren van de race. Hij was daar met de nodige klanten. Ik had nog aangeboden om voor deze ene keer zijn koffers te dragen maar helaas dat was niet nodig.... :wink:
Gebruikersavatar
MarcB

Clublid
Berichten: 654


Locatie: Waalwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 24H Dubai 2014 (lang verslag)

Berichtdoor P. Posthumus » di jan 14 2014 6:08 pm

Mooie foto's Roel en je verslag met veel plezier gelezen.


Groeten Peter Posthumus
Groeten Peter
Gebruikersavatar
P. Posthumus

Forumlid
Berichten: 186


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: 24H Dubai 2014 (lang verslag)

Berichtdoor Roy Kersbergen » di jan 14 2014 6:59 pm

Mooi verslag en net zo mooie foto's! Autosport is echt geweldig en ik vol op het htforum ook een autosport fotograaf (ook een Nikon fotograaf) met heel veel plezier.
Gebruikersavatar
Roy Kersbergen

Forumlid
Berichten: 1680


Locatie: Doesburg
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 24H Dubai 2014 (lang verslag)

Berichtdoor Replay » di jan 14 2014 7:13 pm

Euh :shock: ...... zoveel reacties in zo'n korte tijd, had ik niet verwacht. Dank allemaal.

Deze 24H Dubai was een hele zware. Maar eigenlijk zijn alle 24-uursraces dat wel. Meestal hebben we met drie personen samen de huurauto. Eén persoon blijft altijd in de pitstraat terwijl zijn collega langs de baan rijdt. Dan ga ik veel met hem mee maar moet me wel aan zijn tactiek/plan houden. Anders moet ik alles te voet doen en dat kost teveel energie. Het nadeel, na al die jaren, is dat hij altijd op dezelfde tijden,hetzelfde rondje doet. Dat wil zeggen dat zijn foto's elk jaar hetzelfde zijn.
Maar omdat ik deze keer een huurauto voor mij alleen had, was ik mijn eigen regisseur. Ik kon zelf bepalen 'wat en wanneer' ik iets ga doen. Ik had allang gezien dat je op een bepaalde tijd ook op een ander punt kan zijn én je zo andere foto's zou hebben.

Ondanks dat ik dit jaar weinig afval heb en de foto's anders zijn dan andere jaren, blijft het voor mij maar 'gewoon een foto'. Eenmaal in de persruimte bekijk ik vlug mijn foto's en denk dan vaak, "Dit en dat had ik graag anders en beter gewild". Ik ben eigenlijk nooit tevreden op het moment dat ik de foto's voor het eerst bekijk. Een paar dagen later denk ik, " Ze zijn zo slecht nog niet."
Ik zoek altijd naar verbetering en naar een hogere kwaliteit. Ik besef me ook dat dit steeds moeilijker wordt en probeer de lat steeds hoger te leggen, om er dan weer overheen te springen.
Nu ik nog bezig ben met de foto's voor de klanten en voor het magazine, zie ik de foto's nog voorbijkomen. Over een paar dagen is dat niet meer en zal ik deze waarschijnlijk weinig meer terugzien.
Misschien ben ik teveel verwend met de mooie evenementen en vind ik alles te vlug 'normaal'.
Dat is ook de reden dat ik me meer wil gaan verdiepen in andere sporten, zoals voetbal, ijshockey en veel meer. Gezien de aanpak van die takken van sport heb ik een nieuwe uitdaging. Daar moet ik vaak helemaal onderaan beginnen omdat die allemaal een andere wijze van fotograferen hebben. Daar leer ik wel enorm veel van.

Nogmaals dank voor jullie positieve reacties.

Groeten Roel.

P.S. ik zal dadelijk even de tekst corrigeren op tekst- en spellingsfouten.
Gebruikersavatar
Replay

Forumlid
Berichten: 980


Locatie: Best
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 24H Dubai 2014 (lang verslag)

Berichtdoor marcel.b » di jan 14 2014 7:21 pm

Replay schreef:Euh :shock: ...... zoveel reacties in zo'n korte tijd, had ik niet verwacht. Dank allemaal.


P.S. ik zal dadelijk even de tekst corrigeren op tekst- en spellingsfouten.


Het is je vergeven hoor !
Een paar extra foto's mag altijd natuurlijk :wink:
D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1
Gebruikersavatar
marcel.b

Forumlid
Berichten: 3877


Locatie: Spijkenisse
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: 24H Dubai 2014 (lang verslag)

Berichtdoor Henk » di jan 14 2014 7:29 pm

Wat een ontzettend leuk en boeiend verslag Roel. Heb het met veel interesse van begin tot eind gelezen. Leuk om te lezen hoeveel moeite je moet doen voor je baan. Dank voor het delen.
Tja, en de foto's zijn natuurlijk van de hoge kwaliteit die we van je gewend zijn. Compliment 8)
groeten Henk.
Foto Melenhorst.net
Henk

Bestuurslid
Berichten: 1731


Locatie: Deventer
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 24H Dubai 2014 (lang verslag)

Berichtdoor Willem Focus » di jan 14 2014 7:58 pm

we want more....we want more !!!

Wat een vak, super hoor Roel de passie druipt van het scherm.


Chapeau .....Willem :wink2:
Willem Focus

Clublid
Berichten: 1445


Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: 24H Dubai 2014 (lang verslag)

Berichtdoor DannySan » di jan 14 2014 8:38 pm

Nou zeg Roel, vind je het gek dat je zoveel reacties krijgt?!
Met zo'n verhaal, geïllustreerd met zulke mooie foto's vind ik het eigenlijk 'normaal' dat je reacties krijgt :mrgreen:

Ik vind het een super verslag, en een goede indruk van het zware werk van een fotograaf voor, tijdens, en na zo'n zware race!
Dat je zelf anders naar je eigen foto's kijkt is niet meer dan normaal lijkt me, maar als ik je 'uitstapjes' zie die je hebt gedaan en de daarbij al gemaakte opmerkingen (iets met een helikopter, en iets met 'ben ik de enige die dat ziet'?) denk ik dat je hier NOG meer uit kunt halen; en jezelf - ook hier - naar een nóg hoger niveau kunt tillen.

Ben nu al benieuwd naar je serie van volgend jaar, en ben ook benieuwd welke nieuwe dingen je nog gaat doen.

Groet Danny
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Gebruikersavatar
DannySan

Clublid
Berichten: 3827


Locatie: Groningen
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 24H Dubai 2014 (lang verslag)

Berichtdoor SwederD70 » di jan 14 2014 8:42 pm

Boeiend en leuk verslag! :-)
Als je eenmaal begint lees je het uit tot aan het eind!

En het voelt als een feest van herkenning, als je zelf ook af en toe langs de baan staat, belangrijkste tijdsplanning, wat gebeurt wanneer en waar en hoe kom ik er en wanneer moet ik vanaf dit punt vertrekken om er te komen.

Je foto's uit de nacht met alleen de verlichting van andere auto's zijn de vetste! Dat kan en ziet niet iedereen, dus die hebben een wat hoger creatiever gehalte.
Ik vraag me alleen af of er nog publiek is of enkel wa vips...enzo...want de tribunes enzo zijn akelig leeg.


Het lijkt me idd lastig om nog creatief te zijn al je al zoveel jaar autosport doet en alle wedstrijden op je duimpje kent. Je hebt alles wel een keer gezien en meegemaakt...en gefotografeert
Tenminste zo ervaar ik het met allen wedstrijden die ik heb meegemaakt de afgelopen jaren.

N.b.
Dit soort verslagen met foto's mogen voor wat mij betreft ook in het clubmagazine! ;-) (mompel iets over L e Mans, 2014...., 24uur) :idea:
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/
Gebruikersavatar
SwederD70

Clublid
Berichten: 1820


Locatie: Best
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 24H Dubai 2014 (lang verslag)

Berichtdoor DannySan » di jan 14 2014 9:02 pm

Ja, doen Roel; gewoon naar Jac Trum sturen!
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Gebruikersavatar
DannySan

Clublid
Berichten: 3827


Locatie: Groningen
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Sport”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten