Gewoon foto's uit Parijs...

Onderwerp:

Re: Gewoon foto's uit Parijs...

Berichtdoor iJoost » wo jul 02 2014 3:26 pm

JaapV schreef:
En wat betreft de "voorwaarde", zoals jij het noemt, dat is precies zoals het is aangegeven door de forum-redactie bij de gelegenheid van het vervangen van de groepen presentatie en beoordelingen door de huidige structuur.
Geen idee waarom iemand zich daar aan zou moeten storen trouwens. Je kunt je misschien ook andere redenen voorstellen om foto's te laten zien dan alleen ter beoordeling? Ik wel elk geval. ;-)

Zoals? Documentair? Zoals National Geographic? Daarvoor zijn de onderwerpen net iets te divers denk ik.
Of provocerend, om een negatief standpunt t.a.v. de nieuwe structuur te illustreren?
Je reactie komt op mij wel enigszins over als "vanaf veilige hoogte glimlachend toekijkend op het geraas" (maar dat kan zijn ingegeven door je avatar).


Ik geniet van mijn Nikon camera. Dat resulteert weer in plezier in het maken van plaatjes. Die wil ik graag delen met mensen die hetzelfde Nikon gevoel kennen.

Voorheen hadden we daar "presentaties" voor. Dat is er nu niet meer. Als ik me goed herinner omdat er in "beoordelen" te negatief gereageerd werd om nog leuk te zijn (begrijp jij het?). Maar goed even los daarvan er is toen duidelijk aangegeven dat het mogelijk zou zijn om gewoon te zeggen dat je beoordelen niet op prijs stelt. Ik ben heel lang "stil" geweest wat foto's plaatsen betreft en nu probeer ik het eens...

Eerlijk geen idee waarom dat zo'n ophef veroorzaakt. Ik geef gewoon netjes aan dat deze post in de categorie "niet beoordelen" valt.

Als dat betekent dat er veel minder reacties komen omdat mensen geen andere reacties kunnen verzinnen dan beoordelen, dan vind ik dat geen probleem.

Overigens was de allereerste reactie al meteen een goed voorbeeld van "geen beoordeling". Mijn dank daarvoor. :-)
Laatst gewijzigd door iJoost op wo jul 02 2014 4:18 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
iJoost



Onderwerp:

Re: Gewoon foto's uit Parijs...

Berichtdoor iJoost » wo jul 02 2014 3:37 pm

Skippy schreef:Wel leuk hoor maar foto 8 t/m 11 hebben voor ons als neutrale toeschouwer geen link met Parijs, deze had ik niet in deze serie geplaatst maar desnoods separaat.


Daar heb je gelijk in natuurlijk. Maar de dierentuin was na jaren eindelijk helemaal gemoderniseerd en weer open. Gelukkig is die stokbrood keurmeester wel weer heeeeeeel erg Frans. Dat compenseert het een beetje, zou ik zeggen. ;-)

(Oh, en de EXIF bevat de GPS coordinaten dus controle is desgewenst mogelijk.)
iJoost



Onderwerp:

Re: Gewoon foto's uit Parijs...

Berichtdoor iJoost » wo jul 02 2014 4:16 pm

JaapV schreef:
iJoost schreef:Foto's die je op het web zet worden geen public domain. Zit gewoon copyright op.

Hoewel de NL vertaling van "public domain" inderdaad slechts een vertaling is, blijkt hier weer uit dat Nederlanders er dan vervolgens een andere betekenis aan toekennen dan de oorspronkelijke.


Deze betekenis?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Publiek_domein

Publiek domein is een gangbare benaming voor de status van werken, zoals programmatuur, teksten, beelden en geluidsopnamen, die geheel vrij zijn van auteursrechten.


Dit doet me ergens aan denken... ;-)

"My name is Alice, but — "
"It's a stupid name enough!" Humpty Dumpty interrupted impatiently. "What does it mean?"
"Must a name mean something?" Alice asked doubtfully.
"Of course it must," Humpty Dumpty said with a short laugh: "my name means the shape I am — and a good handsome shape it is, too. With a name like yours, you might be any shape, almost."
"When I use a word,' Humpty Dumpty said in rather a scornful tone, 'it means just what I choose it to mean — neither more nor less."
"The question is," said Alice, "whether you can make words mean so many different things."
"The question is," said Humpty Dumpty, "which is to be master— that's all."
iJoost



Onderwerp:

Re: Gewoon foto's uit Parijs...

Berichtdoor oud0001 » wo jul 02 2014 4:40 pm

Er wordt hier, denk ik, creative commons (cc) bedoeld wordt.

Zo werkt het.
http://creativecommons.org/

Enkel van toepassing indien aangegeven. In alle andere gevallen geldt het auteursrecht.
oud0001



Onderwerp:

Re: Gewoon foto's uit Parijs...

Berichtdoor JaapV » wo jul 02 2014 7:06 pm

iJoost, kennelijk had één van de "Andere betekenissen" voorkeur gekregen in ons type "publieke domein" :wink2:
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Gewoon foto's uit Parijs...

Berichtdoor JDPix » wo jul 02 2014 7:54 pm

iJoost schreef:Overigens was de allereerste reactie al meteen een goed voorbeeld van "geen beoordeling". Mijn dank daarvoor. :-)


Mij lijkt ook dit een vorm van "beoordelen".
Mijn eigen reactie was trouwens tegengesteld aan de reactie die jij hierboven aanhaalt. Gelukkig zie jij dat niet als "een beoordeling".
Groeten, Johan

Foto's:
https://jdroog.myportfolio.com
Gebruikersavatar
JDPix

Clublid
Berichten: 702


Locatie: Nijmegen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Gewoon foto's uit Parijs...

Berichtdoor evelakes » wo jul 02 2014 8:26 pm

Was de keurmeester boulangerie een toevalstreffer of was je op werkbezoek ?
Met een kanon lukt het ook.
https://500px.com/evelakes
Gebruikersavatar
evelakes

Forumlid
Berichten: 1794


Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Gewoon foto's uit Parijs...

Berichtdoor iJoost » wo jul 02 2014 8:27 pm

JaapV schreef:iJoost, kennelijk had één van de "Andere betekenissen" voorkeur gekregen in ons type "publieke domein" :wink2:


Dat begrijp ik. Maar wat betekent "publiek domein" dan voor MartijnM? Want dat heb ik er nog niet uitgehaald. "Publiek domein" is voor hem "openbaar" of zo?

Oh wacht, je bedoelt deze:

in overdrachtelijke zin, het publiek domein als het openbare discussieforum, de sfeer of virtuele ruimte waarbinnen algemeen toegankelijke maatschappelijke discussies plaatsvinden.


OK Ik begrijp het. Dank voor de hulp om daar te komen.
Laatst gewijzigd door iJoost op wo jul 02 2014 8:41 pm, 5 keer totaal gewijzigd.
iJoost



Onderwerp:

Re: Gewoon foto's uit Parijs...

Berichtdoor iJoost » wo jul 02 2014 8:32 pm

JDPix schreef:
iJoost schreef:Overigens was de allereerste reactie al meteen een goed voorbeeld van "geen beoordeling". Mijn dank daarvoor. :-)


Mij lijkt ook dit een vorm van "beoordelen".
Mijn eigen reactie was trouwens tegengesteld aan de reactie die jij hierboven aanhaalt. Gelukkig zie jij dat niet als "een beoordeling".


Wacht, ik citeer het even... dan weten we zeker dat we het over hetzelfde hebben. ;-)

Heerlijke stad ! Krijg al weer zin in een weekendje door zulke beelden.
Heb ik niet alleen last van NAS maar ok van PAS.


Dus als ik het goed begrijp vind je Parijs geen heerlijke stad en krijg je ook geen zin in een weekendje van de beelden? Dat kan. Smaken verschillen. Voor mij was het de eerste keer in Parijs. Maar het is me uitstekend bevallen. Kan het aanbevelen. :-)
Laatst gewijzigd door iJoost op wo jul 02 2014 8:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
iJoost



Onderwerp:

Re: Gewoon foto's uit Parijs...

Berichtdoor iJoost » wo jul 02 2014 8:35 pm

evelakes schreef:Was de keurmeester boulangerie een toevalstreffer of was je op werkbezoek ?


Neuh... Toeval. Er stond daar bij de Notre Dame een grote witte tent (in de weg bij het maken van de foto's mag ik wel zeggen). En op de laatste dag was het daar ineens erg druk. Zijn we even naar binnen gelopen omdat het er lekker naar vers brood rook. En werden we getrakteerd op dit Franse volksvermaak. Ik heb niet helemaal meegekregen wie er gewonnen heeft.
iJoost



Onderwerp:

Re: Gewoon foto's uit Parijs...

Berichtdoor JaapV » wo jul 02 2014 8:56 pm

Baanbrekend werk, Joost!
Tegen wil en dank wellicht, maar niettemin. 8)
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Gewoon foto's uit Parijs...

Berichtdoor iJoost » wo jul 02 2014 9:00 pm

Pfffft... Taal is soms niet bij te benen, zo snel ontwikkelt het zich. Maar gelukkig heb ik meer verstand van...

Of bedoelde je wat anders? Don't answer that. ;-)
iJoost



Onderwerp:

Re: Gewoon foto's uit Parijs...

Berichtdoor JaapV » wo jul 02 2014 9:12 pm

:lol:
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:


Terug naar “Steden en dorpen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten