Beddenrace

Onderwerp:

Beddenrace

Berichtdoor Ronald53 » vr jul 28 2023 11:52 pm

Ik geloof dat je dit regionale folklore mag noemen. Het begon ooit met bedden waar wielen onder waren geplaatst. Twee personen, die elkaar afwisselen, zó dat er een te bed ligt en de ander het bed duwt. En dan maar racen, vaak over klinkerstraatjes. De bedden zijn inmiddels vervangen door gestroomlijnde platforms op 3 wielen. De één doet mee voor de lol, voor de ander is het bloedserieus. Ze komen ook elk jaar in Groet, en dat was dus vanavond (er was behoorlijk veel bewolking). Tijd om de Z8 eens te proberen in dit soort omstandigheden. Voor EXIF verwijs ik naar Flickr. Ronald Mallant, on Flickr

- 1 - Het eerste rondje, de koppen zijn nog niet verhit.
AfbeeldingBeddenrace Groet 1

- 2 - De tactiek wordt tijdens de race heroverwogen.
AfbeeldingBeddenrace Groet 2

- 3 - Deze maakte ik speciaal voor Patrick. De buurt loopt uit voor het spektakel.
AfbeeldingBeddenrace Groet 3

- 4 - Zie je wel, voor de lol toch?
AfbeeldingBeddenrace Groet 4

- 5 - Ditto.
AfbeeldingBeddenrace Groet 5

- 6 - Concentratie is alles.
AfbeeldingBeddenrace Groet 6

- 7 - De hoofden zijn inmiddels wat roder geworden, ik weet niet of deze expressie betekent dat de eerder bedachte tactiek goed uitpakt.
AfbeeldingBeddenrace Groet 7

- 8 - Ik heb ook de camera opzettelijk bewogen (maar dat maakt ook deze foto nog geen ICM foto).
AfbeeldingBeddenrace Groet 8

- 9 - Ditto.
AfbeeldingBeddenrace Groet 9

- 10 - Volgens mij won dit setje in de categorie "gemengde bedden". Ze lijken hier de overwinning al te ruiken, maar de focus is nog optimaal.
AfbeeldingBeddenrace Groet 10

En voor diegene die wil weten hoe de Z8 het deed: Fantastisch zoals de camera steeds naar een oog zocht om op scherp te stellen! Ik heb weinig bewerkt. Links en rechts de kleurtemperatuur wat aangepast, en wat gecropt, en lijnen recht gezet. Ik ben nog steeds in mijn sas met deze camera. Voor mij is-ie (voorlopig) goed genoeg!
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1586


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Beddenrace

Berichtdoor Patrick » za jul 29 2023 12:26 am

Ronald53 schreef:- 3 - Deze maakte ik speciaal voor Patrick. De buurt loopt uit voor het spektakel.
AfbeeldingBeddenrace Groet 3

Fijne serie Ronald! Die Z8 moet dit natuurlijk makkelijk aankunnen; dat is een beest van een camera!

Ik moet de laatste tijd wel erg secuur de posts doorkijken. Mijn naam wordt steeds genoemd! :thumbup:

Vind je het zelf niet ook een leuke foto die in een serie net even een extra verhaaltje vertelt? Het evenement speelt zich immers niet af in een vacuüm; er komen mensen op af. Als ik je op een of andere manier :huh: geïnspireerd heb dan ben ik daar wel trots op. Meer! Meer! Meer!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Beddenrace

Berichtdoor Gemmageluk60 » za jul 29 2023 10:19 am

Heerlijke serie; het fanatieke spat er vanaf, maar ook de lol.
Scherp op de goede plaatsen en fijn van kleur!
"Het leven draait niet om wachten tot de storm voorbij is, het gaat erom te leren dansen in de regen."-Vivian Greene
Gemmageluk60

Clublid
Berichten: 841


Locatie: Zoelen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Beddenrace

Berichtdoor Tony D » za jul 29 2023 11:30 am

Mooi in beeld gebracht.
Vreemd dat je af en toe ziet dat de duwer ook ok het ‘bed’ springt. Gaat het dan heuvel-af of kan hij gewoon zelf het bed niet meer bijhouden?

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; en medewerker bladredactie
Online
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2785


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Beddenrace

Berichtdoor Bert vD » za jul 29 2023 12:58 pm

Zo te zien veel spektakel, maar dat zie ik (als niet bekend met deze sport) alleen terug in foto’s 8 (snelheid) en 10 (concentratie en spanning). Nu was je doel natuurlijk het uitproberen van je Z8 en dat is wel gelukt. Gefeliciteerd met je aanschaf.
Groet Bert
Gebruikersavatar
Bert vD

Nieuwsbrief Redactie
Berichten: 1479


Locatie: Salland Overijssel
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Beddenrace

Berichtdoor Ronald53 » za jul 29 2023 1:03 pm

De enige heuvels hier zijn de verkeersdrempels! Maar om je een antwoord te geven: Een persoon rent een stukje om vaart te maken, springt dan op het "bed", ze rollen wat uit, en dan gaat de ander zonder te stoppen van het "bed" af. Enzovoorts.
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1586


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Beddenrace

Berichtdoor josti » za jul 29 2023 1:44 pm

Leuke impressie van deze folkloristische bobslee-variant!
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2911


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Beddenrace

Berichtdoor Ronald53 » zo jul 30 2023 7:55 pm

Bert vD schreef:Zo te zien veel spektakel, maar dat zie ik (als niet bekend met deze sport) alleen terug in foto’s 8 (snelheid) en 10 (concentratie en spanning). Nu was je doel natuurlijk het uitproberen van je Z8 en dat is wel gelukt. Gefeliciteerd met je aanschaf.

Och, spektakel... Je moet het ook niet overdrijven. Het is allemaal kleinschalig. Met op sommige plekken enkele tientallen toeschouwers, elders waren ze wat meer verspreid. Ik heb veel gebruik gemaakt van de 100-400 zoom en een grote opening. Om de gezichten van de sporters wat los te krijgen van de achtergrond. Bij gebruik van kortere brandpuntsafstanden zou je wel meer van de toeschouwers te zien krijgen, en misschien wat meer spektakel ervaren, maar dan ga je ook al gauw naar het soort foto's dat ook met mobieltjes gemaakt wordt, kortom waarvan er 13 in een dozijn gaan en waar Facebook vol mee staat. Maar kijk eens op de site van bedspecial, daar staan wat meer foto's die ik maakte. Wellicht zit daar meer spektakel bij.
Groet,
Ronald
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1586


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Sport”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten