eerste keer handbal

Onderwerp:

eerste keer handbal

Berichtdoor kawaracer » zo feb 12 2017 8:00 pm

Ik heb gisteren voor het eerst een handbalwedstrijd gefotografeerd, dat het licht in een sporthal niet denderend is wist ik al. Wat vind je van deze en hoe kan het beter?

1
Afbeelding


2
Afbeelding


allebei op f3.5, 1/800, iso2500


meer foto's op https://www.flickr.com/photos/108145706@N05/sets/72157678673237730
kawaracer

Forumlid
Berichten: 194


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: eerste keer handbal

Berichtdoor Frans Martens » ma feb 13 2017 12:36 am

Nr 1, duidelijk de favoriet, zou ik iets krapper croppen. De inlopende man links en de staande in het rode shirt mogen er van mij af. Klein randje nog van de bovenkant en het geheel iets lichter.
De tweede vind ik qua compositie nogal uit balans, "topzwaar" aan de linker kant. Er zou rechts iets af kunnen, ik weet of die er goed genoeg van wordt.

Als je ze allebei op 2.8 had geschoten was de achtergrond iets rustiger geweest en had je als bonus evt je iso iets kunnen laten zakken.

Hoop zelf binnenkort ook een keer een handbal wedstrijd te doen, dwz met de camera.
Frans Martens

Clublid
Berichten: 1986


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: eerste keer handbal

Berichtdoor nikoyama » ma apr 10 2017 11:59 am

Kawaracer,

Ik vind het een leuke serie. De foto op Flickr van nr 2 (rood) en 5 (wit) bij een aanval vind ik erg leuk. (Uitdrukking op het gezicht van 2) Bij bovenstaande foto's vind ik bij 1 het zwarte gordijn links boven wat storend (maar daar kun je niet veel aan doen) maar verder vind ik het een mooie actiefoto. Bij de tweede foto vind ik het jammer dat de rechterarm niet wat meer in beeld is.
Mag ik vragen met welke camera en objectief de foto's gemaakt zijn?

Groet, Nikoyama
Ex: A. Pentax - Nikon F3 - Mamiya 645 - Durst M605 / RCP20. Nu Nikon D5100 met 16-85, 16-80, 70-300 en Epson V500.
nikoyama

Forumlid
Berichten: 121


Locatie: Emmen
Ervaringsniveau: ***

Onderwerp:

Re: eerste keer handbal

Berichtdoor kawaracer » zo mei 21 2017 9:50 pm

nikoyama schreef:Kawaracer,

Ik vind het een leuke serie. De foto op Flickr van nr 2 (rood) en 5 (wit) bij een aanval vind ik erg leuk. (Uitdrukking op het gezicht van 2) Bij bovenstaande foto's vind ik bij 1 het zwarte gordijn links boven wat storend (maar daar kun je niet veel aan doen) maar verder vind ik het een mooie actiefoto. Bij de tweede foto vind ik het jammer dat de rechterarm niet wat meer in beeld is.
Mag ik vragen met welke camera en objectief de foto's gemaakt zijn?

Groet, Nikoyama

Dank u alvast
Deze zijn allemaal met de D700 en een nikkor 80-200 f2.8 gemaakt
kawaracer

Forumlid
Berichten: 194


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Sport”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten