Binck Bank tijdrit 2019 Den Haag

Onderwerp:

Binck Bank tijdrit 2019 Den Haag

Berichtdoor Frans Martens » za sep 07 2019 10:23 pm

3 weken geleden streek het profpeloton neer in Den Haag voor een individuele tijdrit van ruim 8 km.

1
AfbeeldingBinck Bank Tour 2019 37 by Frans Martens, on Flickr

2
AfbeeldingBinck Bank Tour 2019 36 by Frans Martens, on Flickr

3
AfbeeldingBinck Bank Tour 2019 27 by Frans Martens, on Flickr

4
AfbeeldingBinck Bank Tour 2019 23 by Frans Martens, on Flickr

5
AfbeeldingBinck Bank Tour 2019 20 by Frans Martens, on Flickr

6
AfbeeldingBinck Bank Tour 2019 41 by Frans Martens, on Flickr
Frans Martens

Clublid
Berichten: 1986


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Binck Bank tijdrit 2019 Den Haag

Berichtdoor Vincent » wo sep 11 2019 9:33 am

Een beetje rommelige beelden en serie. Als het niet lukt om cleane beelden te maken dan kun je proberen iets meer te doen MET de drukte. Zoals de pilonen bij foto 5. In het album op flickr zie ik trouwens nog een paar betere beelden.

De eerste zou ik sowieso een stuk van de onderkant afhalen, dat voegt niets toe nu voor mij.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Binck Bank tijdrit 2019 Den Haag

Berichtdoor Frans Martens » wo sep 11 2019 12:44 pm

Vincent schreef:Een beetje rommelige beelden en serie. Als het niet lukt om cleane beelden te maken dan kun je proberen iets meer te doen MET de drukte. Zoals de pilonen bij foto 5. In het album op flickr zie ik trouwens nog een paar betere beelden.

De eerste zou ik sowieso een stuk van de onderkant afhalen, dat voegt niets toe nu voor mij.


Ha Vincent, dank voor je reactie (je bent de eerste),

altijd lastig om via dit medium te reageren op een reactie. De rommeligheid vind ik wel meevallen, of het een serie is (of zou moeten zijn) is idd te betwisten.

De rommel op nr 1 bepaalt de sfeer van een startlocatie. De voor jou overbodige ruimte aan de onderkant is voor mij de ruimte waar de fietser zich zo instort.

Nr 2 is het verhaal van de komende en de gaande man.

Nr 3 laat precies zien wat een tijdrit inhoudt, kromgebogen, armen compact, auto in je nek en een pilon die het parcours afbakent.

De laatste heeft, voor mij, ook alleen maar relevante "rommel", dranghekken in 1 vd laatste bochten, een fietser (Bob Jungels) die alles geeft met tong eruit, een sponsordoek en 1 buik van het matig aanwezige publiek.

Kortom ik denk wel na over het beeld wat ik maak en wat ik probeer te vertellen.
Frans Martens

Clublid
Berichten: 1986


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Binck Bank tijdrit 2019 Den Haag

Berichtdoor Vincent » wo sep 11 2019 1:52 pm

Frans Martens schreef:Kortom ik denk wel na over het beeld wat ik maak en wat ik probeer te vertellen.


Ik zeg ook nergens dat je er niet over nadenkt... :wink: ik zeg dat het voor mij niet werkt omdat het te rommelig oogt EN niet lekker weg kijkt. Ik zie die laatste tijd uit de grote rondes veel 'rommelig' en druk beeld langskomen dat voor mij wel goed werkt, dus het betekent niet dat het niet kan.

Misschien wil ik gewoon bij een beeld de indruk krijgen dat er nagedacht is over de compositie. En het niet per ongeluk is. Die halve pilon, en het halve paaltje, en een kwart auto in foto 3... dat oogt gewoon heel rommelig en slecht afgewerkt. Zelfs als het wel zo de beodeling was. Ik vind dat trouwens moeilijk onder woorden te brengen...
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Binck Bank tijdrit 2019 Den Haag

Berichtdoor Frankie » wo sep 11 2019 10:10 pm

Mooi beeld die eerste, de vervaging aan de randen heeft ook wel wat (à la zooming) maar misschien net wat té. Over de 'rommel' ben ik het wel eens met Vincent, met name bij 2 (zit op een pion), 3 (auto en pion leiden enorm af) en 6 (prominente buik zonder hoofd, dranghekken, pion, brommer niet fijn in beeld) zou ik een andere positie kiezen of de foto niet geschikt vinden voor plaatsing. Blijft inderdaad smaak maar meestal zie ik cleaner beeld van je.
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Binck Bank tijdrit 2019 Den Haag

Berichtdoor Frans Martens » do sep 12 2019 10:43 pm

Frankie schreef:Mooi beeld die eerste, de vervaging aan de randen heeft ook wel wat (à la zooming) maar misschien net wat té. Over de 'rommel' ben ik het wel eens met Vincent, met name bij 2 (zit op een pion), 3 (auto en pion leiden enorm af) en 6 (prominente buik zonder hoofd, dranghekken, pion, brommer niet fijn in beeld) zou ik een andere positie kiezen of de foto niet geschikt vinden voor plaatsing. Blijft inderdaad smaak maar meestal zie ik cleaner beeld van je.


Dank voor je reactie Frank. Bij foto 2 vind ik het interessanter om de fietsers 2 tegengestelde kanten op te zien gaan dan dat ik de pion storend vind, vanuit esthetisch oogpunt idd discutabel.
Bij nr 3 maken de pion, de aoto en de fieter een bewuste compositie. En nr 6 heb ik al uitgelegd. Vaak maak ik idd wat "cleanere" foto's, soms iets anders, iets minder vorm en iets meer verhalend.
Maar altijd leuk om te horen wat anderen er van vinden.
Frans Martens

Clublid
Berichten: 1986


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Sport”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten