Amersfoort

Onderwerp:

Amersfoort

Berichtdoor Skippy » za mar 09 2019 12:14 am

Vanmiddag een fotorondje gelopen in Amersfoort.
Alle foto's in deze serie zijn gefotografeerd met een Fujifilm X100 (de eerste versie uit 2010/2011) plus WCL-X100 28mm converter.

1. Sint Rochuskapel bij Hofje De Armen de Poth
Afbeelding

2. Voorjaarschoonmaak
Afbeelding

3. Museum Flehite
Afbeelding

4. Nieuweweg richting Havik
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Westsingel
Afbeelding

7. Sint Pieters en Bloklandsgasthuis
Afbeelding

8. Oliemolenkwartier
Afbeelding

9. Oliemolenkwartier
Afbeelding

10. Selfie
Afbeelding

11. Oliemolenkwartier
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. Zandfoort aan de Eem
Afbeelding

14. Eemhuis
Afbeelding
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Amersfoort

Berichtdoor Johan v. V. » za mar 09 2019 12:33 am

Mooie stad Luc! :wink:
En mooi vastgelegd ook! :thumbup:
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen


Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Gebruikersavatar
Johan v. V.

Clublid
Berichten: 3815


Locatie: Amersfoort
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Amersfoort

Berichtdoor Frankie » zo mar 17 2019 9:52 pm

Lekker afwisselende serie. Favorieten zijn nummer een, met name vanwege de schaduwwerking, nummer twee (wilde ze niet even opkijken ? ;-) ), nummer 10 vanwege de selfie natuurlijk en de interactie met toeschouwer binnen. De vertekening op een aantal foto's is net wat teveel allemaal bij elkaar voor mij. Nummer 14 is weer zo'n lekkere ouderwetse Skippy!!
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Amersfoort

Berichtdoor Skippy » di mar 19 2019 9:35 pm

Hoi Frank, bedankt voor je reactie. Leuk dat jou de schaduwwerking bij foto 1 opvalt, ik heb namelijk twintig minuten staan wachten op zon én het licht en schaduw op de juiste plek (m.n. het zonlicht op de muurplaat links). Fotograferen is voor mij steeds meer (langdurig) observeren, en soms terugkeren, opnieuw observeren en dan pas de foto maken. Met die mevrouw op foto 2 heb ik eerst even staan praten en gevraagd of ze het goed vond dat ik een foto maakte. Dat was akkoord maar ze bleef ietwat terughoudend, daarom vond ik het niet gepast te vragen of ze ook nog wilde opkijken. Foto 10, dat hoofd is geen toeschouwer binnen maar een etalagehoofd, ik dacht ook toen ik de foto maakte dat het een persoon was! De vertekening, klopt die is sommige foto's duidelijk aanwezig. Is een gevolg van het 28mm brandpunt en mijn beeldkeuze waarbij ik meerdere elementen probeer te combineren, zie met name foto 8 en 11. Daar ben ik eigenwijs in, ik weet het. Foto 14 is ook een voorbeeld van langdurig observeren, uit een heel groot gebouw dat ik al meerdere malen heb gefotografeerd een origineel beeld zoeken met de beperking van een vast brandpunt. Fijn te lezen dat je deze foto geslaagd vind.
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Steden en dorpen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten