EK Veldrijden Rosmalen.

Onderwerp:

EK Veldrijden Rosmalen.

Berichtdoor Frans Martens » ma nov 05 2018 10:29 pm

Afgelopen vrijdag naar Rosmalen geweest voor de eerste dag van het EK Veldrijden. De dag van de masters, zo heten tegenwoordig de iets oudere deelnemers (m/v)
Veel zand maar helaas te weinig modder.

1
AfbeeldingEK Veldrijden '18 Rosmalen 11 by Frans Martens, on Flickr

2
AfbeeldingEK Veldrijden '18 Rosmalen 18 by Frans Martens, on Flickr

3
AfbeeldingEK Veldrijden '18 Rosmalen 15 by Frans Martens, on Flickr

4
AfbeeldingEK Veldrijden 2018 16 by Frans Martens, on Flickr

5
AfbeeldingEK Veldrijden '18 Rosmalen 7 by Frans Martens, on Flickr

6
AfbeeldingEK Veldrijden '18 Rosmalen 4 by Frans Martens, on Flickr

7
AfbeeldingEK Veldrijden '18 Rosmalen 5 by Frans Martens, on Flickr

8
AfbeeldingEK Veldrijden 2018 7 by Frans Martens, on Flickr
Frans Martens

Clublid
Berichten: 1986


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: EK Veldrijden Rosmalen.

Berichtdoor Highlander » vr nov 09 2018 8:18 am

Weer een verzorgde serie Frans, nummer 5 vind ik de mooiste
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6479


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: EK Veldrijden Rosmalen.

Berichtdoor Vincent » vr nov 09 2018 9:07 am

Fijne reeks Frans. Ik zu nog wel even naar je afwerking kijken want zie toch wel wat schoonheids/slordigheidsfoutjes die ik er persoonlijk even uit zou halen.

1. Zou ik recht zetten op de gebouwen (?) in de achtergrond. Misschien ook een stukje van de bovenkant af?
2. 2 lijkt me ook niet helemaal recht maar door ontbreken van een referentiepunt minder storend (en misschien dus ook niet scheef). Gezicht zou ik iets oplichten perosonlijk.
3. Zou ik recht zetten op de horizontale lijn van de brug. Mag van mij ook iets minder ruim aan de bovenkant maar dat is persoonlijk uiteraard. Hier zou een lichtsterker teleprime de bomen inde achtergrond ook mooi onscherper hebben gemaakt ;-)
4. Staat ook behoorlijk scheef op de bomen maar ik denk dat je een dele van de fietser verliest als je deze recht gaat zetten. Stoort hier ook minder, maar zou in nabewerking iets meer nadruk op de centrale fietser leggen, nu trekt mijn blik naar het overbelichte deel links van het beeld, en juist daar staan de bomen het meest opvallen uit het lood
5. Fraai! Zou de schaduw en het contrast nog iets aanzetten.
6. Doet me minder, mis ook een beetje het echte cntrast hier.
7. Hoekje linksboven ietsje donkerder maken? En zou hem zo op het doek recht zetten (met name de structuur aan de onderrand van je beeld), zelfs als dat niet helemaal recht was, dat oogt veel verzorgder.
8. Fraai! Zou ik ook kijken of je de verticalen iets verticaler krijgt.

Dat klinkt vast erg negatief, maar vind het een fraaie en gevarieerde serie, maar met wat slordigheden in de afwerking, daar zou ik (de volgende keer) iets kritischer op zijn! Of niet natuurlijk ;-)
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: EK Veldrijden Rosmalen.

Berichtdoor Johan v. V. » vr nov 09 2018 11:36 am

Ik ben niet zo erg van de sportfoto’s, maar deze serie spreekt me wel aan. Fijn dat Vincent een uitgebreide reactie geeft. Daar heeft niet alleen TS wat aan, maar daar leer ik ook van!
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen


Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Gebruikersavatar
Johan v. V.

Clublid
Berichten: 3815


Locatie: Amersfoort
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: EK Veldrijden Rosmalen.

Berichtdoor erikboersbroek » vr nov 09 2018 12:47 pm

Frans Martens schreef:Afgelopen vrijdag naar Rosmalen geweest voor de eerste dag van het EK Veldrijden.


Bedankt voor het delen van de foto's.

Vincent schreef:Fijne reeks Frans. Ik zu nog wel even naar je afwerking kijken want zie toch wel wat schoonheids/slordigheidsfoutjes die ik er persoonlijk even uit zou halen. ...

... Dat klinkt vast erg negatief, maar vind het een fraaie en gevarieerde serie, maar met wat slordigheden in de afwerking, daar zou ik (de volgende keer) iets kritischer op zijn!


Goed commentaar, daar hebben we wat aan.
Gebruikersavatar
erikboersbroek

Clublid
Berichten: 133


Locatie: Culemborg
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: EK Veldrijden Rosmalen.

Berichtdoor Frans Martens » vr nov 09 2018 10:58 pm

Heren dank voor de reactie's, en dan met name Vincent. Kritiek is altijd welkom, zeker van mensen waarvan ik denk dat ze er verstand van hebben.

Derhalve dan ook maar een reactie op zijn reacties;

Foto 1, rechtzetten is erg moeilijk omdat ik niet zou weten wat ik als referentie zou moeten gebruiken anders dan de verticale lijn rechtsboven die ik nu gebruikt heb.
Belangrijker vond ik de tegengestelde schuine beweging van de buitenste renners naar het midden toe. Bovendien zou ik bij rechttrekken iets van m'n beeld verliezen, wat ik absoluut niet wilde.
Stukje van de bovenkant af is voor mij geen optie omdat de gezichten dan teveel naar boven gaan.

Foto 2, geen idee of die recht staat maar de fiets gaat mooi naar rechts en de lopende fietser (?!) mooi naar links en voor mij houden ze elkaar mooi in balans. Komt geloofwaardig over.
Gezicht zou iets lichter kunnen maar ik denk dat ie dan iets aan kracht verliest...

Foto 3, helemaal mee eens, zowel met het rechtzetten als met de verhouding. En dan ik met een andere lens een ander beeld krijg dat snap ik ;-)

Foto 4, het is jammer dat ie links zo is uitgebeten, maar er zit helemaal niets in. Ik zou eerlijk gezegd niet zo goed weten hoe ik meer aandacht op de middelste dame zou kunnen krijgen.
Het feit dat ie scheef staat zorgt m.i. wel voor wat meer dynamiek.

Foto 5, zou kunnen, ga ik nog even naar kijken.

Foto 6, lijkt me toch behoorlijk wat contrast. Dit is voor mij meer een verhalende foto, de oudere fietser, eenzaam strijdend in de achterhoede. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik daar aanwezig was en dat zag gebeuren.

Foto 7, hoekje kan idd iets donkerder, ik dacht dat er zo iets meer diepte in zou komen. Maar eens, donkerder wordt ie waarschijnlijk mooier.
Doek recht inderdaad ook fraaier.

Foto 8, de wijkende lijnen storen me niet zo. Om ze allemaal exact parallel te krijgen moet er wel flink gecorrigeerd worden.
Voor mij is het in dit geval alles of niks, als het iets minder wordt is het het net niet, nu is het in ieder geval duidelijk.

Samenvattend; prima om nogmaals kritisch naar m'n foto's te kijken en uit te leggen waarom ik bepaalde keuzes heb gemaakt en waar ik dingen beter had kunnen doen.
Bedankt nogmaals Vincent.

Morgen Red Bull Strandrace, de regengear ligt al klaar!
Frans Martens

Clublid
Berichten: 1986


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Sport”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten