Tilburg

Onderwerp:

Tilburg

Berichtdoor gvdnberg » ma sep 01 2014 8:11 pm

Laatst een paar uurtjes in Tilburg lopen kijken en fotograferen:

1. Faculty building
Afbeelding

2. Universiteitsgebouw
Afbeelding

3. Idem
Afbeelding

4. Idem
Afbeelding

5. Rust op de campus
Afbeelding

6. Moderne architectuur
Afbeelding

7. Moderne architectuur nabij het station
Afbeelding

8. Winkelen in het centrum
Afbeelding

9. Doorkijkje naar ingang passage
Afbeelding

10. Weer terug op de campus
Afbeelding
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3132


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Tilburg

Berichtdoor Willem Focus » ma sep 01 2014 8:48 pm

Hoi Gert,

Ik vind deze serie leuker/interessanter dan die op LC.

Persoonlijk vind ik alleen bij foto 4. het wel erg hard licht op het trottoirgedeelte, zou je daar als de hooglichten wat terug gedraaid worden misschien meer uit kunnen halen. En vind het jammer van die scheve paal aan de rand van de foto.

Foto nr. 6 is voor mij het boeiendste beeld. Top !

Groet Willem :wink2:
Willem Focus

Clublid
Berichten: 1445


Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Tilburg

Berichtdoor gvdnberg » ma sep 01 2014 9:46 pm

Hoi Willem,

Bedankt voor je commentaar en compliment. Zelf vind ik #6 ook mooi, maar wel eh... een beetje moeilijk.
Foto #4 kan ik proberen om de hoge lichten nog iets meer terug te zetten, hoewel ik dat al een stuk gedaan heb. De scheve paal eraf halen is een goed idee, had ik ook gedaan, maar ik heb de verkeerde foto ge-upload.
De foto's op LC vond ik kwalitatief de beste van de set en meer een geheel vormen dan de serie hier.
Ik hoop wel dat er meer mensen commentaar of tips geven, want daar ben ik blij mee en daar wil wat mee doen.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3132


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Tilburg

Berichtdoor Willem Focus » ma sep 01 2014 9:57 pm

Ho Gert,

Juist dat "moeilijke" van foto 6 maakt hem interessant om naar te kijken vind ik. De rest van de serie is een mooie registratie van een de van de stad en zitten als foto goed in elkaar. Maar je bent er wel sneller op uitgekeken.
Zelf maak ik ook vaak normale gewone en registrerende foto's. Gewoon als in een VVV folder. Probeer ook altijd te letten op invoerende lijnen etc. etc. maar merk wel dat ongewone compositie mij langer boeien. Vaak is het wel zo dat die "mooie " foto's zoals jij ze ook maakt het wel goed doen bij het niet fotograferende publiek.

In mijn nieuwe fotoclub worden heel veel foto's besproken waar ik zelf nog niet aan toe ben om te maken. Wel foto's die dan weer iets vertellen, en die weer niet als typisch mooie foto's gezien worden, maar daarom niet minder boeiend.

Het is maar net wat je wilt, maar blijft een leuke bezigheid.

Groet Willem :wink2:
Willem Focus

Clublid
Berichten: 1445


Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Steden en dorpen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten