Onderwater Fotografie

Onderwerp:

Onderwater Fotografie

Berichtdoor Gdommisse » ma dec 19 2016 2:07 pm

Hallo Nikon Liefhebbers,

Een onderwerp dat al langer bestaat, maar ik vroeg mij af of er meer duikers in dit forum zitten.

Het lijkt mij leuk om Nikon onder water ervaringen met elkaar te delen?

Hartelijke groet,
Guido Dommisse
Gdommisse

Forumlid
Berichten: 1


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Onderwater Fotografie

Berichtdoor fmulders » ma dec 19 2016 8:12 pm

Ben wel geïnteresseerd, maar heb geen duikervaring. 'K maak op vakantie wat foto's tijdens het snorkelen met de NikonS32. Maar dat kun je natuurlijk niet echt onderwaterfotografie noemen.

Ik lees wel mee, ommtips en tricks op te doen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
fmulders

Clublid
Berichten: 143


Locatie: Kaatsheuvel
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Onderwater Fotografie

Berichtdoor Emmie » ma dec 19 2016 8:56 pm

Ik heb heel veel gedoken (t/m grotduiken aan toe), maar duik inmiddels al 4 jaar niet meer. En heb ook maar slechts 1 vakantie onderwater gefotografeerd. Ken wel een aantal goede onderwaterfotografen (alleen niet allemaal Nikon gebruikers...).
Gebruikersavatar
Emmie

Ledenadministratie
Berichten: 232


Locatie: Rijswijk
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Onderwater Fotografie

Berichtdoor ATOR » ma dec 19 2016 10:29 pm

Hier nog een duiker, niet fanatiek en alleen in helder tropisch water. Ik heb er nog nooit bij gefotografeerd en dat is misschien wel een keer leuk. Als er een plek is waar ik helemaal opga in schoonheid dan is het wel in de kleurrijke onderwaterpracht van een cool rif.

Ik heb wel eens gezocht naar een onderwaterbehuizing maar die waren net zo duur als mijn camera zelf. Nog een set onderwaterflitsers erbij om wat dieper nog de (rode en gele) kleuren vast te kunnen leggen en dan wordt het een stevige investering voor die paar keer. Ik vraag me ook af of ik nog wel van het duiken geniet als ik een camera in mijn handen heb, dan heb ik toch het idee dat ik aan het werk moet. Maar wie weet, misschien komt er ooit een 'werkvakantie' met een gehuurde set. Het staat op mijn (vrij lange) wil-ik-nog-eens-doen lijst :D
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Onderwater Fotografie

Berichtdoor alien » ma dec 19 2016 11:05 pm

Hier een fanatieke duiker en onderwaterfotograaf met een Nikon d70s in een seacambehuizing en twee flitsers. Ik duik zowel in Nederland als in het buitenland.
Ik twijfel of ik op deze manier (met alle apparatuur) nog wel doorga met fotograferen.

Om al je spullen mee te krijgen op vakantie kost je een klein vermogen, terwijl er tegenwoordig erg leuke cameraatjes te koop zijn voor niet al te veel die erg leuke reultaten geven en bijna in je binnenzak passen.

Twijfels, twijfels....
alien

Forumlid
Berichten: 6


Ervaringsniveau: **

Onderwerp:

Re: Onderwater Fotografie

Berichtdoor Richard » ma dec 19 2016 11:35 pm

Voor zijn boek "Dromen van wildernis" en films die hij tijdens lezingen laat zien is Theo Bosboom de weg andersom gegaan: van compact naar spiegelreflex onderwaterset.

Maar inderdaad bijvoorbeeld een AW120 geeft leuke resultaten, gemaakt in de Rode Zee:

Afbeelding
723-91 op Flickr
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3582


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Sport”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten