The making of...

Onderwerp:

Re: The making of...

Berichtdoor justme » za jul 04 2020 12:07 pm

Patrick schreef:Ik ben niet echt iemand die al te lang nadenkt over foto's maken in het algemeen. Sterker nog: ik denk dat mijn kracht vooral is dat ik snel kan inspelen op de omstandigheden.


Maar jij hebt natuurlijk ook al wat meer jaartjes ervaring dan bv. Vincent en ik samen opgeteld :P ;)

Dan gaat het bij jou al onbewust en is het al jaaaaren ingeslepen! :D
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: The making of...

Berichtdoor Patrick » za jul 04 2020 12:16 pm

Ik ben 16 jaar geleden begonnen met een C@non G2 toen we een kind kregen. Prima excuus. Een tijdje later was ik de eigenaar van een van de 100 eerste Nikon D70's in Nederland. Daarna is het vrij snel uit de hand gelopen.

Maar ik ben nooit zoveel met fotografie bezig als iemand als Vincent. Hoef ik ook niet; het is een hobby. In effectieve tijd aan fotografie besteed zal hij me al dik voorbij zijn gok ik. Zeker als ik al het forumbeheer hier en dergelijke niet meereken. :crazy:

Mijn techniek is overigens al een paar jaar op ongeveer hetzelfde niveau. Goed genoeg voor wat ik doe.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26812


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: The making of...

Berichtdoor Stijn Smits » za jul 04 2020 12:51 pm

Wat ontzettend tof dat je het hele proces hier neer zet Vincent! Herkenbaar ook wel dat het maken van een
goede creatieve foto die anders is dan doorsnee een zoekproces is om tot een goed resultaat te komen.
Stijn Smits

Forumlid
Berichten: 271


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: The making of...

Berichtdoor Frans Martens » za jul 04 2020 2:17 pm

Vincent schreef:Een keer iets anders!!


Interessant hoor. Dank voor dit kijkje achter de schermen. Het grote verschil met hoe veel leden hun foto's maken is de zeer gerichtte aanpak.
In dit geval weet je al behoorlijk precies welke foto je wilt gaan maken, nav een beeld wat je opviel tijdens een lunchwandeling.
Dit is verder geen waarde oordeel over een manier van fotograferen, het toont alleen wel een enorme gedrevenheid.

En uiteindelijk gaat het natuurlijk om het resultaat, of daar een plan aan ten grondslag ligt of dat het een lucky shot is kan bijzaak zijn.

Kortom; een leerzame post.
Frans Martens

Clublid
Berichten: 1986


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: The making of...

Berichtdoor gvdnberg » zo aug 02 2020 10:22 pm

Leuk en leerzaam Vincent! Met plezier dit draadje gelezen en bekeken. Bedankt voor het delen.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Sport”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 5 gasten