Rotterdam op donderdag

Onderwerp:

Rotterdam op donderdag

Berichtdoor HannahV » vr nov 21 2014 7:54 pm

Voor een schoolopdracht de stad in met camera. Gelijk even een 'fieldtest' met mijn nieuwe aanwinst.
Nee, geen markthal :D Gaaf gebouw hoor. Wist alleen niet hoe ik het goed in beeld moest brengen, vond de straten eromheen interessanter. Wat plaatjes:

1.
AfbeeldingCubic by Hannah Verhoeven, on Flickr

2.
AfbeeldingUntitled by Hannah Verhoeven, on Flickr

3.
AfbeeldingUntitled by Hannah Verhoeven, on Flickr

4.
AfbeeldingUntitled by Hannah Verhoeven, on Flickr

5.
AfbeeldingUntitled by Hannah Verhoeven, on Flickr

Nikon D7000, Nikkor 50mm f/1.4
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.
Gebruikersavatar
HannahV

Forumlid
Berichten: 1196


Locatie: Strijen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Rotterdam op donderdag

Berichtdoor Gerard1950 » vr nov 21 2014 10:49 pm

Gave boot
Nikon of Lumix, Lumix of Nikon, Nikon of Lumix, Lumix of Nikon, Nikon of Lumix, Lumix of Nikon; ik kan maar niet kiezen.
Gerard1950

Forumlid
Berichten: 153


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Rotterdam op donderdag

Berichtdoor pronea » za nov 22 2014 9:16 am

Datzelfde "probleem" had ik ook onlangs.
Naar Rotterdam, want de markthal is iets wat je gefotografeerd moet hebben zegt mijn omgeving... Een leuk gebouw maar een ramp om hier fatsoenlijk te fotograferen. Je wordt onder de voet gelopen door de bezoekers en alleen boven je hoofd is iets interessants te vinden. Het is in mijn ogen de luxe versie van de Beverwijkse bazar in een mooi jasje. Als je binnen loopt met een beetje zon buiten wordt het al gauw smerig warm binnen.

Voor mij heb je groot gelijk om buiten te blijven, en je opnamen zijn daar dan ook naar: goed gevonden details waarbij het zwart wit element het zeker goed doet.
A picture may be worth a thousand words but it uses up a thousand times more memory!
Gebruikersavatar
pronea

Forumlid
Berichten: 23


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Rotterdam op donderdag

Berichtdoor HannahV » za nov 22 2014 5:16 pm

Inderdaad een statig ding om te zien, ook binnen best interessant maar ik had m'n god geen idee wat ik moest daar :D Je moet het een keer gezien hebben he.. Inderdaad een 'Foodwalhalla voor de hippe Nederlander'... Ach, gelukkig zijn er zat interessante dingen om de Markthal heen!
En natuurlijk bedankt!
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.
Gebruikersavatar
HannahV

Forumlid
Berichten: 1196


Locatie: Strijen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Rotterdam op donderdag

Berichtdoor emdeklerk » za nov 22 2014 5:23 pm

Wie vindt dat je in de Markthal alleen boven je hoofd iets fotografeerbaars aantreft mist een aantal essentiële zaken, denk ik. Sorry hoor.
Men zou eventueel ook de moeite kunnen nemen eens des avonds te gaan.
Maar inderdaad, in Rotterdam kun je gelukkig ook buiten terecht voor heel fotografeerbare dingen...
Gebruikersavatar
emdeklerk

Forumlid
Berichten: 5075


Locatie: Rijswijk

Onderwerp:

Re: Rotterdam op donderdag

Berichtdoor HannahV » za nov 22 2014 5:29 pm

Dat hoor je me niet zeggen hoor. Vind het zeker de moeite wel waard om er rond te kijken maar het punt is, en dan spreek ik voor mezelf natuurlijk, dat ik geen idee heb wat ik met zo'n gebouw aan moet op het fotografische gebied ;) Vanuit welke hoek fotograferen? Het hele gebouw van buitenaf? etc etc
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.
Gebruikersavatar
HannahV

Forumlid
Berichten: 1196


Locatie: Strijen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Rotterdam op donderdag

Berichtdoor Dennis_k » za nov 22 2014 8:13 pm

probeer eens in een lift te komen naar de bovenste appartementen. Bijna boven in de koepel zitten ramen waaruit je bijna recht naar beneden kan fotograferen.
Helaas was ik daar alleen werkmatig en kon mijn camera niet mee :frown:

Je foto's vind ik er prettig om naar te kijken!
Nikon D7000
35mm 1.8G
50mm 1.8G
SB-700
Lowepro flipside 200
https://www.flickr.com/people/jenenden/
Dennis_k

Forumlid
Berichten: 210


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Steden en dorpen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten