Deventer (Albert Schweitzer)

Onderwerp:

Deventer (Albert Schweitzer)

Berichtdoor HvS1966 » vr aug 14 2015 5:48 pm

Hallo Allemaal,

Na het voorstellen, nu maar even een foto proberen te plaatsen.

Was vandaag in Deventer en had mijn "nieuwe" Tokina 12-24 bij me, dus maar eens wat proberen:


Afbeelding

Hoor graag van jullie wat er qua compositie, gebruik van groothoek beter/anders kan.
Er is ten op zichte van de originele foto een hoop scherpte verloren gegaan, maar weet even niet waar het mis is gegaan.

Gr.,
Herman
HvS1966

Forumlid
Berichten: 5


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Deventer (Albert Schweitzer)

Berichtdoor Frankie » vr aug 14 2015 7:54 pm

Mooi onderwerp voor je nieuwe objectief, staat er goed op. Om Albert S. wat meer focus / rust te geven bij de berg scherptediepte van je groothoek, is de positie t.o.v. de achtergrond van belang. Zijn hoofd is nu wat verstrikt in de dakkapel en lager verstoort de oranje tweewieler zijn silhouet. Mocht je dat niet willen, kun je zeker een en waarschijnlijk beide voorkomen vanuit een andere positie.
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Deventer (Albert Schweitzer)

Berichtdoor HvS1966 » zo aug 16 2015 9:23 am

Beste Frankie,

Bedankt voor de tips, ik merk vaker dat ik op zulke details niet let. Kijk teveel alleen naar het onderwerp zelf.
En let dan te weinig op andere zaken. Moet daar meer oog voor krijgen, ik schiet nog veel teveel gewoon plaatjes, niets mis mee maar wil
wel mijzelf proberen te verbeteren.

Woon niet in de buurt van Deventer, dus kan het niet nog een keertje overdoen helaas :-)

Gr.,
Herman
HvS1966

Forumlid
Berichten: 5


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Deventer (Albert Schweitzer)

Berichtdoor ebt » di nov 03 2015 9:26 am

Dag herman
Woon er niet ver vandaan maar mijn tip is om dit soort foto,s te maken op f2.8 en net wat frankie ook zegt een stapje naar links of rechts te doen. Deventer is een stad waar je altijd last heb van fietsen en andere ongewenste obstakels. Succes
Bart
nikon d610; tamron 24-70 f2.8; af-s nikkor 16-35 4G ED; af-s nikkor 70-200 2.8 GII ED; af-s micro nikkor 105mm 1:2,8 G ED; Sigma 150-600 mm sports; SB 700; en statief gitzo GT3542LS.
Gebruikersavatar
ebt

Clublid
Berichten: 773


Locatie: colmschate
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Deventer (Albert Schweitzer)

Berichtdoor fotoklaas » ma aug 22 2016 6:49 pm

"Albert" duidelijk aanwezig, maar niet storend. Deventer is een prachtige stad voor de fotografie
fotoklaas

Forumlid
Berichten: 31


Locatie: Enschede
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Steden en dorpen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten