Korfbal League Finale

Onderwerp:

Korfbal League Finale

Berichtdoor RvDam » do mei 07 2015 8:06 pm

Ik heb dit jaar weer de korfbal league finale in Ahoy mogen fotograferen. Helaas heeft mijn team (Korfbalvereniging TOP) dit jaar niet gewonnen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gelieven mijn foto's niet bewerken.....
Gebruikersavatar
RvDam

Clublid
Berichten: 214


Locatie: Sassenheim
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Korfbal League Finale

Berichtdoor Avado » do mei 07 2015 8:53 pm

Ik mis nogal wat scherpte. daarnaast zou ik bij b.v. foto 3 graag de korf ook zichtbaar hebben. Dan weet je ook over welke sport het gaat ( buiten dat korfbal de volgens mij enige gemengde sport is)
Gr. Andre
Avado

Forumlid
Berichten: 511


Locatie: Bommelerwaard
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Korfbal League Finale

Berichtdoor RvDam » do mei 07 2015 10:18 pm

Ja de scherpte is helemaal weg! Zelfs mijn logo is niet meer scherp. Ik zal eens gaan onderzoeken waar het mis is gegaan!

Over de korf ben ik het niet eens. In het begin wilde ik ook altijd de korf in beeld maar dat kwam de foto niet ten goede. Nu doe ik dat niet meer.
Gelieven mijn foto's niet bewerken.....
Gebruikersavatar
RvDam

Clublid
Berichten: 214


Locatie: Sassenheim
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Korfbal League Finale

Berichtdoor Cor Gortzak » vr mei 08 2015 10:37 am

Plaats de foto's wat groter en geef de foto's een volgnummer.

CJG
Cor

Nikon D80 / Nikkor 50mm 1.4 / Nikkor 18-70 / Nikkor 55-200 VR / SB 800 / Manfrotto 055XPROB met 498RC4 balhoofd
Gebruikersavatar
Cor Gortzak

Forumlid
Berichten: 821


Locatie: Dordrecht
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Korfbal League Finale

Berichtdoor Vincent » vr mei 08 2015 10:54 am

RvDam schreef:Over de korf ben ik het niet eens. In het begin wilde ik ook altijd de korf in beeld maar dat kwam de foto niet ten goede. Nu doe ik dat niet meer.


Ben ik niet met je eens. Maar voornamelijk ook door de selectie die je gekozen hebt om hier te plaatsen. Ik verwacht niet op elke foto een korf, maar nu zien we er geen een. Dus als je in de topictitel niet had genoemd dat het een korfbalwedstrijd was, dan had het net zo goed een potje trefbal kunnen zijn...

Een beetje gelijk aan de discussie dat sommige mensen vinden dat op elke voetbalfoto een voetbal te zien moet zijn. Van mij hoeft dat ook niet, maar als je een voetbal serie plaatst met geen enkele voetbal (en geen enkele goal) in beeld, dan had het ook net zo goed een wedstrijdje tikkertje kunnen zijn :wink2:

Verder inhoudelijk:

Resolutie en scherpte is genoemd, lijkt me verkeerd geplaatst. Ik neem aan dat de paal van de korf recht staat? Dan zou ik hem op de foto ook recht zetten, laatste foto lijkt me ook iets scheef.

Verder heb ik niet genoeg verstand van korfbal om de acties te herkennen.

Foto 1. jammer dat de verdedigende speler wordt afgedekt door een rug van een andere speler. Vind ik om die reden geen goede foto.
Foto 2. lijkt me meer een vangbal dan een actie. Had ook graag iets meer van de andere speler gezien.
Foto 3. Ruggen! Maar ik snap dat als je de andere kant zou hebben er een paal in de weg zou staan.
Foto 4. zou ik krapper croppen. Goede blik, randen voegen weinig toe voor mij. Vooral de loze ruimte van de linkerbovenhoek zou ik eraf halen.
Foto 5. Beetje scheef, zou deze ook krapper kroppen. Als een korf niet altijd iets toevoegd, benen doen dat ook niet. Hoewel je nu een indicatie van de hoogte van de speler krijgt, de actie zit hier in het bovenlichaam en niet in de voeten voor mij.
Laatst gewijzigd door Vincent op vr mei 08 2015 11:17 am, 1 keer totaal gewijzigd.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Korfbal League Finale

Berichtdoor Alex » vr mei 08 2015 11:14 am

Eens met DJ;

Foto 3 was de ideale foto voor een korf-foto;
Actie is daar korf gericht.
Gebruikersavatar
Alex

Clublid
Berichten: 292


Locatie: Krimpen
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Sport”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten