2017- Kampen

Onderwerp:

Re: 2017- Kampen

Berichtdoor bcvthul » do aug 24 2017 12:39 pm

Highlander schreef:
bcvthul schreef:Ik denk dat Chris zelf tevreden is. Persoonlijk vind ik het niet zo mooi (te weinig fotografie, teveel bewerking)

Het grappige is dat het juist andersom was, de onderwerpen zorgvuldig gekozen en geselecteerd.


Zo had ik het nog niet bekeken Chris! Dat je tijdens het fotograferen al aan bewerken denkt....
Toch blijf ik bij mijn mening dat ik de plaatjes niet zo geslaagd vind. Ik vind het wel goed om te lezen dat je buiten je comfortzone gestapt bent (dat wil bijmij niet zo lukken)! Tot zaterdag!
Gebruikersavatar
bcvthul

Forumlid
Berichten: 1984


Locatie: Tilligte
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 2017- Kampen

Berichtdoor Highlander » do aug 24 2017 4:19 pm

Yes tot zaterdag :wave:
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6479


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: 2017- Kampen

Berichtdoor brombeer » do aug 24 2017 4:29 pm

Mij kan de serie wel bekoren.
Misschien iets sepia erbij?
Fotobewerking hoord bij fotografie ( volgens de Fotobond ) hoewel er mensen zijn die daar anders over denken.
Zou de brug misschien in highkey mooi zijn?
Dit zou je kunnen uitproberen :D
Nikon Z 6II en een 24-70 4S
Gebruikersavatar
brombeer

Clublid
Berichten: 188


Locatie: Provincie Groningen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 2017- Kampen

Berichtdoor ReneG » do aug 24 2017 4:56 pm

Met de foto's op zich is m.i. niets mis, maar de nabewerking kan mij ook niet bekoren. Het duurde even voor ik het door had maar ik weet nu waarom:
- De foto's uit die tijd neigden wat meer richting sepia, die neigt wat meer naar (gebroken) wit.
- De korrel klopt niet; die was destijds veel ruwer/grover.
- Vaak zie je op foto's uit die tijd nog wat kleine zaken als van die witte puntjes, een niet helemaal egale belichting en vignettering die niet perfect eliptisch is etc.

Het geheel is naar mijn smaak dus net wat te strak en ietsje te 'wit'; te 'clean' zo je wilt. Tenminste, om verouderd/oud over te komen.

PS: Ik weet niet wat je hebt gebruikt, maar ik heb zelf wel leuke resultaten bereikt met de Nik filters in SilverEfex en AnalogFX waar het oude foto's betreft.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5044


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 2017- Kampen

Berichtdoor strangeartefact » do aug 24 2017 5:35 pm

@Chris. Ik vind ze te geforceerd, het gaat teveel om het effect nu in mijn beleving, smaak natuurlijk. Te gelig en teveel vignet ja korrel kan nog maar iets minder was misschien voor mijn smaak beter. Maar ook hier geldt dat jij het mooi moet vinden, vinden wij dat ook is het een bonus ;)
Bijna leeg hier....
Gebruikersavatar
strangeartefact

Forumlid
Berichten: 2857


Locatie: Zutphen
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 2017- Kampen

Berichtdoor Highlander » do aug 24 2017 5:58 pm

ReneG schreef:Met de foto's op zich is m.i. niets mis, maar de nabewerking kan mij ook niet bekoren. Het duurde even voor ik het door had maar ik weet nu waarom:
- De foto's uit die tijd neigden wat meer richting sepia, die neigt wat meer naar (gebroken) wit.
- De korrel klopt niet; die was destijds veel ruwer/grover.
- Vaak zie je op foto's uit die tijd nog wat kleine zaken als van die witte puntjes, een niet helemaal egale belichting en vignettering die niet perfect eliptisch is etc.

Het geheel is naar mijn smaak dus net wat te strak en ietsje te 'wit'; te 'clean' zo je wilt. Tenminste, om verouderd/oud over te komen.

PS: Ik weet niet wat je hebt gebruikt, maar ik heb zelf wel leuke resultaten bereikt met de Nik filters in SilverEfex en AnalogFX waar het oude foto's betreft.
ReneG schreef:Met de foto's op zich is m.i. niets mis, maar de nabewerking kan mij ook niet bekoren. Het duurde even voor ik het door had maar ik weet nu waarom:
- De foto's uit die tijd neigden wat meer richting sepia, die neigt wat meer naar (gebroken) wit.
- De korrel klopt niet; die was destijds veel ruwer/grover.
- Vaak zie je op foto's uit die tijd nog wat kleine zaken als van die witte puntjes, een niet helemaal egale belichting en vignettering die niet perfect eliptisch is etc.

Het geheel is naar mijn smaak dus net wat te strak en ietsje te 'wit'; te 'clean' zo je wilt. Tenminste, om verouderd/oud over te komen.

PS: Ik weet niet wat je hebt gebruikt, maar ik heb zelf wel leuke resultaten bereikt met de Nik filters in SilverEfex en AnalogFX waar het oude foto's betreft.


Het is idd een filter in SilverEfex.
En wat betreft de korrel dat heb heel scherp gezien, die heb ik iets fijner gezet.

strangeartefact schreef:@Chris. Ik vind ze te geforceerd, het gaat teveel om het effect nu in mijn beleving, smaak natuurlijk. Te gelig en teveel vignet ja korrel kan nog maar iets minder was misschien voor mijn smaak beter. Maar ook hier geldt dat jij het mooi moet vinden, vinden wij dat ook is het een bonus ;)


Leuk de verschillen in smaak zo te lezen :thumbup:
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6479


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: 2017- Kampen

Berichtdoor RST » wo sep 27 2017 7:29 pm

Mooie plaatjes Chris,

Voor mij heel herkenbaar, ik werk sinds eind 2014 in Kampen (Ruimte voor de Rivier)
De stadsbrug is op foto 1 al voorzien van de nieuwe schanscaissons welke wij vanuit het project hebben geplaatst.

foto 5 in het park vind ik heerlijk om naar te kijken.
foto 6 lekker nostalgisch.

Zelf heb ik moeite met de bewerking, ik blijf wel steeds terug kijken dus trekt wel mijn aandacht.

Wat betreft een avondwandeling door Kampen? daar heb ik ook wel zin in.

Rob
a picture is just a moment of life, enjoy each of them
RST

Forumlid
Berichten: 9


Locatie: Hengelo (ov)
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Steden en dorpen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten