Sportfoto's [verzamel]

Onderwerp:

Re: Sportfoto's [verzamel]

Berichtdoor Frans Martens » zo jul 30 2023 10:42 pm

Vincent schreef:Leuk! Meer sportbeelden is altijd goed!

[mention]Frans Martens [/mention]

Let vooral op de timing van je beelden. Eigenlijk heb je nu precies 3 ‘dode’ momenten in de techniek gekozen. Platte pedalen is eigenlijk wel een no-go als het geen uniek moment is. Een beeldje eerder of later ziet er al dynamischer uit. Boompje links bij de trekt voor mij iets teveel de aandacht.

Idem bij de hardloper, net even de afzet of landing pakken geeft veel meer dynamiek en straalt meer snelheid en kracht uit.

Tenslotte laat je de zwemmer ook net zien wanneer de techniek het minst boeiend is. Ik zou daar volgende keer iets beter op letten!

Verder gewoon weer puike verzorgde beelden zoals we van jou gewend zijn! Top!


Eindelijk weer eens bruikbare tips, dankjewel. Die platte pedalen waren me niet bekend. Boompje snap ik, zou ik iets donkerder kunnen maken.
Als hardloper vind ik zelf de zg zweeffase altijd wel aardig. Afzet kan ook, landing bvk niet want dan zakt er van alles in en dat is meestal geen fijn beeld.
De zwemfoto heb ik geselecteerd omdat daar duidelijk de eerste twee zwemmers te herkennen zijn. Ik begrijp wel dat zo'n gebogen arm net voordat ie het water ingaat fotografisch een interessanter plaatje maakt.
Anyway, nogmaals bedankt.
Frans Martens

Clublid
Berichten: 1999


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sportfoto's [verzamel]

Berichtdoor keenoncoolstuff » zo jul 30 2023 10:46 pm

Geen idee. Bij de fiets verwacht ik sowieso meer snelheid dan bij zwemmen of hardlopen.
All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

flickr
Gebruikersavatar
keenoncoolstuff

Clublid
Berichten: 650


Locatie: Kerkrade
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sportfoto's [verzamel]

Berichtdoor Ronald53 » zo jul 30 2023 10:48 pm

Mooie foto's en nuttige tips! No. 1 is voor mij de winnaar, al zou ik daar wel eens willen zien wat het effect is met wat meer iets ruimte vóór de zwemmers (zo'n beetje 50% meer dan wat het nu is). Ik weet niet of jullie het ook zo ervaren, maar foto 2 "voegt" bij mij minder goed dan de andere twee doordat de bewegingsrichting van rechts naar links is.
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1585


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sportfoto's [verzamel]

Berichtdoor Frans Martens » zo jul 30 2023 10:59 pm

Ronald53 schreef:Mooie foto's en nuttige tips! No. 1 is voor mij de winnaar, al zou ik daar wel eens willen zien wat het effect is met wat meer iets ruimte vóór de zwemmers (zo'n beetje 50% meer dan wat het nu is). Ik weet niet of jullie het ook zo ervaren, maar foto 2 "voegt" bij mij minder goed dan de andere twee doordat de bewegingsrichting van rechts naar links is.

Goedenavond Ronald, foto 1 was een beetje stoeien met de crop, rechts had ik niet veel meer en ik wilde graag links dat voetje er nog op hebben,
Foto 2 was de aardigste plek om te fotograferen qua achtergrond, licht en de rijrichting is terug naar het parc-fermee, de deelnemers moeten weer terug naar de plek waar ze begonnen zijn. Desalniettemin snap ik je opmerking wel hoor.
Frans Martens

Clublid
Berichten: 1999


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sportfoto's [verzamel]

Berichtdoor Bert vD » ma jul 31 2023 7:45 am

Fijne foto’s met erg bruikbare opbouwende opmerkingen voor velen. Mijn favo is 3 mede door dat oranje bordje. Maakt de compositie sterker. Namelijk meer diepte in de foto en de suggestie dat ie nog een flink stuk te gaan heeft.
Groet Bert
Gebruikersavatar
Bert vD

Nieuwsbrief Redactie
Berichten: 1479


Locatie: Salland Overijssel
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Sport”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten