Sportfoto's [verzamel]

Onderwerp:

Re: Sportfoto's [verzamel]

Berichtdoor Vincent » za jan 20 2018 10:23 pm

Frans Martens schreef:@ Mozes, goeie crop, eindelijk eens wat anders dan wat je regelmatig post. Klinkt erg negatief maar zo bedoel ik het niet.


Kritisch is iets anders dan negatief. Die 'discussie' is al vaker geweest over het beeld van Mozes. Topkwaliteit, wel veel hetzelfde. Bij de laatste vind ik de focus op het been niet helemaal lekker kijken.

mozes schreef:Exposure Time 0.167s (1/6) hoe krijg je dat voor elkaar?


1/6 op f/20 met iso 50 = meetrekker! :wink:

@ Vincent, erg benieuwd hoe je dit gedaan hebt. Ik gok dat je ergens doorheen hebt gefotografeerd wat je meebewogen hebt met de schaatsers, gezien de sluitertijd...


Inderdaad ergens doorheen geschoten en meegetrokken. :angel: :thumbup:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sportfoto's [verzamel]

Berichtdoor mozes » zo jan 21 2018 2:32 am

Baal er zelf ook wel van dat de laatste veel van hetzelfde is.
1 en ander zit hem ook wel in de rijstijl van de rijders, en hoe de conditie van een baan is.
Een zware baan geeft gewoon betere platen, dan een steeds weer compleet vlak getrokken baan.
zeker de laatste tijd geeft een natte baan diepe sporen, waardoor men dezelfde lijnen kiest, en de snelheid uit de motoren gehaald word.
Jammer genoeg de laatste tijd weinig toppers, die je meer uitdagen om hun rijstijl die vaak afwijkt van de rest vast te leggen.
De grootste uitdaging zit momenteel in de nabewerking om er nog iets van te maken

Nu zijn het meer rijders die worstelen met het rechthouden van de motor en het doorkomen van een bocht.
Afbeelding149214 05-11-2017-Motopark Nieuw Zevenbergen SRMV http://www.sportplaatje.nl copy by sportplaatje.nl, on Flickr
Afbeelding134099 20-08-2017- Motopark Nieuw Zevenbergen SRMV www.sportplaatje.nl copy by sportplaatje.nl, on Flickr

Ik probeer vaak het domweg kopiëren van Vincent. :oops:
Alhoewel ik die plaatjes soms maak, is het effect er niet, ik mis helaas zijn creatieve oog.
1/30s F25
Afbeelding132528 16-08-2017- Motopark Nieuw Zevenbergen SRMV www.sportplaatje.nl copy by sportplaatje.nl, on Flickr
Afbeelding131881 13-08-2017- Motopark Nieuw Zevenbergen SRMV www.sportplaatje.nl copy by sportplaatje.nl, on Flickr
* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
Gebruikersavatar
mozes

Forumlid
Berichten: 1373


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Sportfoto's [verzamel]

Berichtdoor bcvthul » zo jan 21 2018 7:44 am

He Mozes , je hebt toch wel plezier in fotograferen!
Gebruikersavatar
bcvthul

Forumlid
Berichten: 1984


Locatie: Tilligte
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sportfoto's [verzamel]

Berichtdoor mozes » zo jan 21 2018 9:50 am

Op het moment is dat wel wat minder, maar daar geef ik het weer de schuld van :wink:
* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
Gebruikersavatar
mozes

Forumlid
Berichten: 1373


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Sportfoto's [verzamel]

Berichtdoor bcvthul » zo jan 21 2018 8:06 pm

Misschien moet je deze vorm van fotografie even loslaten en wat anders fotograferen..
Gebruikersavatar
bcvthul

Forumlid
Berichten: 1984


Locatie: Tilligte
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sportfoto's [verzamel]

Berichtdoor Vincent » zo jan 21 2018 9:03 pm

Hoezo dat?

Ik ken genoeg fotografen die vrijwel altijd redelijk hetzelfde beeld maken en daar heel tevreden mee zijn. Sterker, ik ken fotografen die daar een goede boterham mee verdienen.

Variatie is geen must, maar in een topic als deze misschien wel welkom. Voor mij in elk geval. Ik wordt graag verrast door beeld, zelfs als ik het eventueel niet mooi of te creatief vind. Wat mensen ook dikwijls van mijn beeld vinden. Verrassend beeld kan inspiratie geven en nieuwe ideeen. Mijn enige ‘bezwaar’ is dat Mozes zelden verrast met zijn beeld. Goed beeld is het wel bijna altijd. Dat mag ook gezegd.

Geen reden om mee te stoppen als hij, en zijn klanten, daar blij van worden ;-)
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sportfoto's [verzamel]

Berichtdoor bcvthul » zo jan 21 2018 9:44 pm

Blijft dat als iets niet zo lekker loopt als je zelf wil het goed is om even wat anders te doen. Misschien geeft dit nieuwe frisse energie.
Gebruikersavatar
bcvthul

Forumlid
Berichten: 1984


Locatie: Tilligte
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sportfoto's [verzamel]

Berichtdoor mozes » zo jan 21 2018 11:34 pm

Het is niet direct dat de lust er niet is, want die is er.
Vaak zijn er omstandigheden waarop je geen invloed hebt.
Zo heb ik mijn eigen voorkeur, en de rijders die van hun.
Alles hangt en valt met een rijstijl en de staat van een baan.
Een droge stoffige baan levert veel spannendere foto's af dan een natte baan.

Verder was ik een twee jaar terug de enige fotograaf, nu minstens 3, maar meestal loopt er wel een man/vrouw of 5 rond.
Het is wel een uitdaging om dan met betere platen komen, en daar zit het hem nu net.
Als men een mindere plaat maakt, vanuit dezelfde positie en die weggeeft, dan kan ik nog zo mijn best doen, de lol gaat er wel af.
als 2 fotografen meer dan 1000 foto's posten van 2 uurtjes fotograferen!
Verder begin ik een groeiende weerstand tegen o.a facebook en instagram te hebben.

Dit jaar wil het anders gaan doen, Misschien wat meer met groothoek, of een groter telebereik, ik weet nog niet goed hoe of wat, in elk geval leg ik voor mezelf de lat hoger.
Dat zullen nog wel veel van hetzelfde soort foto's zijn, simpelweg vanwege de vraag.

Verders stond een D850 voor dit jaar in de planning.
Echter me dochter en zoon hebben een crosser gekocht, en pa heb mee geïnvesteerd in een bus :wtf:
Die gaan we ombouwen naar camper, en de bedoeling is om vele circuits te gaan bezoeken.

En ach, we soepen gewoon wat foto's in elkaar om bezig te blijven, en als ik dan zo bezig ben, denk ik vaak, dat moet ook in het veld zo kunnen ;)

Deze moeder rijd wk's bij de dames (ik schat top 5 dit jaar), en die kleine krijgt het letterlijk met paplepel naar binnen.
Afbeelding
* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
Gebruikersavatar
mozes

Forumlid
Berichten: 1373


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Sportfoto's [verzamel]

Berichtdoor EdvandeZilver » ma jan 22 2018 12:01 am

En dan als afsluiter van je verhaal zo'n foto. Klasse!
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3142


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sportfoto's [verzamel]

Berichtdoor Vincent » za jan 27 2018 9:21 pm

Natuurijs!
Afbeelding
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sportfoto's [verzamel]

Berichtdoor HannahV » za jan 27 2018 10:05 pm

Geen idee hoe je er elke keer weer op komt om zo'n beeld te maken Vincent, echt top!!
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.
Gebruikersavatar
HannahV

Forumlid
Berichten: 1196


Locatie: Strijen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Sportfoto's [verzamel]

Berichtdoor Bert vD » za jan 27 2018 11:06 pm

Nou, mijn idee. Geweldig. En ik vanmiddag nog tegen m'n vrouw zeggen dat de lol van zo'n drone vast snel over is. Maar als ik dit dan zie. Je creativiteit is hier al vaak geroemd...ik doe het bij deze ook nog eens.


Groet Bert
Groet Bert
Gebruikersavatar
Bert vD

Nieuwsbrief Redactie
Berichten: 1479


Locatie: Salland Overijssel
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Sportfoto's [verzamel]

Berichtdoor Janvis » za jan 27 2018 11:13 pm

Hele gave plaat weer Vincent, hoe kom je toch altijd op die creatieve ideeën... Een kwart van jou creativiteit wint het al ruim van mijn complete 100% ;-)

Heb je deze foto vanaf een hoogwerker ofzow gemaakt?
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Sportfoto's [verzamel]

Berichtdoor Patrick » zo jan 28 2018 12:07 am

Het wordt eentonig Vincent: hij is weer geweldig...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26849


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sportfoto's [verzamel]

Berichtdoor EdvandeZilver » zo jan 28 2018 12:30 am

Mooi die natuurlijke houding van de schaduwen!
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3142


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Sport”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten