Foto's Karten

Onderwerp:

Foto's Karten

Berichtdoor avdhoeven » di aug 27 2019 5:33 pm

Van de week wat aan het experimenteren geweest met het maken van foto's van mijn zoontje op de kartbaan in Dordrecht. De foto's zijn gemaakt met een Nikon D810a met een Tamron 24-70 f/2.8 lens. Hierna heb ik met een Niktools Analog filter effects 2 er nog een beetje extra bewegingsonscherpte aan toegevoegd (de opnamen waren wel al mee-gepanned, waardoor er van nature al beweging in zat), dat vond ik de opnamen nog net iets afmaken. Op zich ben ik al heel blij met deze opnamen, maar het is altijd leuk om te leren, dus tips zijn welkom.

Ik had een vraagje over het gebruik van de focus en misschien dat er hier mensen zijn met ervaring die wat tips zouden willen geven :) Ik heb bij de opnamen de focus GRP mode gebruikt. Deze gebruikt de middelste 5 scherpstelpunten tegelijkertijd en kiest daar het beste focuspunt uit. Nu is te zien bij de eerste foto dat het nummer van de kart en het been van mijn zoontje het scherpst is. Op zich vind ik dat bij deze opname niet gelijk storend, het heeft zelfs wel wat denk ik, maar toch is het wel lastig. Ik vroeg me af welke focus mode jullie hiervoor zouden gebruiken? Single point, D9, D21? Ik hoor graag tips!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
avdhoeven

Clublid
Berichten: 37


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Foto's Karten

Berichtdoor Vincent » wo sep 11 2019 9:35 am

Bewerkingen werken voor mij niet zo eigenlijk, ik denk dat je origenele beelden een stuk beter kijken als je ze netter afwerkt.

En ik zou je beelden OF recht zetten, of duidelik scheef, nu oogt het gewoon erg slordig.

Goed experiment wel!
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Sport”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten